Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey hey..

mijn konijn is al een tijdje heel erg aan het verharen is dat er??

als ik hem(bunny) aai dan laat die allemaal haren los??

is dat gewoon rond deze tijd van het jaar of moet ik er wat tegen doen?

alvast bedankt voor jullie advies:yes:

Geplaatst:

Je kan de losse haren plukken, of borstelen, om je konijn te helpen met de verharing. Het is inderdaad volkomen normaal rond deze tijd van het jaar dat ze verharen. Hou de keutels wel in de gaten, konijnen die verharen kunnen makkelijk te veel haar binnen krijgen door het wassen.

Geplaatst:

Zoals je al weet is het gewoon normaal. :) Je hoeft niks te doen maar je kunt wel een beetje helpen door te borstelen en de losse haren eruit te plukken. Je moet wel oppassen dat je konijn niet te veel haren binnenkrijgt, want daardoor kan je konijn een verstopping krijgen. Soms zie je ook kettingkeuteltjes, dat komt ook daardoor. Ik doe vaak een druppeltje zonnebloemolie daar Kaj's biks heen en voor mijn gevoel werkt dit erg goed. :) Hij heeft nog nooit een verstopping gehad bij mij, en al is die niet in de rui, doe ik het alsnog. :) Kan geen kwaad, en hij houd er nog een mooie glanzende vacht aan over ook!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .