Mvrcarlaa Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Ik wil ''Puk'' graag laten castreren zodat hij gekoppeld kan worden.Maar de vraag is wanneer ? Verdere informatie : http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/41677-boos.html Zoals je daar kunt lezen is hij ook nog wat mager maar hij eet en drinkt hier gelukkig goed :bounce:Moet ik wachten tot zijn gewicht wat hoger is, of kan ik hem alsnog laten castreren ?En wat zijn jullie ervaringen o.a - Wat is de genezingstijd voordat hij gekoppeld mag worden- zijn der bijzonderheden waar er rekening mee gehouden moet worden Verder weet ik niet precies zijn leeftijd maar het is iedergeval nog wel een ''jong'' konijntje. 7 maanden ??????
Dollie Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Als hij nog wat mager is zou ik hem eerst laten aansterken. Een noodzakelijke operatie of ingreep (bijv. aan het gebit) kan niet wachten, ook niet als het dier mager is, maar een castratie is in principe geen noodzakelijke operatie. Met wie wil je hem koppelen? Je moet sowieso een week of twee wachten ivm vruchtbaarheid en herstellen van de castratie.
Mvrcarlaa Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 (aangepast) Als hij nog wat mager is zou ik hem eerst laten aansterken. Een noodzakelijke operatie of ingreep (bijv. aan het gebit) kan niet wachten, ook niet als het dier mager is, maar een castratie is in principe geen noodzakelijke operatie. Met wie wil je hem koppelen? Je moet sowieso een week of twee wachten ivm vruchtbaarheid en herstellen van de castratie. Ja dat dacht ik al, wou hem zoiezo eerst even laten aansterken. Zijn gebitje ziet der in iedergeval goed uit ! Ik wil als resultaat een groepje van 4 maken, Snuifje ( vrouwtje, bijna 1 jaar )Kenji ( gecastreerd rammetje, bijna 1 jaar ) '' Snuifje en kenji zijn al één koppel '' Pluisje ( vrouwtje 9 weken ''' voor haar wordt het even wachten omdat ze nog zo jong is )En uiteindelijk Puk, maar hij zal inderdaad eerst gecastreerd moeten worden... Hier loopt ook nog een ''duitse'' reus los in huis, ze kan wel in contact komen met de anderen konijnen maar der staat een ren tussen. Ik had Pluisje laast vast en toen kwam reusje erbij en ze deed helemaal niks, Bij snuifje en Kenji ging de koppeling niet goed met Reusje..Dus meschien Kan pluisje een maatje worden voor Reusje ??? Of heeft iemand nog tips ??? 29 september 2010 aangepast door Mvrcarlaa
Dollie Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Ik zou dan eerder Pluisje en Puk samen zetten met Reusje, dan alleen Pluisje met Reusje en Snuifje, Kenji en Puk. Je hebt dan twee "riskante" combinaties namelijk: Twee voedsters, en twee rammen + één voedster. Of je koppelt Pluisje straks wel aan Kenji en Snuifje, dat kan ook prima. En dan Puk met Reusje. Of een grote groep van vier en Reusje alleen, of misschien zelfs een groep van vijf. Pas je wel goed op met al die vruchtbare dames en een ongecastreerde ram?
Mvrcarlaa Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Het liefst een groep van 5, maar de koppeling met Reusje, Snuifje, En kenji liep duidelijk fout helaas.... Ik kan het inderdaad proberen, maar als eerste Puk aansterken, en erna castreren !Vraag me soms af : Is reusje niet eenzaam zo ????Maar ze komen wel in contact en ze zien/ruiken elkaar, maar of dat voldoende is hihih... Puk loopt soms ook los, maar daarvoor zet ik een gedeelte af zodat hij niet bij reusje kan komen of andersom voordat we dadelijk hangoor reusjes krijgen ....
Aanbevolen berichten