Ga naar inhoud

Sep word gecastreerd!!


Kim22

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Mijn franse hangoor Sep, van 14 weken oud, word morgen gecastreerd.

Toen hij 10 weken was ben ik al bij de dierenarts geweest, hij heeft namelijk scheve snijtanden. Deze hebben ze toen bijgeknipt. Alleen de puntjes, anders werd het te riskant voor de rest van zijn tanden. Inscheuren etc. Ze heeft toen gekeken of de ballen al waren ingedaald en dat waren ze!

Maar ze vond 10 weken wel erg jong. Ik moest hem nog maar 4 weken laten zitten, dus nu hij 14 weken is, mag het gaan gebeuren.

Nou is Sep heel erg zindelijk. Erg prettig. Ik wil dit eigenlijk wel zo houden. Ik heb geperste houtkorrels gekocht (kattenbak). Kan dit in zijn toiletje of is dit te scherp voor zijn wond?

Ik vind het heel spannend. Morgen moet ik hem om half 9 brengen en dan word hij waarschijnlijk begin van de middag geholpen. Ze kijken dan meteen nog zijn tanden weer na en misschien verwijderen ze ook meteen de snijtanden. Dus dat is nog even afwachten.

Ik houd jullie op de hoogte. Hebben jullie nog tips voor mij? Binnenhok staat al klaar in de keuken!!

Groetjes van Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes morgen, mijn beer ook een fh is gisteren geholpen, ik zat helemaal in de zenuwen maar het ging erg goed en bij thuiskomst huppelde hij al direct weer door de tuin heen, vandaag is het helemaal weer een dag als geen anders, ik merk niks aan hem, misschien is dat het voordeel van op jonge leeftijd laten castreren, het snelle herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een castratiie valt best mee voor een mannetje. Knijster was bij mij binnen een paar uren nog erger dan daarvoor!

Houtkorrels zijn prima voor het toiletje en verder zou ik wat handdoeken in de kooi leggen. Hoewel deze bij mij direct werden weggegraven, gaf het mezelf wel een goed gevoel om dat te doen.

Is Sep de hele dag bij de dierenarts? Bij mij was dat wel zo (omdat ik moest werken) en de dierenarts had gelukkig zelf al hooi in het hok gelegd. Dat vond ik echt super. Als ik jou was zou ik, als hij een hele dag daar blijft, ook een klein tasje met hooi meenemen en aan de dierenarts geven. Niet iedere dierenarts denkt namelijk aan hooi, terwijl het wel erg belangrijk is.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is Sep bij de dierenarts.

Hij werd waarschijnlijk vanochtend toch al geholpen. Er was wat geschoven.

Ik heb voer voor hem meegenomen, ook zijn voerbak en zijn waterfles. Ik wist ook niet wat ze daar allemaal aan atributen zouden hebben. Hooi hoefde ik niet mee te nemen was me aan de telefoon al verteld, want dat hadden ze daar.

Ik vind het best spannend. Ze bellen mij als ik hem weer mag komen ophalen. Laat ze maar gauw bellen!! :mdr: (al is dat nu wel een beetje snel al, haha)

Ik had nog met de arts gesproken vanochtend. En waarschijnlijk gaan ze nog even niets aan zijn tandjes doen, omdat hij verder prima eet en drinkt. Omdat hij nog in de groei is, is er een kans dat de bovenkaak straks wat sneller gaat groeien, waardoor alles op zijn plekje komt. Ze wil dat liever afwachten tot hij uitgegroeid is. Ik vind het prima, zolang mijn Sepje goed kan blijven eten, is er ook geen probleem.

Hebben jullie wel eens gehad dat je konijn onder plaatselijke verdoving gecastreerd zou worden en het toch een narcose is geworden? Daar had ze het namelijk nog over, als het teveel stress zou geven voor Sep en hij in paniek zou raken, dan deden ze toch een roesje.

Nou ik laat nog weten hoe het gegaan is!

Groetjes van Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is Sep net een half uurtje weer thuis!

Alles is perfect verlopen. Hij is gecastreerd onder plaatselijke verdoving. Erg prettig.

De assistent had hem nog niet weer in zijn hokje gezet of hij was direct gaan eten. (lees: aanvallen op de voerbak) Jaja, Sep is een grote vreetzak, maar dit is natuurlijk een heel goed teken.

Nu thuis, eet hij lekker zijn groentes. Hij is alleen wel wat rustiger, maar dat lijkt me ook niet zo gek. Hij heeft een antibiotica prik gehad en een pijnstiller. Dit was voldoende, omdat hij het verder perfect doet. Moest wel even in de gaten houden dat hij blijft eten.

Pff ben wel opgelucht. Alleen ik lees hier dat 2 weken genoeg is om alleen te blijven tot aan de koppeling. De assistent vond minstens 4 weken voor de zekerheid beter. Wat vinden jullie?

Oja, zijn tanden zagen er tot nu toe nog goed uit! Dus dat laten we nog even zo! Hoop dat dat bijtrekt!

Groetjes van Kim

aangepast door Kim22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad meestal 3 weken aan na castratie. In principe zou 2 weken voldoende zijn, maar er komt in hele zeldzame gevallen dan nog wel eens een bevruchting voor, dus met 3 weken zit je in ieder geval safe! Fijn dat alles zo goed is gegaan zeg! En ook fijn van de tanden, hopen da het zo blijft en dat de eerste correctie voldoende was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dan denk ik dat ik maar 3/4 weken aan houd, dan weet ik het zeker!

Ander vraagje! Verder gaat het prima met Sep, hij keutelt wel, niet heel veel. Verder eet hij wel, nog wel een beetje met mate, maar hij eet! Ook drinkt en plast hij wel.

Nou wou ik net even de wond controleren. Maar om eerlijk te zijn, zie ik haast geen wond zitten. Het is volgens mij maar een zeer klein sneetje? Klopt dit? Is het ook normaal, dat het nu net lijkt of hij nog ballen heeft? Dat dit opgezwollen is door de operatie?

Verder ziet "de wond" er rustig uit, alleen lijkt het dus nog op ballen. Maar neem aan dat deze toch wel verwijderd zijn ;) haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de dierenarts maar gebeld. Hij zei dat Sep er waarschijnlijk wat aan had gelikt en het is ook erg gevoelig, maar zolang verder alles goed gaat moest ik het even aankijken.

Wat vinden jullie?

Sep is vandaag weer lekker naar buiten gegaan, nog wel met een fleece dekentje in zijn hok. En hij heeft ook al weer lekker door de tuin gerend! (dit mocht van de arts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .