Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Puk is zojuist vandaag gecastreerd, het is verder goed verlopen.

Sinds hij thuis is heeft hij in totaal maar 2 blaadjes witlof op en dat was rond 18:30.

Verder heb ik hem niet zien eten of drinken, waardoor ik me toch zorgen ga maken.

Je hoort/leest vaker dat een Nijn snel de oude is na een castratie maar is dat altijd het geval ?

De DA heeft geen dwangvoer meegegeven waardoor ik dat nu op dit moment niet kan doen, maar hij zal toch moeten eten !

Heeft iemand tips of advies, ervaringen ?

Geplaatst:
Hoezo een nieuw topic, ik had dit al verteld bij je castratietopic ;)

Biks met water mengen en dat via een spuitje geven, heb ik ook gedaan bij Fluffie toen ze niet wilde eten.

Ik heb dit topic geopend, voordat ik jou antwoord gelezen had.

Maar meschien zijn der meerdere mensen met dezelfde ervaring, dan is het altijd wel fijn om te horen wat hun op dat moment precies hebben gedaan.

Geplaatst:

Ja hij had wat witlof op dat was rond 18:30 uur.

Voor het slapen heeft hij toch nog wat biks gegeten maar niet zoveel als normaal, maar hij heeft in iedergeval wat gegeten !

Toen ik vanmorgen opkwam was zijn drinkflesje alsnog vol dus heb een bakje met water gepakt, daar heeft hij dus wel uit gedronken ?!

Heb hem zojuist net ook zijn Medicatie gegeven.

Puk blijft ook de hele tijd naar pluisje kijken :P

Geplaatst:

Heej,

Toen meneer konijn gecastreerd was geworden, heeft hij ook niet echt goed gegeten!

Ook alleen maar wat hij lekker vind!

Maar na twee dagen begon hij wel weer goed te eten!

Las net dat je ook kan dwangvoeren!

Hoe gaat het nu met Puk?

Geplaatst:

Puk ligt lekker languit in zijn kooi, Heb hem nog geen biks zien eten.

Maar heb net boven alles gepoetst dus het kan zijn dat hij toch iets gegeten heeft.

Ik zal het zoiezo straks even aan de DA vragen, moet ze zoiezo even bellen ivm reusje.

Geplaatst:

Groen eten ze sowieso eerder dan biks enzo, dus ik zou dat ook aanbieden. Drinkt hij alwel goed? Wat ik altijd doe als ze hier na een operatie niet willen drinken is gewoon een klein stukje appel voor zijn neus houden en dan in het waterbakje gooien, werkt heel goed. ;)

Geplaatst:

Volgens mij moet je niet verwachten dat hij de hoeveelheid eet die hij normaal eet, maar blij zijn dat ie wat eet!!! Dat is het belangrijkste.

Roosje & Robijn zijn destijds tegelijk geopereerd (broer en zus) en die aten eerst niets en begonnen als eerste wat peterselie te eten en heel langzaamaan aten ze steeds meer. Fijn dat je water uit een bakje hebt gegeven en dat hij dat wel dronk! Je kunt ook hooithee maken he. Weet je dat?

Sterkte met je mannetje.

Geplaatst:

Hij heeft zojuist net een stukje appel gekregen, want heb hem nog geen biks zien eten vandaag.

Ik heb de DA gebeld, en als hij niet wilt eten moet ik hem zoiezo dwingen om te eten.

Als het niet werkt meteen de DA bellen...

Geplaatst:

Als hij genoeg groen eet (en hooi ook al?) dan zou ik me nog niet zo'n zorgen om de biks maken. Ze kunnen makkelijk een paar dagen zonder biks. Groenvoer en hooi houden de darmen wel actief.

Geplaatst:
Drinkt hij alwel goed? Wat ik altijd doe als ze hier na een operatie niet willen drinken is gewoon een klein stukje appel voor zijn neus houden en dan in het waterbakje gooien, werkt heel goed. ;)

Haha, wat gemeen!! Maar wel een erg goede tip; ik ga hem onthouden!

Geplaatst:

Heb zojuist net even wat biks met water gemend en dat met een spuitje ingebracht. zodat hij toch iets binnen heeft.

Hooi heeft hij nog niet echt gegeten...

Voor hooi-thee moet je daarvoor eerst water koken en dan de hooi meekoken, en dan af laten koelen ?

Geplaatst:

Hooi thee is gewoon water koken, pluk hooi ergens in doen, water erbij, af laten koelen, hooi eruit halen en tada. :P

Wat goed dat die al meer heeft gegeten! Ga zo door!

Haha, wat gemeen!! Maar wel een erg goede tip; ik ga hem onthouden!

Ja vind het stiekem ook wel gemeen. :P Maar het werkt wel!

Geplaatst:

dat klinkt al als een verbetering!! ik zou hem idd de lekkere hapjes nog even voorschotelen (groenten) wellicht moet hij nog even aansterken voor biks en zal hij dat dat snel gaan doen als puk maar wel wat binnenkrijgt

Geplaatst:

Heb zojuist net nog wat witlof, andijvie, komkommer, tomaten gehaald.

Zometeen zelf even eten en dan een lekkere groentetoet maken :P

Hij zit zojuist net hooi te eten, maar het drinken wil nog niet echt doorzetten dus daar gaan we wat aan doen...

Geplaatst:

Het eten gaat alsnog niet zo goed als het moet gaan.

Op advies meng ik biks met wat water, en heb hooithee gemaakt en dat dien ik dan via een spuitje in het mondje.

Dat gaat prima, hij eet we groentes....

Hooi eet hij ook wel maar dat gaat in pieken en dalen.

Mag Puk nu loslopen op het laminaat ??

Geplaatst:

Hij drinkt, hij eet. Prima toch?

Als hij nu ook nog goed keutelt, is het ergste gepasseerd.

Wil hij uit zijn kooi? Als hij aangeeft echt meer ruimte te willen, mag hij wel uit zijn kooi.

Geplaatst:
Hij drinkt, hij eet. Prima toch?

Als hij nu ook nog goed keutelt, is het ergste gepasseerd.

Wil hij uit zijn kooi? Als hij aangeeft echt meer ruimte te willen, mag hij wel uit zijn kooi.

Zijn keutels zijn niet altijd prima, d'r zit zo nu en dan toch diarree bij.

Hij loopt nu weer lekker los, heb van te voren wel even alles schoongemaakt natuurlijk.

Puk vermaakt zich in iedergeval prima, overal de kin overheen schuren.

En natuurlijk houdt hij pluisje goed in de gaten :P!

Geplaatst:

Zolang het geen waterdiarree is of er geen bloed bij is, de meeste keutels wel normaal zijn

en hij nog vrolijk rondhupst, is er nog niet meteen een probleem, hoor.

Hij eet nog niet zoals ervoor, dus zijn keutels zijn ook nog niet zoals ervoor.

Zodra hij terug goed eet, zullen zijn keutels ook terug goed zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .