channie Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 binky niest sinds 4 dagen af en toehaar neusje is helemaal schoon, en verder doet ze ook niet anders dan normaalmoet ik hiermee naar een DA gaan ? het gebeurt ongeveer 3 a 5 keer per dag dat ze niest. ik heb nog een ander konijntje en die heeft nergens last van
Lenthe Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Dat is wel een beetje vreemd. Mijn nijn heet binkey en dus bijna hetzelfde en heeft precies hetzelfde probleem! Ben dus ook erg benieuwt naar het antwoord.
RickyStardust Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ik heb mijn konijn een dikke week (hij is nu 10 weken oud) en sinds hij bij ons is niest hij ook. Verder oogt hij heel gezond en fit, maar gisteren toch de DA gebeld en ben moest met hem langskomen.Hij blijkt een verkoudheid te hebben, dus nu krijgt hij 10 dagen lang, 2 keer per dag 0,5 ml. Doxoral Aqua Drops en 0,2 ml. Novacam.
Bianca Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 konijnen niezen als ze verkouden zijn of als ze ergens allergisch voor zijn. Dus je kan proberen de bodembedekking te veranderen. Maar als het een verkoudheid is dan kan het heel snel chronisch worden, dus hoe eerder je er dan bij bent hoe beter. Dus toch geen gek idee om even naar je DA te gaan hoor. En verwacht dan ook niet dat het met een AB kuurtje over moet zijn, soms duurt het maanden om zo'n verkoudheid weer weg te krijgen. De naam is ook eigenlijk verkeerd want bij ons mensen is een verkoudheid helemaal niet erg, maar bij konijnen juist wel!
RickyStardust Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ja, dat vertelde de DA mij ook al. Volgens hem waren we er nu gelukkig al heel snel bij, maar dat het bij konijnen ook chronisch kan worden en dat wist ik dus helemaal niet.
channie Geplaatst: 21 september 2010 Auteur Geplaatst: 21 september 2010 mijn konijntjes nu 5 maanden oud, en ze hebben altijd hetzelfde zaagsel en hooi ect gehad. het is pas sinds 4 dagen dus denk niet dat het daar aan ligt vandaag heb ik het gelukkig nog niet gehoord. zal voor de zekerheid wel even een DA belle denk ik
RickyStardust Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Kan natuurlijk nooit kwaad om even te bellen Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Aanbevolen berichten