Mvrcarlaa Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Snuifje zat net en toen ze weg liep zat der bloed op het laminaat, Ik heb der meteen even gepakt en gekeken.Op het hakje van der achtervoetje lag der dus iets open, maar waarvan ?? Alles nagecontroleerd en verder niks te bekennen het bloeden is nu ook gestopt en ze huppelt vrolijk verder maar hoe kan het zijn dat der hakje een beetje open ligt ???
Huiself Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Het is me een beetje onduidelijk... Je schrijft dat je haar gecontroleerd hebt, maar dat je niets ziet en vervolgens vraag je hoe het kan dat haar hakje open is. Heb je nu dan wel gezien dat op haar achterpoot een wondje zit? Dat kan natuurlijk overal van komen, bijvoorbeeld iets scherps waar ze zich aan verwond heeft of als Snuifje overgewicht heeft. Dat is dan belastend voor haar achterpoten en kan ze wondjes krijgen. Hou het goed in de gaten of het gaat ontsteken, want dan is het het beste dat je een bezoek brengt aan de dierenarts. Het oor van mijn konijn Loena was gaan ontsteken: ze had 41 graden koorts en pijn, waardoor ze stopte met eten.
Suuzi Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Heb je een nagel gevonden of mist er een nagel? Konijnen kunnen een nagel per ongeluk verliezen, als deze ergens achter blijft haken. Dit bloedt behoorlijk, maar kan meestal geen kwaad en geneest vanzelf.
Mvrcarlaa Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 Met gecontroleerd bedoel ik : Of der in de ren/hok iets scherps lag waardoor het zou komen ?!Sorry mijn uitleg was inderdaad een beetje onduidelijk. Volgen de DA heeft ze geen overgewicht, ik zal der zometeen nog eens oppakken * hopelijk laat ze het toe *.Verder huppelt ze alsnog vrolijk rond en doet alsof der niks is ? Ik zal der zoiezo op gaan letten en de DA ervan op de hoogte brengen
Dollie Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Eeeeuh Snuifje is niet de Duitse Reus toch?
Rian Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Sore hocks? Als je nijn een nagel mist zie je wel meer bloed liggen...dat bloed echt flink!
Dollie Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Sore hocks? Als je nijn een nagel mist zie je wel meer bloed liggen...dat bloed echt flink! Daar moest ik ook aan denken, zeker bij grote rassen komt dat wel veel voor. Maar ik weet niet zeker of Snuifje nu de Duitse Reus is of niet. Al kunnen kleine konijnen ook sore hocks krijgen natuurlijk.
Dollie Geplaatst: 7 oktober 2010 Geplaatst: 7 oktober 2010 Feline heeft het af en toe ook, ben er gelukkig altijd op tijd bij dus het is nog nooit een wondje geworden. Feline heeft in elk geval zeker geen overgewicht. Ze krijgt het vaak als ze van odnergrond veranderen, eerst toen ze bij mij kwam wonen, en een tijdje terug toen ze een weekje binnen gezeten heeft ivm Fred die ziek was. Maar Feline is ook een "klein" konijntje.
Mvrcarlaa Geplaatst: 7 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2010 (aangepast) Eeeeuh Snuifje is niet de Duitse Reus toch? Nee snuifje is de vrouwelijke hangoor De ''duitse reus'' heet Reusje. Reusje heeft even geleden der nagel ook verloren het brak ineens af, maar is ook weer heel mooi gegroeit ! Snuifje wilt zich maar niet laten pakken om het te controleren, dadelijk nog eens proberen.. 7 oktober 2010 aangepast door Mvrcarlaa
Aanbevolen berichten