SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 sorry dat ik dit forum 2 keer plaats maar ik wil heel snel antwoord!Mijn konijn gabbertje valt ineens heel veel af!!!! hij krijgt gewoon volop hooi groente en ss maar hij blijft afvallen!!!! je voelt zijn ribben ook en zijn ruggengraat ineens ook en als je hem om tilt dan voelt hij heel licht help me !!!dit is pas sinds anderhalve week en begint nu echt op tevallen!!! helpme please?? Hij is ook heel sloom sinds vandaag1
jrjsieben Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Naar de dierenarts Had al gelezen dat je gaat zodra je vader er isVeel succes hopelijk zijn het wormpjesIs hij wel ingeent
Bianca Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 Laat even weten wat de DA zei. Konijnen (vooral jonge) kunnen ook afvallen van de Coccidiose, maar dan hebben ze meestal ook plakpoep of diarree. Verder kan er ook iets met haar tanden zijn waardoor ze slechter kan eten en nu een gasaanval of stille darm heeft.
jrjsieben Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 En hoe is het met je konijntje?Gaat het hopelijk al weer beter
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 29 september 2010 Auteur Geplaatst: 29 september 2010 Nou bij de da aangekomen kreeg ik voor zijn vriendin druppels voor de parasiet van het plakpoep.Ze wisten niet wat er met gabbertje was dus hij heeft ontworming gehad en ik heb critical care meegegkegen om aan te sterken.vanochtend ging ik dus weer bij gabbertje kijken en lag hij in een hoekje met zijn koppie in het hoekje gedrukt hij kon ook niet meer opstaan en was helemaal slap... dus weer snel naar de DA maar die konden niks meer voor hem doen en zijn temperathuur was 4 en een halve graat gezakt. Zijn lijfje was helemaal op dus vond de DA het beten hem in telaten slapen.... zelf toen hij nog inslaap was en die overdosis kreeg vocht ie nog ertegen.... zijn lijfje was op maar zijn ziel wilde verder.
Mvrcarlaa Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Weet even niet wat ik moet zeggen, maar iedergeval heel veel sterkte !
Bianca Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Oh wat rot voor je meid. Heel veel sterkte. Konijntjes zijn heel gevoelig op hun darmpjes, dus als je nog eens een konijntje hebt waar iets niet goed mee is (bv plakpoep of veel afvallen), kun je beter heel snel naar de DA gaan (liefst zelfde dag nog). Daar heb je voor dit konijntje niks meer aan, dus vat het niet op als kritiek hoor, want je wist dat natuurlijk niet, maar dan weet je dat voor een eventuele volgende keer... Echt heel rot voor je dat ze het niet gehaald heeft en heel erg veel sterkte met haar verlies. Het zijn maar kleine diertjes, maar het verlies is toch altijd heel groot... :arf:
Laura2 Geplaatst: 29 september 2010 Geplaatst: 29 september 2010 Jeetje wat verschrikkelijk.. Sterkte!
jrjsieben Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Als je alles had gelezen dat wist je ook dat Sannelovemijnnijntjes gelijk met haar konijn naar de dierenarts gaat als er wat mee is. Dus dit is een beetje misplaatse reactie Oh wat rot voor je meid. Heel veel sterkte. Konijntjes zijn heel gevoelig op hun darmpjes, dus als je nog eens een konijntje hebt waar iets niet goed mee is (bv plakpoep of veel afvallen), kun je beter heel snel naar de DA gaan (liefst zelfde dag nog). Daar heb je voor dit konijntje niks meer aan, dus vat het niet op als kritiek hoor, want je wist dat natuurlijk niet, maar dan weet je dat voor een eventuele volgende keer... Echt heel rot voor je dat ze het niet gehaald heeft en heel erg veel sterkte met haar verlies. Het zijn maar kleine diertjes, maar het verlies is toch altijd heel groot... :arf:
Bianca Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Als je alles had gelezen dat wist je ook dat Sannelovemijnnijntjes gelijk met haar konijn naar de dierenarts gaat als er wat mee is. Dus dit is een beetje misplaatse reactie Ik lees in dit bericht dat het al anderhalve week aan de gang was, dus het leek me belangrijk dit even voorzichtig te vermelden. Als ze al meerdere keren bij de DA was geweest met dit probleem dat geldt dat natuurlijk niet, maar dat kon ik niet uit dit bericht opmaken. Ik wil wel even zeggen dat het mij niet bevalt dat jij je ineens als een soort BB-politie opwerpt die iedereen afstraft die volgens jou niet juist reageert. Vooral omdat jouw eigen berichten alles behalve voorzichtig geformuleerd zijn. Dat begint me echt mateloos te irriteren.
jrjsieben Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Ik lees in dit bericht dat het al anderhalve week aan de gang was, dus het leek me belangrijk dit even voorzichtig te vermelden. Als ze al meerdere keren bij de DA was geweest met dit probleem dat geldt dat natuurlijk niet, maar dat kon ik niet uit dit bericht opmaken.{Reactie van Bianca} Daar had ik overheen gelezenMaar vondt de kritiek niet eerlijkOmdat ze goed is voor der konijnenEn dan plaats ik een reactieEn de bb politie ? Wie de schoen past trek hem aan
diaantje35 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je nijn
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Oh ik had wat duidelijker moeten schrijven Maar met die anderhalveweek bedoelde ik dat hij toen was ontsnapt en dus toen al het gif in zijn lijfje had maar dat het nu pas opviel! En toen heb ik gelijk mijn vader gebeld en was die zelfs eerder uit zijn werk gekomen en zijn we gelijk gegaan!Maar wel bedankt!! en vat het niet als kritiek op hoor!Maar ik heb het gevoel alsof hij nog leeft maar dat is helaas niet meer zo...
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Bedankt lief van je dat je voor me opkomt!
Bianca Geplaatst: 1 oktober 2010 Geplaatst: 1 oktober 2010 Oh dus hij was ontsnapt en heeft toen gif binnengekregen? Jasses wat rot allemaal. Maar dan weet je in ieder geval wat het geweest is. Veel sterkte verder!
Aanbevolen berichten