mlissathing Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Mijn konijn had rond eind 2009 een gezwel aan z'n linkerkaak.Der zit pus in en is met een operatie weggehaald.Het is verder weer mooi genezen en er was niks meer van te zien toen het haar weer aangegroeid was.Tot een aantal weken terug.Toen zag ik weer een bobbel. maar de haren zaten er nog wel allemaal op.En het was weer op dezelfde plek.Die ik weer naar de dierenarts. die zei dat het een kaakgezwel was bestaand uit beenderen(bot).Dat hij het wel weg kan halen maar het er dan toch weer aangroeit.Hij zei dat als hij er echt last van krijgt en eraan lijd we terug moeten komen om hem een spuitje te geven.Op dat moment had hij er verder nog geen last van.At en dronk goed.Maar nu begin hij toch 1/2 weken later veel magerder en slapper te worden.Hij drink juist heel veel.En probeert ook te eten. maar het lijkt er een beetje op alsof het kauwen een beetje moeilijk gaat ofzo. maar hij eet wel.Alleen ziet hij er nu echt niet meer uit.De plek waar het gezwel zit is nu bij het gezwel het haar weg en hij is er helemaal vies en nat.En dat heeft zichuitgebreid tot z'n neusje en iets daarnaast.Gisteravond een schoongemaakt met gekookt, afgekoeld water.Maar het is er niet echt beter op geworden..In het hok hopt hij ook niet meer normaal rond.Maar hij heeft zegmaar z'n voorpoten zowat tegen zijn achterpoten, dus net ervoor zegmaar. en zo 'loopt' hij door het hok.Ziet er best raar uit.Maar verder als ik het hok opendoe. gaat ie wel zoals normaal op zijn achterpootjes staan en komt lekker kroelen.. alleen is hij écht mager. de botten voel je zo zitten en hij voelt ook al een beetje slap aan.Dus we hebben besloten om morgen met hem tussen half 2 en 2 uur 's middags naar de dierenarts te gaan en hem een spuitje te laten geven..Ik wil hem niet kwijt, maar het is beter voor hem! hij ziet er echt niet meer uit :(Ik heb hem vandaag gezien en morgen na school om kwart voor 1, 1 uur kan ik hem weer zien want dan ben ik weer bij mijn ouders. en dan heb ik nog een halfuurtje met hem..Ik ben er echt helemaal kapot van, maar ik laat hem zo niet verder leven..Hij heeft een fijn leven gehad.We hebben hem al 5 jaar en is nu ongeveer 6 jaar.Dit konijn hebben we het allerlangst van alle andere 12 konijnen.Hij is het liefst en het tamst. het is écht een deel van het gezin gewoon.Iedereen is gek op hem!Hij is niet bang, is rustig, vind het leuk om te kroelen en bij je op schoot te zitten.En na 5 jaar plezier van hem te hebben gehad. moeten we morgen toch echt maar afscheid van hem gaan nemen.Ik hoop dat hij deze nacht verder nog goed doorkomt en dat hij morgen na het dierenarts bezoekje eindelijk in vrede kan rusten.Ik ga hem écht heel erg missen! :(Hier nog wat foto's van hem:Binky 2 en een halve maand geledenBinky 2 en een halve maand geledenBinky 2 en een halve maand geleden.En nu de foto's van Binky hoe hij er nu uitziet.. op de foto's is lijkt het minder erg als in het echt. in het echt is het écht verschrikkelijk om te zien. dat doet zo'n pijn..Heb de foto's in een link gezet. want het ziet er niet echt leuk uit.. :(http://oi51.tinypic.com/8ygw0m.jpghttp://oi51.tinypic.com/2937vc7.jpghttp://oi55.tinypic.com/cs5yf.jpgBinky ik ga je écht héél erg missen! :(:(
Lianne22 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 wat een mooi konijn..en wat een moedig besluit van jullie, nu heef thij geen pijn meer hoe moeilijk het ook is. heel veel sterkte voor jullie:heart: en rust zacht binky..
pebbles Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Wat een zielig verhaal,ik begrijp dat je die schat vreselijk gaat missen,maar als ik de foto's zie van hoe Binkie er nu uit ziet denk ik dat dit het enige verstandige is om te doen...Zijn oogjes stralen echt verdriet uit en hij zal zich vast niet lekker voelen....heel fijn dat je hem uit zijn lijden gaat verlossen...hoe graag we ze ook altijd bij ons willen houden getuigd het los laten van een dier van dieren liefde...geniet nog maar lekker van hem hij zal jullie liefde blijven voelen ook als hij inslaapt...hij heeft een heerlijk leventje bij jullie gehad... Sterkte morgen.
mystique Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Oei oei, wat een erge foto's. Ik zit hier met tranen in m'n ogen. :( Als er geen beterschap mogelijk is, is het inderdaad het beste voor het diertje hem te laten gaan. Veel sterkte.
Bianca Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ach wat rot, en wat herkenbaar. Mijn vorige nijn had ook een kaakabces. Ze was al oud, maar ik heb haar er toch aan laten helpen. Maar ze is nooit helemaal meer zichzelf geworden na die ingreep. Dus toen een maand of 4 later het abces weer terug bleek te zijn wilde ik haar dat niet nog een keer aandoen en heb ik haar in laten slapen. Maar ze was ook al 11 1/2. 6 jaar is nog wel jong, arme Binkie. Het is echt een snoepie om te zien op die foto's. Heel erg veel sterkte met dit verlies...
mlissathing Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 Wat een zielig verhaal,ik begrijp dat je die schat vreselijk gaat missen,maar als ik de foto's zie van hoe Binkie er nu uit ziet denk ik dat dit het enige verstandige is om te doen...Zijn oogjes stralen echt verdriet uit en hij zal zich vast niet lekker voelen....heel fijn dat je hem uit zijn lijden gaat verlossen...hoe graag we ze ook altijd bij ons willen houden getuigd het los laten van een dier van dieren liefde...[geniet nog maar lekker van hem hij zal jullie liefde blijven voelen ook als hij inslaapt...hij heeft een heerlijk leventje bij jullie gehad... Sterkte morgen. Bij deze zin begon ik weer te huilen... ik wil hem niet kwijt.. ik hou van hem. maar het is het beste voor hem :(
tamara29 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 ik zit met een brok in mijn keel en weet weinig woorden te zeggen.het is wel het beste voor Binkie na het zien van de foto's.hij heeft het goed gehad dat kun je zekers wel zien.heel veel succes morgen en sterkte met het verlies.
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Kaakabcessen zjin lastig te behandelen.sterkte!
Marjolijn Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Och meisje toch wat vervelend allemaal...... Zo rot als je diertje ziek is en je niks meer kan doen.. Heel veel sterkte morgen, dit is het beste voor hem! Hij heeft alle liefde van je gehad en dat zal hij morgen inderdaad ook nog voelen.
iloon82 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 jeetje zeg, wat een moedige maar juiste beslissing. Heel veel sterkte morgen!
jrjsieben Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 wat vervelend en een zware beslissing die je moet nemenSterkte
mlissathing Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 Binky dit gedichtje heb ik voor jou gemaaktBinkyNa 5 jaar lang bij ons geleeft te hebbenWordt je zwakkerJe kreeg een kaakabcesHebt het overwonnenMaar geen lang succes…Het kwam weer terugIn beender vormNaar de dierenarts gegaanWeghalen had geen zinNu maar hopen en hopen..Maar je werd zwakkerVerloor wat haarJe zag er niet meer goed uitNu weten we het zekerJou leven.. het is nu helemaal klaar…Je blijft doorvechtenMaar toch is je lot nu gekomenMorgen gaan we afscheid van je nemenEn daarna wordt je de dood ingenomenHou je voor de laatste keer vastZeg nog even gedagKnuffel je nog een laatste keerNu is het tijd om te gaanUit het leven te stappenJe geest aan de hemel af te staanBinky rust zachtIk zal je nooit vergetenJe had écht zoveel krachtMaar nu is het gewoon echt afgelopenJe geest verlaat je lichaamIk vergeet je nooit!Ik hou van je!Maar nu ben je gegaan…
Stamper Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Wat een lieve schat was Binky! Hij boft met zo'n goed baasje. Je hebt hem laten opereren en hebt goed voor hem gezorgd.Zo'n beslissing is altijd zo ontzettend moeilijk! Maar ik weet zeker dat hij je dankbaar is voor alles wat je voor hem hebt gedaan!Heel erg veel sterkte!
Boseetje Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 ja heel veel sterkte... ik zit met tranen in mijn ogen hier... pfff heftig zeg!
Huiself Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Echt vreselijk voor je. Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen. De foto's zien er heel erg zielig uit, dus ik weet zeker dat je de beste beslissing neemt die er is. :goed:Neemt alleen niet weg dat het volgens mij de moeilijkste beslissing is die je voor je beestje moet maken. Sterkte.
mlissathing Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Dankje voor jullie steun! Nog maar 3 uurtjes en hij krijgt een spuitje... over 2 uurtjes zie ik hem pas weer..Is echt beter voor hem. maar ga hem echt zo ontzettend missen. het komt steeds dichterbij.. :(
mlissathing Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 (aangepast) Ik was om half 1 uit van school.Mijn moeder haalde me op en vertelde dat Binky vanochtend al overleden was... :(Hij heeft de middag waarin hij een spuitje zou kregen niet meer gehaald.Ik mis hem écht zo erg! :(Hij lag languit gestrekt in z'n hok.. levenloos..Heb hem opgepakt, en hem een hele tijd lopen aaien en tegen hem praten, met veel tranen erbij.Binky rust zacht! Je bent eindelijk van alle ellende verlost en ik hoop dat je daarboven gelukkig bent!Ooit komen wij elkaar weer tegen, maar nu kan je eindelijk rusten!R.I.P BinkyJe krijgt een mooi plekje op de regenboogbrug ! 1 oktober 2010 aangepast door mlissathing
Mvrcarlaa Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Ik was om half 1 uit van school.Mijn moeder haalde me op en vertelde dat Binky vanochtend al overleden was... :(Hij heeft de middag waarin hij een spuitje zou kregen niet meer gehaald.Ik mis hem écht zo erg! :(Hij lag languit gestrekt in z'n hok.. levenloos..Heb hem opgepakt, en hem een hele tijd lopen aaien en tegen hem praten, met veel tranen erbij.Binky rust zacht! Je bent eindelijk van alle ellende verlost en ik hoop dat je daarboven gelukkig bent!Ooit komen wij elkaar weer tegen, maar nu kan je eindelijk rusten!R.I.P BinkyJe krijgt een mooi plekje op de regenboogbrug !Pfff zit hier met dikke tranen over me wangen, wat erg meis !Binky zal altijd bij je blijven.. Sterkte xx
Fluf en Tinus Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Ach gut, wat sneu dat je nu niet bij hem was toen hij naar de regenboogbrug ging. Heel veel sterkte! Dag Binky, je zult gemist worden, maar er werd genoeg van je gehouden om je met liefde te laten gaan!
Nina87 Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Och wat erg.. Maar misschien is het wel fijn voor hem dat hij in zijn eigen vertrouwde omgeving is overleden. Heel veel sterkte!
Bianca Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 :( heel veel sterkte... (dit typ ik veel te vaak in dit forum de laatste tijd, maar deze raakt mij wel heel erg omdat mijn nijn ook een abces had wat terugkwam en ik haar toen heb laten inslapen)
iloon82 Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 :( heel veel sterkte... (dit typ ik veel te vaak in dit forum de laatste tijd, Dat is wat ik dacht. Veeel te veel momenteel HEeel veeel sterkte :(
Aanbevolen berichten