Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik keek net bij de konijntjes en zag net dat Fleurtje in haar nek hele kale plekken heeft:s

Fleurtje is een langharig konijn dus bij haar valt het extra op, op sommige plaatsen zie je gewoon de huid.

Zou dat door de rui kunnen komen? Of is het misschien iets anders?

Ik zat te denken dat een ander konijn het gedaan zou kunnen hebben, maar ik heb ze niet zien vechten en ze heeft ook geen wondjes.

Of zou het een ziekte kunnen zijn? Moet ik ermee naar de dierenarts?:erf:

Geplaatst:

Heb je misschien ook foto's? Ik heb namelijk ook een konijn met langere haren in de nek waarbij ik ook gewoon de huid zie. Ik kan alleen nu niet goed beoordelen hoe het bij jou Fleurtje er uit ziet...

Geplaatst:

Ligt het aan de belichting of ziet dat huidje toch wel tamelijk rood?

Mijn eerste reactie op de foto's was: ai ai ai.

Dit is toch geen 'normale' kale plek hoor, denk ik, zelfs al zou het vaker voorkomen bij langharige konijnen.

Voelt de huid koel aan, wat is de kleur(zou wit-grijzig tot heel licht roze mogen zijn), zijn er schilfers, heeft ze jeuk, ... ?

Anders eens bij de DA een schraapsel laten nemen, eens zien of ze geen mijt oid heeft.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels ontdekt wat het probleem is. Ik zag mijn andere konijn naast haar zitten en heel hard aan haar vacht trekken en plukken!

Wat moet ik nu doen? Kunnen ze nog wel bij elkaar blijven?

Ze heeft verder geen wondjes ofzo en volgens mij vechten ze ook niet.

De huid lijkt trouwens rood op de foto maar het is in het echt lichtroze.

Nu zie ik Fleurtje en Lotje ook allebei steeds apart van elkaar liggen, niet meer tegen elkaar aan.

Geplaatst:

Is het een koppeltje van twee voedsters? Hoe oud zijn ze? En zijn ze gecastreerd?

Want het kan bv de leeftijd zijn, dat ze aan het puberen zijn en dan gaat het mettertijd wsl wel terug weg.

Of het kunnen de hormonen zijn, en dan kan castratie helpen.

En als het een koppel is van twee voedsters, kan een ex-ram ook rust brengen.

Geplaatst:

Ik moest even naar de dierenarts voor een ander konijn, dus heb ik Fleurtje gelijk meegenomen. Voor de zekerheid heeft hij gekeken of het misschien mijt was, maar hij kon niks vinden.

Hij liet me zien dat de haren ook alweer aan beginnen te groeien. Dus hoefde ik me nergens zorgen over te maken.

Nu heb ik het wel verpest bij Fleurtje geloof ik..:$ Ze was al een bang konijn, maar nu kijkt ze me helemaal niet meer aan:oh:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .