Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Of er echt een incubatie tijd is weet ik niet. Het punt met EC is dat ze het bij zich dragen en dat het de kop op kan steken als ze een verzwakte weerstand hebben. Je kunt er wel vanuit gaan dat je andere konijnen het nu ook bij zich dragen. Persoonlijk snap ik het nut van preventief behandelen ook niet helemaal.. (In de zin van, ik snap gewoon echt niet waarom het moet, niet dat ik het onzin vindt dat mensen het doen hoor..)

Geplaatst:

Hallo all,

Vandaag weer herhaalmedicijnen gehaald voor onze Indy. Trof Karin mijn DA aan ik heb gevraagd naar de scheve kop zij gaf duidelijk aan dat dat minimaal nog een maand zou aan houden en als ze verbeterd was een kwart veel en ze is nog steeds positief want Indy begint weer haar oude streekjes terug te krijgen..

Ik heb nog even wat anders ik heb een zeer eenzijdig bijna 8 jarige aanhankelijke dwergkonijn Lilly. Zij krijgt nu stukken minder aandacht ivm de zorg voor Indy ze ligt erg veel met de rug naar mij toe ze heeft speeltjes een hooi speelballetje. Hoe kan ik hierop inspelen. Ze is absoluut niet gemakkelijk naar anderen die valt ze aan en wil bijten.Sorry maar het is wel mn kleintje :mdr:

THNX

Veel groeten,

Danielle

Geplaatst:
Of er echt een incubatie tijd is weet ik niet. Het punt met EC is dat ze het bij zich dragen en dat het de kop op kan steken als ze een verzwakte weerstand hebben. Je kunt er wel vanuit gaan dat je andere konijnen het nu ook bij zich dragen. Persoonlijk snap ik het nut van preventief behandelen ook niet helemaal.. (In de zin van, ik snap gewoon echt niet waarom het moet, niet dat ik het onzin vindt dat mensen het doen hoor..)

Hier ben ik het ook mee eens aangezien de konijnen de besmetting eenmaal verkregen niet kwijt raken.

Zou het enkel gebruiken als ze het vertonen.

Maar er is nog altijd niet voldoende bekend over natuurlijk.

Je moet al blij zijn als je Dierenarts de symptomen herkend....en je de juiste behandeling mee geeft.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Hallo All,

Ik zit nog met een probleem Indy krijgt krachtvoer <poeder via DA>een melkachtig substantie dat je moet aanlengen met water.Daar doet ze niet moeilijk over. verder krijgt ze veldsla rucola paprika andijvie ..lofty s <vitakraft> kamillehooi winterpeen bospeen takjes selderij en peterselie en speciaal soort konijnevoer <niet gemengd>.

Kan ik broccoli of boerenkool geven<voorgesneden> wat zou ik verder op groengebied nog kunnen aanbieden.Wat iig veilig is.En qua fruit ik lees regelmatig dat fruit niet onbeperkt kan.

Ze drinkt slecht haar drinkflesje gebruikt ze niet. ook drinken uit een bakje gaat niet. We bieden daarom de groene blaadjes extra nat aan.

Het tollen is stukken minder geworden ze valt af en toe om en als je haar terug wilt zetten tolt ze 1 keertje. Haar kopje staat nog steeds scheef. Als ze zich wast kan ze haar kopje wel veel beter recht houden. De enrofloxacine panacur en metacam zijn weer verlengd.Ze loopt steeds rondjes dat doet ze sinds afgelopen maandag.

Dus graag jullie adviezen.....

En Lilly mijn 8 jarige dwergkonijntje is jarig vandaag Ze wil de felicitaties graag via baaslief in ontvangst nemen:party::bounce::party: Ze is al voorzien van een nieuw speeltje en een broodje groente. Namens Lilly een knuf van haar aan jullie konijntjes..

Veel Groeten,

Danielle

aangepast door TORNADOxLILLY
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .