Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eergsiteren viel het me op met de poep opruimen dat er wat kleine vervilte plukjes haar rondzwierven. Gisteren weer dus even kijken en meteen zag ik dat Dobey heel de binnenkant van beide achterbenen kaal had gevreten. Ik schrok me eigen kapot! Ook was haar kont aardig nat maar ik zag nergens dat ze diaree had.

Meteen de dierenarts gebelt en langs geweest. Ze is wat mager en word daarom al een tijdje extra bijgevoerd maar ze had ook 2 haakjes maar die kunnen dus pas weggehaald worden als ze wat aangekomen is ivm de narcose.

De DA durfde niet te zeggen waar het van kwam dat ze aan dr benen beet dus heb ik 2 medicijnen meegekregen. 1 voor haar maag en darmkanaal, want die was helemaal leeg en dat hoorde ook niet. 1 pijnstiller en thuis had ik nog anti-biotica staan die ik ook nog moet geven.

Verder moet ik haar benen en kontje dus goed schoon en vooral droog houden dus gisteren meteen gedaan. Gister avond was het allemaal droog en vanochtend ook.

Herkent iemand dit?

En wat had je konijn toen en hoe heb je het opgelost?

Geplaatst:

Kan het natte kontje toevallig komen door urinebrand? Daardoor kunnen de pootjes ook kaal worden. Er zijn 2 oorzaken voor urinebrand: E.Cuniculi of blaasproblemen (blaaszand/blaasstenen).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .