n0na Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Hallo allemaal,Dit is de nek van mijn konijn, Eevee.Zo ziet het eruit als ik haar, haren een beetje opzij doe.Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat ze zo weinig haar heeft, of dat ik ermee naar de DA moet gaan? Ze is nu natuurlijk in de rui maar ik weet niet.. het is echt een kale plek. Voor de rest is ze gewoon heel actief, eet goed, is helemaal zichzelf. Maar omdat dit mijn 1e konijn is en ik er niet super veel van af weet, zou ik het toch fijn vinden als iemand mij kan vertellen dat dit normaal is.Alvast bedankt!
jrjsieben Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Zit ze alleen of samen met een konijnwat haar likt in de nek
Dollie Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Hmm.. Ik neig toch naar "niet normaal" en persoonlijk zou ik het toch even na laten kijken, dan weet je het zeker. De huid ziet er wel rustig uit of niet? Moeilijk te zien op deze foto.
n0na Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Ze zit alleen, en heeft sowieso vanaf baby af aan al lang en dun haar in haar nek.De huid ziet er heel mooi gezond en roze uit (dat is idd niet goed te zien op de foto)
Flibberke Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Kijk ze al eens heel goed na op vlooien ofzo, die zitten dikwijls in de nek en door te krabben kunnen ze kale plekken krijgen. En anders toch maar eens aan de DA laten zien hoor.
zwarte panter Geplaatst: 3 oktober 2010 Geplaatst: 3 oktober 2010 Dit is een typische plaats voor mijt bij konijnen.Daarom zou ik het idd ook even laten nakijken.Zijn er op de kale plek ook witte schilfertjes te zien?
n0na Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 Dit is een typische plaats voor mijt bij konijnen.Daarom zou ik het idd ook even laten nakijken.Zijn er op de kale plek ook witte schilfertjes te zien? Nee er zijn geen schilfertjes te zien. Het is gewoon heel mooi en licht roze.En het ziet er niet naar uit dat ze er last van heeft ofzo.. Mja wss dan toch maar even met haar naar de DA
n0na Geplaatst: 4 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2010 Ik kom net bij de DA vandaan.Maar hun wisten ook niet wat het was, ze zijn het nu aan het onderzoekenen over een week wordt ik erover gebeld..Hopen dat het niets ernstigs is :(
Diddl Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Punky had ook zo'n kale plek in haar nek en zij is toen ook onderzocht en de da kon niets vinden, ook geen mijt. Soms zijn de nijntjes "gewoon" kaal.
n0na Geplaatst: 4 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2010 Ah okay, dat vind ik wel fijn om te horen !
Dollie Geplaatst: 4 oktober 2010 Geplaatst: 4 oktober 2010 Bij mijn konijntje viel het haar op de oren opeens uit.. Ook niks te vinden.. Soms zijn ze inderdaad "gewoon" kaal. Maar het is toch wel verstandig het even na te laten kijken, dan ben je er zeker van. Goed dus dat je dat gedaan hebt.
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 oktober 2010 Geplaatst: 5 oktober 2010 Als ik het goed zie heeft ze lange haren in de nek?Bij sommige konijnen hoord dit of kan dit voorkomen.Bij mijten zie je witte schilvers zitten en is het haar vaak compleet weg.Is dit het geval gelijk naar de dierenarts.
n0na Geplaatst: 5 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2010 Ja, ze heeft inderdaad lange haren in haar nek.Mijten zijn het niet gelukkig, tenminste dat zei de dierenarts.
Bruun Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Mijn konijn is ook een langharige, zij heeft precies onder haar oren aan beide kanten een kale plek, ook mee naar de DA geweest en ze zei idd dat het niets was. Moest me geen zorgen maken! Hopelijk is dat bij jou nijn ook zo!
tamara1803 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Mijn konijn heeft nu hetzelfde probleem alleen dan een stuk groter. Hoewel dit bericht al ruim 2 jaar geleden is, kun je me wel vertellen wat het uiteindelijk geweest is en of het haar weer is aangegroeid??
n0na Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Geplaatst: 11 maart 2013 Mijn konijn heeft nu hetzelfde probleem alleen dan een stuk groter. Hoewel dit bericht al ruim 2 jaar geleden is, kun je me wel vertellen wat het uiteindelijk geweest is en of het haar weer is aangegroeid??Bij mijn konijn is het iets wat elk jaar terug komt als ze in de rui is. Niets aan de hand dus!Weet niet hoe het er bij jou konijntje uitziet dus kan daar niet over oordelen. Ik ben wel naar de dierenarts gegaan maar ze konden me niet vertellen wat het was. Bij mijn konijn gebeurd het in de winter (lekker onlogisch haha) nu zit haar nek weer vol met haren. Ik raad je aan om ook even langs te gaan bij de dierenarts want het kan natuurlijk iets anders zijn dan wat mijn konijn heeft. Succes!
n0na Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Geplaatst: 13 maart 2013 Oud topicOud topic... nieuwe vraag. MET antwoord.
Aanbevolen berichten