Snowy&Witje Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Hallo allemaal,vandaag heb ik al mijn konijntjes gecontroleerd en bij witje het manneke, zag ik naast 't geslacht een soort van openingen in de vorm van streepjes.Ik heb het een beetje open kunnen maken maar was erg voorzichtig.Er zat allemaal bruin spul in, poep?Ik las hier ergens dat nijnen geur-klieren naast het geslacht hebben, maar wist niet zeker of ik dat wel zag.Dus, hoe kan ik het weghalen? of moet ik het laten zitten? en hebben vrouwtjes het ook?Bedankt!Groeten uit Tunesië :mdr:
Amatjuh Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Die streepjes zijn de geurklieren.Volgens mij hoef je dat bruine niet weg te halen, weet het niet zeker.
Amatjuh Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Dit kon ik er nog over vinden: Geurklieren zijn enkel spleten in het bont op één van beiden kant van hun reproductieve organen. Haal het aangekoekte weg met lauw water en materiaal dat zacht is, omdat de huid daar erg dun is.
Snowy&Witje Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Geplaatst: 23 september 2010 Bedankt, ik zal het zo zeer mogelijk proberen weg te halen.Weet je misschien ook of vrouwtjes dit hebben?
Laura1984 Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 Mannetjes en vrouwtjes hebben dit beide, maar het ene konijn heeft wat meer last van dat bruine spul wat blijft hangen, dan het andere...(zie ook http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/40900-a.html)
Aanbevolen berichten