Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je klinkt alsof je meer dan genoeg van konijnen weet, maar toch vraag ik het even voor de zekerheid: is je moeder langzaam op SS over gegaan door het te mengen met de oude soort biks, of in een keer overgestapt? Want daar kunnen konijnendarmen ook van overstuur raken.

Wat zou er met het veor kunnen zijn dan? SS is toch meestal wel kwaliteitsvoer (mag ook wel voor die prijs).Is de zak al heel lang open of heeft hij ergens gestaan waar het vochtig en/of heel warm is? Dan zou er misschien een schimmel in kunnen zijn gaan groeien (zeker omdat het geëxtrudeerde brokken zijn, die zijn lekker poreus voor schimmels en bacterieën).

Als dat niet zo is, zou ik even contact opnemen met SS en het serienummer doorgeven op de zak. Waarschijnlijk willen ze hem dan terughebben en onderzoeken ze voor jou of er iets giftigs/ziekteverwekkends in de brokken zit.

Geplaatst:

SS hoeft niet per se langzaam mee gestart te worden hoor. SS is namelijk veel beter voor de darmen van je konijn dan al het andere voer. Als je van SS naar minder goed voer gaat, dan moet je juist erg opletten. Ik heb hier niks gemengd, zo van de ene op de andere dag SS gegeven en bij 4 konijnen nergens last van gehad.

Maar als je 25 gr per kg hebt gegeven is dat wel te veel, misschien dat ze daar last van heeft? Of inderdaad iets mis met de samenstelling van SS, dat zou ik dan eerder denken.

Geplaatst:

SS krijgen ze vanaaf voor het eerst omdat we van ons eigen voer niet meer durven geven. Als hij bij de da is krijgen ze ook SS, ik neem liever een risico met ss dan hun eigen voer. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord van de da maar ja, verleden keer werd ik ook pas rond 21.00 gebeld maar ik vind het fijn om te denken: Geen nieuws is goed nieuws.

Hoe zou je er achter kunnen komen dat er is fout is met hun zak voer? Normaal gaf ik Welkoop/Boerenbond eigen merk (Kenner biks). Kregen ze nu al bijna een jaar en ze deden het supergoed op, maar ja...waar mensen werken worden fouten gemaakt helaas. Hiervoor kregen ze Hope Farms Super Trio maar dat moesten ze niet meer nadat de samenstelling was veranderd, anders hadden ze dat gewoon nog gehad. Geen werk, 8 konijnen en dan SS voeren is een beetje prijzig. Nu ga ik ze er toch weer op terug zetten.

Geplaatst:

Oooh ik dacht dat ze ziek geworden waren van de SS, maar je bedoelt dat je dat nu geeft omdat je het andere voer niet meer durft te geven? Tja dan weet ik niet hoe je erachter komt of er wat is met het voer. Dat kun je wel laten testem ergens waarschijnlijk maar dat zal erg prijzig zijn. Misschien toch ook de fabrikant aanschrijven en hopen dat zij aanbieden het te testen.

Geplaatst:

Het enige wat ik kan bedenken als een bix niet oke is dat ie te vochtig is geworden en er schimmels op ontstaan.

In het verleden is het wel meer gebeurt dat konijnen zijn overleden aan bix.

de fabrikant heeft het bix, tevens (vermoeden) laten onderzoeken. De fokker, en da in deze zaak hadden gelijk.Maar veel dieren omgekomen toen. Ik zou bij enkel een vermoeden toch de fabrikant uit voorzorg op de hoogte stellen en wat bix opsturen naar hun.

Geplaatst:

Ik was vandaag ook van plan om terug te gaan naar de Welkoop waar ik het voer heb gekocht om het te melden en vragen of ze meer klanten hebben gehoord over konijnen die zijn overleden en daarna zeer zeker de fabrikant aanschrijven. Voor de drie hier is SS in ieder geval een succes, ze vliegen erop aan alsof ze een week niet hebben gegeten (bij wijze van uiteraard). Tot nu toe heb ik nog niet gehoord van de da. Duimen maar!!!!!!

Geplaatst:

Fuzzy heb ik uiteindelijk om 17.00 opgehaald. Ik had nog steeds niets van de da gehoord ondanks dat ik aan het begin van de middag weer had gebeld. Mijn da durfde niet meer te bellen na Pongo omdat hij ook gezond genoeg was om naar huis te gaan en thuis niet meer had gehaald maar ik had geen zin meer om te wachten. Wat het geweest is en waardoor hij in shock is geraakt dat wist ze niet maar het bedorven voer kon het inderdaad zijn. Welkoop nam het allemaal heel serieus op en heeft gelijk gebeld naar hun leverancier en die namen het ook heel serieus. Ze hebben het badgenummer en nog meer nodig maar dat kan ik even niet vinden dus ik ga vandaag weer terug met de zak. THT datum kan ik ook niet vinden op de zak. Ben zo blij dat Fuzzy weer gezond bij moeders thuis is> Squerl en moeders trouwens ook. ;) Squerl heeft Fuz lopen zoeken in de tijd dat hij bij de da was. Ze kreeg zelfs de toilet een flink eind van zijn plaats. Hun toilet is de onderkant van een kattenbak en er zaten wat plasjes in. Moeders grapte al: Squerl (ze weegt maar 1.3 kg) word sterk door dat SS voer.

Geplaatst:

Gelukkig wel!!!! En wat ik helemaal mooi vond is dat ik een 3 kg zak SS voer gratis mee mocht nemen voor alle moeite die ik gedaan had. Ik moet echt speciaal naar de Welkoop rijden omdat het niet in de buurt is bij mij. Eerst voelde ik mij bezwaard toen ze het zei en ik vond dat we eerst de uitslag moesten afwachten maar de bedrijfsleider zei: Niks hoor, je bent nu al twee keer op en neer gereden. Dit is het minste wat we kunnen doen. Ik zeg nog tegen haar: Maar ze krijgen nu SS te eten. Maakt niet uit, al eten ze goud was haar antwoord. Dus ik pak braaf de 1,5 kg zak. Vraagt ze aan mij: Hoeveel konijnen heb je nu nog? Ik: Bij mij thuis nu nog drie, strax 4. Nou dan zegt ze, dan neem je toch de 3 kg zak?

Dat vond ik echt super.

Zodra er meer ontwikkelingen waren word ik gebeld.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .