Mvrcarlaa Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 ja dat kan bij onze kleine willy ook. maar bij brutus gaat dat niet zo soepel met zijn grote en gewicht, bij reusje zal dat nog lastiger worden denk ik. helemaal als je zwanger bent gaat dat niet 1,2,3, (als dat niet in één keer goed lukt is het ook een hoop gestress voor het konijn)Ja ze raakte ook in paniek, dus ik laat der nu lekker met rust.Heb tegen der gepraat maar ja ze keek me aan op de manier van : zeur niet zo ! Merk wel dat der neusje weer viezer is dan eerst, maar of je daarvoor de spoedlijn mag bellen, ben bang van niet.
Mvrcarlaa Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 misschien idd maar even wachten op je vriend heeft reusje ook even rust:p als het dan wel lukt kun je het misschien op vaste tijden geven als je vriend er is? s'ochtends vroeg en s'avonds? of moet t op andere tijden?Ja het is 2x daags, dus ik doe het dan smorgens en avonds.Reusje zal zo blij met mij zijn, wil niet weten wat ze nu denkt haha
Mvrcarlaa Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 Ja ik heb het niet kunnen laten en heb de ''spoedlijn'' gebeld, Nou gelukkig was het een hele vriendelijke arts Ik moest zoiezo even opassen omdat ik hoogzwanger ben, dus braaf wachten tot mijn vriend thuis is en dan gaan we het samen proberen.Als dat echt niet zou lukken dan worden de injecties ingezet de aankomende dagen, hij wees der wel op dat der een consult bij kwam.Maar goed dat kan der dan nog wel bij Hopelijk werkt ze zometeen mee !
Mvrcarlaa Geplaatst: 9 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2010 Nou ik heb inmiddels een stuk brood op de verwarming gelegt en gewacht tot het hard is.Erna in wat kleine stukjes gebroken en daarin de medicatie gedaan, ze wou het niet meteen opeten.Dus heb ik het in der voerbakje gedaan met wat biks erdoorheen. Is dat prima, of moet ze het eigenlijk meteen opeten ivm opdrogen, of kan ik het gewoon laten liggen zodat ze het zelf op eet ??
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 Ik ben zelf altijd voor direct in de mond spuiten, ze vinden het echt niet lekker dus het hele stuk brood opeten met een vieze smaak is niet handig.Eff doorbijten het is niet anders.
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 Ik ben zelf altijd voor direct in de mond spuiten, ze vinden het echt niet lekker dus het hele stuk brood opeten met een vieze smaak is niet handig.Eff doorbijten het is niet anders.Ik ben zelf ook voor direct in de mond, maar als het echt niet gaat en we van alles geprobeerd hebben zit der niet veel meer op.En het was geen hele stuk brood een paar stukjes ze heeft het wel binnen 10 min opgegeten dus dat is geslaagd Kenji heeft het zojuist net wel direct in het mondje gekregen zonder problemen.. Nu reusje nog..
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Pak reusje op met een handoek en wikkel haar hier in als een baby.Hou haar vast op je armen als een baby dan kan de ander het ab insuiten in de mond.
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 Ja ze heeft zojuist net alle witlof opgegeten waarop de madicatie zit.We zullen het vanavond proberen om der op te pakken maar dat laat ik mijn vriend doen want een grote konijn van ongeveer 10 kg oppakken met een dikke zwangeren buik is niet zo verstandig.Had het gister geprobeerd maar ze won toch weer van me en brak ook nog eens een nageltje eraf Als het op groenten wordt gedaan heeft dat dan nog wel een werking als het '''opdroogt'' of intrekt in de witlof ?
Hilke Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Kan je er niet bovenop gaan zitten als vasthouden zo moeilijk is? natuurlijk niet met je volle gewicht he ; )Maar dat je op je knien zit, reusje ertussen, goed vastklemmen. en dan kan je met een hand haar kop vastpakken en met de ander spuiten.Lijkt mij dat als je dan flink doorpakt en laat merken dat jij de baas bent ze geen kant uit kan. Weet niet of het gaat lukken met die buik, maar misschien je vriend?
Dollie Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Kan je er niet bovenop gaan zitten als vasthouden zo moeilijk is? natuurlijk niet met je volle gewicht he ; )Maar dat je op je knien zit, reusje ertussen, goed vastklemmen. en dan kan je met een hand haar kop vastpakken en met de ander spuiten.Lijkt mij dat als je dan flink doorpakt en laat merken dat jij de baas bent ze geen kant uit kan. Weet niet of het gaat lukken met die buik, maar misschien je vriend?Goh, dat klinkt wel slim eigenlijk. MOet bij zo'n groot konijn wel lukken.
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 We gaan het zojuist vanavond proberen mijn vriend houdt der dan vast en ik zal de medicatie naar binnen spuiten
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 Kan je er niet bovenop gaan zitten als vasthouden zo moeilijk is? natuurlijk niet met je volle gewicht he ; )Maar dat je op je knien zit, reusje ertussen, goed vastklemmen. en dan kan je met een hand haar kop vastpakken en met de ander spuiten.Lijkt mij dat als je dan flink doorpakt en laat merken dat jij de baas bent ze geen kant uit kan. Weet niet of het gaat lukken met die buik, maar misschien je vriend? Het is gelukt !!!!Wel krampen in me been overgehouden maar het is uiteindelijk gelukt.Ze weigerde eerst weer maar heb flink doorgepakt en uiteindelijk heeft ze het binnen gekregen, ook met moeite Ik zei al tegen mijn vriend : volgens mij was ik te soft tegenover haar zodat ze denkt dat zij de baas is. Erna heeft ze een lekker stukje witlof gekregen.Iedergeval wel bedankt voor de tip, zoals je leest is het op die manier gelukt..
Hilke Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Jeej, goedzo! Inderdaad gewoon laten merken dat jij de baas bent, dan geven ze vanzelf toe. Stevig aanpakken, zo´n groot konijn kan wel wat hebben ; )Fijn dat je wat aan mijn tip had! En succes met de rest van de kuur
Lianne22 Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 fijn dat t gelukt! nu hopen dat t goed aanslaat en reusje er van opknapt
Mvrcarlaa Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2010 Reusje heeft gister avond nog flink wat geniest waarschijndelijk het snot wat los is gekomen.Want der kwam behoorlijk wat uit Vanmorgen is het weer gelukt, wel met een beetje moeite maar ze mocht pas gaan als het gebeurd is..
Aanbevolen berichten