Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Hier ben ik nog eens hé Onze Simba moet morgen nr DA voor hem toch te laten castreren want hij wilt constant rijden...Dat is echt niet meer te doen, dus toch maar castratie.Morgen om 13u30 moet hij bij DA zijn.Is dat goed als ik een dweil in zijn hok leg, want ik weet echt niet waar ik hem het best in vervoer enzo en op wat ik moet letten. Kan er aub iemand wat tips geven????
bikkel Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 ik zou "oude" handdoeken in zijn hok leggen en zorg dat er voldoende lekkers in huis is want eten is erg belangrijk naar een narcose...verder zou ik hem gewoon een beetje met rust laten!
Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Probleem is wij wonen nog niet langs samen en heb geen oude handdoeken.Als ik daar een paar nieuwe dweilen in leg zou dit ook niet goed zijn?Hoelang duurt het ongeveer wanneer hij er terug wat bovenop is?kan je je konijntje een paar uur alleen laten?
nathalie b Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Je kan ook gewoon een nieuwe handdoek nemen ......daarna wassen en geen problemen.
Chani Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 ik denk dat een dweil ook wel goed is hoor, hoeft niet per se een handdoek te zijn, als het maar textiel is, liefst katoen en dus geen synthetisch materiaal.ik heb ook een keer theedoeken gebruikt bijvoorbeeld, gaat ook prima. ik zou zelf mijn nijn niet een paar uur alleen laten op de dag zelf. De volgende dag, als alles goed gaat, kan dat prima. Maar ik ben er de eerste dag altijd bijgebleven, hooguit eens een kwartiertje of half uurtje weggeweest. Hoe lang het duurt verschilt een beetje per konijn. Het ene konijn blijft een paar uurtjes suffig, de ander is bij thuiskomst al bijna helemaal helder. Maar eten en drinken is echt belangrijk hoor, dus hou dat goed in de gaten!
Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Ok bedankt, maar ik ben sowieso van plan om hem dinsdag niet alleen te laten maarik had het over woensdagavond want zouden dan weg moeten maar ga zien want anders bel ik dat af hoor!Hoelang moet je zo een dweil of handdoek dan gebruiken voor wanneer er terug stro in mag?Ik heb er echt super veel zenuwen voor hé, kweet ni hoe het komt :-(
Chani Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 ohh als hij dinsdag geholpen wordt kun je, mits alles goed gaat met hem, op woensdagavond echt wel weg hoor. ik heb zelf na 4 of 5 dagen weer stro gegeven, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat verantwoord is. dus daarvoor zou ik even op antwoord van iemand anders wachten
nathalie b Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb een week gewacht met stro maar e zijn ook mensen die het over tien dagen hebben.Is het een binnenkonijn?
Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb een week gewacht met stro maar e zijn ook mensen die het over tien dagen hebben.Is het een binnenkonijn? Ja hoor hij heeft altijd al bij ons binnen gezeten.Zal het morgen ook nog eens aan DA vragen maar weet toch graag al wat op voorhand. :yes:
Dollie Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb mijn konijn wel vrij snel weer op stro gezet, was midden in de winter en meneer is een buitennijn.. Als je een binnenkonijn hebt maakt het niet uit en dan zou ik toch minstens een week wachten. Verder niet té zenuwachtig worden, is niet goed voor je! Het komt vast wel goed :yes:
Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb mijn konijn wel vrij snel weer op stro gezet, was midden in de winter en meneer is een buitennijn.. Als je een binnenkonijn hebt maakt het niet uit en dan zou ik toch minstens een week wachten. Verder niet té zenuwachtig worden, is niet goed voor je! Het komt vast wel goed :yes: Best zijn huisje er ook uitnemen zeker zodat hij er niet kan opspringen?Daarmee ook een week dan wachten? Vind jij dweilen goed om in zijn hok te leggen?
Chani Geplaatst: 27 september 2010 Geplaatst: 27 september 2010 dat ik zo snel weer stro gedaan heb is ook omdat ik buitennijnen heb, net als Dollie. Dan is een handdoek gewoon echt niet zo handig. ik zou inderdaad het huisje er even uithalen als hij daar nu vaak op springt. overigens zal hij wss niet springen en wel merken dat dat zeer doet. mijn nijn kwam ook een paar daagjes niet uit zijn hok, omdat hij dan moest springen. het deurtje stond wel open, maar hij trok het gewoon nog niet.
Indra28 Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 ja want dat is zo een houten huisje en hij zit daar heel veel op eigenlijk. Zal het er maar best uithalen.Vind jij dweilen goed om in te leggen?
Aanbevolen berichten