Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nou we hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. We laten Nina castreren, deze week liep ze telkens met hooi in haar bekje en vond ik iets dat op een nest leek in het nachthok. Ook rijd ze veel op de andere nijnen, sproeit ze en is ze vreselijk dominant. Mijn andere nijnen worden er niet echt gelukkiger van en ik vind het ook erg zielig om te zien... 21 okt is ze aan de beurt, ik ben daarna 6 dagen vrij dus vollop tijd om haar te vertroetelen.

Nu begrijp ik dat ze beter daarna even binnen kan blijven, nu heb ik het idee om haar op zolder te zetten, daar is het minder warm en minder druk ivm de kinderen. Kan ik dan bv n raam op n kier zetten om het temperatuur verschil niet zo groot te laten zijn. En hoe lang moet ze ongeveer binnen blijven? Kan ze daarna weer naar buiten?

En hoe gaat het daarna, moet ik mijn nijnen dan weer opnieuw koppelen op neutraal terrein enz?

Ik vind het echt mega spannend hoop maar dat ze snel weer gaat eten en keutelen.

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!

aangepast door Soon
Geplaatst:

Dat je 6 dagen erna vrij bent is heel fijn, dan kun je haar goed in de gaten houden.

Ik zou niet de raam open zetten op zolder. Konijnen hebben na narcose juist moeite om zich op temperatuur te houden, dus ze moet wel een beetje warm zitten.

Ik heb ze zo'n 5-7 dagen binnen gehad. Na zo'n 3-4 dagen zijn de keutels pas normaal en eten ze weer goed. De wond moet de tijd krijgen om te genezen, ze mag de eerste dagen dus ook echt niet springen of ergens op klimmen. Overleg even met je DA hoe lang hij aanraad om je konijn binnen te houden, maar ik denk dat 5 dagen wel nodig is.

Je moet je konijnen inderdaad daarna weer opnieuw koppelen. Ik zou dit pas na een week of 2 doen als je voedster helemaal hersteld is en de wond goed genezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .