tamara29 Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Hallo. Ik heb gisteren een konijn in Vaals opgehaald.Nou is het konijn veel te dik.Ze kreeg een volle bak biks elke dag.Hoe kun je het beste een konijn laten lijnen zonder dat ie gezondheids problemen krijgt?Is het voldoende als ze gewoon haar hoeveelheid voer per dag krijgt naast onbeperkt hooi en wat groenten. Mvg Tamara.
tamara29 Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Geplaatst: 23 september 2010 niemand die mijn vraag kan beantwoorden.
mystique Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Ik zou het inderdaad langzaam aan doen, beginnen met haar voer, biks, af te wegen, gebaseerd op het gewicht dat ze hoort te wegen, veel hooi, groenvoer opbouwen, geen wortels en andere zoete groenten en fruit, maar dingen als witloof of andijvie, en proberen haar wat aan het bewegen te krijgen. Beter langzaam maar zeker dan een crash-dieet.
Dollie Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Gewoon gezond leven lijkt me het beste. Dus niet te veel biks, veel hooi en veel beweging. Probeer haar ook zo veel mogelijk te stimuleren, geef haar veel ruimte en doe haar voer bijv. in een snackbal, verstop het in het hooi, strooi het in het rond.. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-met-overgewicht-laten-afvallen.html
Kristi G Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 ik zou je konijn in stappen meer laten bewegen en hem dus laten vechten(bewegen) voor zijn eten
ZaZa Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Geen idee of het topic nog actueel is ? Zal het even vragen....
Amatjuh Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Aangezien Kristi allemaal oude topics naar boven haalt..
ZaZa Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Het topic is niet meer actueel, konijn is afgeslankt..... ;-)
Aanbevolen berichten