kizez_girl Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Hoi Allemaal, Ik heb een vraagje Mijn konijn plukt haar buik helemaal kaal. Maar ze gaat zo ver dat ze zich helemaal verwond:S Je ziet zelfs haal onderhuidsbindweefsel Wat kan ik daar aan doen? Graag hoor ik van jullie!
Amatjuh Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Wat doet ze met dat haar? MAakt ze een nestje ervan of trekt ze het alleen maar uit?Als ze echt haar huid kapot heeft getrokken zou ik wel even de dierenarts bezoeken want dat kan lelijk gaan ontsteken. Misschien heeft ze daar jeuk en last van mijt?
Dollie Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Zou best kunnen dat ze schijnzwanger is, wat op zich niet veel kwaad kan, hoewel het op de lange termijn een groter risico op baarmoederproblemen oplevert en het voor je konijn heel vervelend is. Maar als ze echt haar huid stuk maakt zo.. Dan ben ik er niet zo zeker meer van of het geen kwaad kan. Persoonlijk zou ik even langs de dierenarts gaan met haar. Dan kan die uitzoeken of ze inderdaad schijnzwanger is of dat er misschien iets met haar huidz elf is. (Of nog wat anders..)
Rian Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Dit herken ik, mijn voedster deed hetzelfde, alleen niet op haar buik maar onder haar kin. Echt tot een open wond toe kaalplukken, likken en bijten. Meerdere keren naar de DA geweest maar die kon niet achterhalen wat het was. Geen beestje of huidaandoening. Ik kreeg wel een antibioticum voor haar mee om te voorkomen dat de wonden gingen ontsteken. Het groeide uiteindelijk vanzelf dicht, maar een maand later overleed ze alsnog. Ik wil niet zeggen dat dit hierdoor kwam, (ze stikte in een biksje) maar toch blijf ik me afvragen wat het nou geweest is.
Aanbevolen berichten