Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:(pluche heeft e cuniculi

da dacht eerst middenoorontsteking, maar neen hoor, duidelijk e cuniculi

hij valt om, kan pipi niet meer ophouden en heel de kop zit scheef

vorige week was er nog niks aan de hand:erf:

hij wordt nu behandeld bij konijnkundige dierenarts

zo droef, normaal mag hij hele dag rondhuppelen in de tuin en nu zit hij in zijn hokje binnen

vanaf wanneer zou ik resultaat moeten beginnen zien met de medicatie?

twee weken? een maand?

grroetjes

Geplaatst:

Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met E. Cunuculi, maar lees hier regelmatig dat de behandeling er een is van een heel lange adem. Zeker enkele maanden. En ik dacht dat het ook per konijn nogal kon verschillen. De behandeling is niet altijd succesvol.

Ik hoop dat je konijn opknapt!

Hopelijk reageren er wat forummers die er zelf ervaring mee hebben.

Geplaatst:

Mijn ene konijn is na een maand van behandelen overleden; hij is in die maand alleen maar achteruit gegaan. Mijn andere konijn heb ik in totaal zes weken behandeld, na een week of twee zag ik echt duidelijke verbetering. Hij had echter geen scheef koppie, hij had alleen urinebrand. Hij is volledig hersteld.

Mijn tip is om je konijn regelmatig te filmen. Niet elke vooruitgang is goed te zien als je dagelijks intensief met haar bezig bent en achteruitgang.. Die zie je liever niet.. Je past je aan, je verlegt je grenzen. Mijn konijn is uiteindelijk zelf overleden, maar eigenlijk had dat niet gemoeten. In de week daarvoor hebben we meerdere malen gesproken over "hem laten gaan.." maar dat wilde ik niet, ik was er heilig van overtuigd dat hij nog beter kon worden en ik zag niet hoeveel hij achteruit is gegaan. Tuurlijk, hij werd niet beter, hij werd zelfs wel wat slechter.. Maar dat was toch maar een beetje? Toevallig heb ik in de week na het stellen van de diagnose (in eerste instantie de verkeerde diagnose, net als bij jou) een filmpje gemaakt en in de week voor zijn overlijden ook. Als ik het nu zie, voel ik me zo schuldig dat ik hem nog door heb laten gaan. Ik denk niet dat hij pijn had, maar leuk is het niet geweest. Het is confronterend om te zien hoeveel slechter hij in die weken is geworden. Ik kan de filmpjes wel posten, maar ik kan me ook voorstellen dat je zoiets liever niet ziet?

Overigens zijn er hier ook mensen die zijn gaan filmen, die fantastische vooruitgang zagen. Ook die filmpjes kan ik wel voor je opzoeken. Het is gewoon makkelijker als je die filmpjes naast elkaar kunt zetten, je kunt er dan niet meer omheen. Als er achteruitgang is, dan wordt je daar zo duidelijk mee geconfronteerd.. En als er vooruitgang is, dan heb je dat "zwart op wit", dan weet je echt ZEKER dat het beter gaat. Want ook dat is moeilijk te zien soms.

Ik weet alleen niet hoe lang je zou moeten behandelen, ik heb zes weken gedaan, maar ik lees nu vaak over een maand.. Of tot het konijn beter is, of zelfs 90 dagen.. Wat zegt je DA daarvan? Panacur kan op zich niet zo veel kwaad, maar is ook niet iets dat je te lang wil geven.

Geplaatst:

Hey

dat is heel lief dat je je filmpjes wil laten zien, maar ik zie ze inderdaad liever niet

ik vind dat heel zielig een konijn met e cuniucli

deze middag ben ik nog naar huis geweest

hij zat stokstijf in zijn hok en kon het niet meer aanzien

heb hem op het gras gezet onder zijn favoriete boom

ik behoed me nu al voor zijn verzorging

ik heb een baby van 10 maand te verzorgen ook nog

elke dag sta ik nu al een uur vroeger op om pluche te verzorgen,

ik wil het een maand de kans geven , en er ALLES voor doen

maar als het in die maand echt niet betert dan ga ik echt het beste voor hem beslissen hoor

pluche hoort thuis in zijn tuin, knabbelend en huppelend

niet zielig op zijn zij

groetjes!

christel

Geplaatst:

Is het een optie om hem naar binnen te halen? Het wordt kouder, hij moet zijn energie steken in beter worden, niet in warm blijven.. Alleen hij zal dan wel tot volgend voorjaar binnen moeten blijven.

Geplaatst:

Nou ja, dat ligt er aan.. Hij kan het wel fijn vinden buiten, maar als hij warmte nodig heeft om te herstellen.. Sowieso kun je nu eigenlijk al niet meer met konijnen heen en weer gaan doen, hij moet nu OF binnen OF buiten zitten.. In de lente/zomer kan het wel, maar het wordt er nu al te koud voor.

Geplaatst:

E. cuniculi is een parasiet in de hersenen, overdraagbaar van moeder op kind en via de urine. Waarschijnlijk dragen heel veel konijnen deze parasiet "gewoon" bij zich, zonder er ooit last van te hebben. Als hun weerstand verzwakt kunnen ze er wél heel ziek van worden. Er bestaat geen inenting voor.

Geplaatst:

1 van mijn konijnen had ook e cuniculi... Gelukkig is zij hersteld! Het kan wel maar het heeft heel veel geduld/geluk nodig. Uiteindelijk heeft het bij mij 9 weken geduurd tot dat ze weer helemaal recht was. Helaas is ze een half jaar geleden overleden.:(

Veel succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .