Mariska85 Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Een van mijn konijnen, laat sinds kort bijna elke dag een BDK liggen. Ik vind hem eigenlijk altijd op dezelfde plek en rond dezelfde tijd (ik vermoed als hij bezig is met zijn middagdutje). Het is niet zo dat hij teveel eten krijgt. De BDK's zien er normaal uit en hij heeft ook geen plakpoep.Ik vind het vreemd en vraag me af of ik met hem naar de DA moet hiervoor, of dat hij gewoon te lui is om zijn BDK's op te eten als hij ligt te dutten.
Bijouxxx Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Mijn nijn legde ook een tijdje blinde darm keutels, en deed er niks mee. na een paar dagen (is verschillend, bij mij 8 dagen) ging ze er van eten, maar niet alles. enja het is eigenlijk vanzelf overgegaan. Hopelijk heb je hier wat aan? succes!
Mariska85 Geplaatst: 22 september 2010 Auteur Geplaatst: 22 september 2010 Dan wacht ik gewoon af tot het overgaat. Ik laat ze alleen liever geen 8 dagen liggen, omdat ik bang ben dat er vliegen op af komen.
Amatjuh Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Misschien geef je te veel biks? Dat is vaak een oorzaak van het laten liggen van BDK, ze zitten dan al te vol van de biks.
Bianca Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Het is niet zo dat hij teveel eten krijgt.
Amatjuh Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Toch is dat wel bijna altijd de oorzaak, dus ik zou toch eens minderen met biks en kijken wat er dan gebeurt.
Mariska85 Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Geplaatst: 23 september 2010 Maar het tijdstip lijkt mij wat raar. Ik zou dan verwachten dat hij zijn BDK laat liggen vlak nadat hij gegeten heeft. Hij krijgt rond 8 uur 's ochtends eten, en hij laat zijn BDK liggen tussen 14 uur en 16 uur. Ook zou ik deze BDK's vaker verwachten. Hij eet nogmaal biks, maar eet ook heel veel hooi. Maar ik ga er niet vanuit dat hooi de oorzaak hiervan kan zijn. Ik zal hem een paar dagen minder biks geven om te zien wat er gebeurd, maar het lijkt mij in dit geval geen logische oorzaak.
Amatjuh Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Je kunt het altijd proberen toch en als dat het niet is zou ik even je DA bellen, kijken wat die er van zegt.
Aanbevolen berichten