Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Reusje heeft snot en dat is al bekend, Ze had eerst bactrimel nou dat vondt ze heerlijk

:P

Nu heeft ze : Enrofloxoral

Het is 0,5 ml per kg en reusje weegt ongeveer 10 kg dus ze kan der lol weer op, of juist niet :bad:...

Nou probeer ik het steeds via een spuitje het in der mondje te doen maar ze weigerd, en ze blijft weigeren. En daar wordt het ook niet beter op.

Ze is behoorlijk groot '' duitse reus '' dus zo even oppakken zit der voor mij ook niet in met mijn dikke zwangeren buik...

Is der nog één manier om het te kunnen toedienen ?

Mijn vriend is werken dus dat schiet ook niet op hé :P

Hopelijk hebben jullie tips/advies voor me..

Geplaatst:

ik heb dit probleem vorigjaar ook gehad met een fransoos die weigerde \het ook omdat dat spul juist weer heel vies is.

ik deed het op een stukje oud brood en dat at hij toen met plezier op misschien dat het bij jou ook werkt op deze manier.

Geplaatst:

Brood op de verwarming leggen wil ook wel helpen. Wat vindt ze allemaal lekker? Je kunt het ergens in proberen te verstoppen, of telkens kleine beetjes op haar brokken, groente, snoepjes doen.. Maar het feit dat ze zo veel moet hebben maakt het ook wel weer lastiger.. Dan hebben ze het uiteindelijk vaak toch door.

Geplaatst:
Brood op de verwarming leggen wil ook wel helpen. Wat vindt ze allemaal lekker? Je kunt het ergens in proberen te verstoppen, of telkens kleine beetjes op haar brokken, groente, snoepjes doen.. Maar het feit dat ze zo veel moet hebben maakt het ook wel weer lastiger.. Dan hebben ze het uiteindelijk vaak toch door.

Ja ze is slimmer dan ik dacht.

Had het een beetje op wat witlof gedaan want dat vindt ze heerlijk, ze begon lekker te knagen.

Maar dat stopte ook heel snel en weigerde meteen, ze moet toch echt der medicijn naar binnen krijgen !!!

Ik ga eens brood op de verwarming leggen..........

Geplaatst:

Als het echt niet wil, zou ik kijken of je over kunt gaan op duplo injecties. Dat helpt vaak ook heel goed tegen snot en dat hoef je niet in haar mondje te spuiten.

Maar dat moet je dan even met je dierenarts overleggen.

Geplaatst:

Ik heb de DA even gebeld.

Ze hebben me een aantal tips gegeven hoe hun het doen 9 van de 10 keer lukt het op die manier.

Maar ik moet wel even wachten tot mijn vriend thuis is van zijn werk zodat hij ook even kan helpen...

En nu laat ik der even met rust :P

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou naar de dierenarts gaan voor duploceline injecties, je bent u al aan de 2 e ab kuur bezig.

duploceline is naast een kuur ab het enige middel wat snot oplost.

Het is besmettelijk dus hou haar weg bij je andere konijnen.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Ow.. zo herkenbaar. Mijn FH laat zich ook niks in haar mondje duwen.

Wat ik gedaan heb toen ik panacur moest geven; over de biksjes heen gedaan.. goed gemengd en wat peterselie erdoorheen.

Dat ging er wel in. Maar nu weet ik niet hoe dat met AB zit, of dat in 1x naar binnen moet of dat het ook over de biksjes heen mag..

Succes met de situatie!

Geplaatst:

ik heb een keer van die doxoral aqua drops gehad voor tegen luchtweginfectie en dat ging er bij met gemak in ze likte het zo op uit het spuitje volgens mij vond ze dat lekker.

maar niet alles smaakt het zelfde de ene medicatie is viezer dan de andere.

ik hoop dat het straks beter gaat als je met zijn 2en bent ik kan me goed voorstellen dat het je alleen niet lukt.

ten eerste je bent hoog zwanger en ten tweede het is een groot konijn en dat valt niet mee om dat en vast te houden en dan ook nog zijn medicatie geven dat lukte mijn nog niet eens met een FH alleen.

veel succes straks en ik hoop dat reusje snel weer beter is.

en idd hou haar bij je andere konijnen uit de buurt want het is zeer besmettelijk.

Geplaatst:

Ja ze moet het 2x daags binnen krijgen, ik doe het dan Smorgens en dan avonds nog één keer.

Maar dat zal nu niet lukken helaas.

Van haar vorige kuur likte ze het spuitje helemaal af, heerlijk dat ze het vondt.

Maar bij deze helaas niet.

In overleg met de DA hebben we Enrofloxoral, gekregen en het is een kuur van 5 dagen, maar de 5 dagen zullen lang duren :P

Daarmee mag ik ook alleen de konijnen behandellen die ook echt ''snot'' hebben en dat der vieze troebel uit het neusje komt.

Nou dat is dus duidelijk bij Reusje, Kenji niest heel af en toe maar geen vieze troebel uit het neusje gelukkig. maar ik hou het zoiezo in de gaten !!

Dat het besmettelijk was dat is al bekend natuurlijk.

We gaan het gewoon proberen en als het echt niet zou lukken dan gaan we in overleg voor de injecties

duploceline injecties : Moet je daarvoor elke keer naar de DA voor een injecties ??

Met Haar vorige kuur '' Bactirmel '' is het wel stukken minder geworden gelukkig !

Geplaatst:

Al die antibiotica is ook niet zo goed als het nodig is is het nodig

Mijn kennis heeft ook twee drie kuren gehad en die stond ook voor de keus met die injecties

Maar bij haar konijn was het wel makkelijker om toe te dienen maar die is ook kleiner

Is bij een kk dierenarts geweest en zit nu op homeopatische druppels en dat gaat goed

Is wel een jong beestje misschien dat dat uitmaakt?

Ik heb Kenji net Enrofloxoral gegeven, zonder problemen :D !!!

Nu reusje nog haha, ze is met een stukje ''oud'' brood bezig waar 0,5 inzit om het te proberen.

Niet veel resultaat maar ze heeft toch een stuk opgegeten !

aangepast door Mvrcarlaa
Geplaatst:

Duplo injecties moeten om de dag gegeven worden in zulke gevallen geloof ik. De eerste zal de DA voordoen, maar daarna kun je het zelf ook proberen, meestal.

Geplaatst:

ons konijn had hetzelfde probleem, wij mengen er een beetje aanmaaksiroop doorheen, toen vond ze het wel lekker. Of van die wortel/bessensap van beaphar, dat vond ze ook lekker.

De DA zei dat je er gewoon iets doorheen kon mengen en dat dat geen effect had op de werking van het medicijn, veel suc6!

een ab kuur van 5 dagen is veelste kort als de snot zo ver gevorderd is dan moet je toch echt aan 10 tot 14 dagen denken.

De bactrimel gaat bij vrijwel alle konijnen er goed in ivm de smaak.

Het jammere van snot is dat je niet weet welk soort snot het is.

De Duplo injecties heb je voor om de drie dagen.

Deploceline is voor dagelijks gebruik.

Als je zelf durft te spuiten kun je het zelf doen als de da het voor heeft gedaan , het is niet makkelijk want een konijn heeft een dikke stugge huid.

Maar duplo/ deplo werkt zowie zo tegen snot is meer gerichter op snot.

Hier krijgen ze 12 dagen ab enfloxeralof/ batryl bij snot.

Werkt dat niet afdoende gaan ze gelijk op duplo dit werkt heel goed zelfs veel beter dan ab bij snot.

Het probleem bij lang duurig ab gebruik dat de darmen en hun flora eenorm worden aangetast en de snot niet altijd weg gaat.

Je kunt natuurlijk heel veel mengen door ab maar dit dier zal rond de 2 a3 ml ab hebben? omdat ie zo groot is dat maakt het heel lastig.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Bedankt voor de informatie :D

Ze heeft in iedergeval een kuur meegekregen voor 5 dagen, als ze een beetje meewerkt en het gaat ons lukken om het der te geven dan zal ik zoiezo bij 4 dagen contact opnemen of we langer met de kuur moeten doorgaan of de injecties.

Als ze het echt weigerd en het lukt ons niet, ja dan zullen we toch inderdaad aan de injecties moeten beginnen maar mij niet gezien om het zelf te doen.

Zodra mijn vriend thuis is gaan we het meteen proberen, bij kenji lukte het prima op de manier hoe de DA het doet '' op tafel ''.

maar ik krijg Reusje nu niet opgetild dus toch even wachten op mijn vriend hihi....

En het maakt het inderdaad erg lastig dat ze meer nodig heeft dan een klein konijntje.

Geplaatst:

heel herkenbaar... brutus moest na de castratie ook medicijnen via zo'n spuitje 2x per dag gedurende 3 dagen. de enige manier hoe dit lukte was bij ons ook met zijn 2en op de grond mijn vriend hield brutus tussen zijn benen en ik spoot (langzaam) het spuitje leeg in de bek.. maar ik begrijp dat dat niet in je eentje lukt want voor ons was het met zijn 2 al lastig ze zijn zo sterk he.. dag 2 en 3 waren nog lastiger want toen had hij het door..hij was ook wel een uurtje boos daarna.

als het idd voor langere tijd is en je vriend er niet altijd bij kan helpen lijken mij die injecties wel makkelijker ook voor reusje zal het denk ik minder stressvol zijn dat dit gevecht elke dag.

succes! hopelijk knapt reusje snel op!

Geplaatst:

Fluffie hier laat zich niet oppakken en wij hebben na de castratie het medicijn heel makkelijk naar binnen gekregen door haar te pakken en meteen om te draaien waardoor ze in een soort trance kwam en wij heel rustig en zonder stress het medicijn konden inspuiten.

Geplaatst:

ja dat kan bij onze kleine willy ook. maar bij brutus gaat dat niet zo soepel met zijn grote en gewicht, bij reusje zal dat nog lastiger worden denk ik. helemaal als je zwanger bent gaat dat niet 1,2,3, (als dat niet in één keer goed lukt is het ook een hoop gestress voor het konijn)

Geplaatst:

Pfffffff heb het nog één keer geprobeerd, ze heeft wel iets binnen maar niet voldoende.

Het is in mijn eentje inderdaad echt niet te doen vooral niet met zo'n groot konijn !

Bij kenji ging het toch een stuk makkelijker maar ja Een duitse reus en een dwergje is wel een verschil hé ?

En daarbij is reusje weer een nageltje verloren, het bloede gelukkig niet !

Ik heb nog geen reactie terug van de DA, dus dat is nog even afwachten als het straks ook zo lastig is samen met mijn vriend dan lijken mij die injecties inderdaad veel beter....

Geplaatst:

misschien idd maar even wachten op je vriend heeft reusje ook even rust:p als het dan wel lukt kun je het misschien op vaste tijden geven als je vriend er is? s'ochtends vroeg en s'avonds? of moet t op andere tijden?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .