Mvrcarlaa Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Ja nadat we naar de Verloskundige waren geweest heb ik een nagelschaartje voor de Nijntjes gehaald. Zelf was ik bang dat der fout geknipt zal worden. Kenji was als eerste aan de beurt, hij heeft nageltjes waarbij je het leven heel goed ziet zitten. Hij bleef heerlijk zitten en heb der niet teveel van afgehaald natuurlijk....Fhoeeeee dat ging goed ! :mdr: En dan was Snuifje, ze blijft nooit stilzitten en doet alles om weg te komen.Niks lukte dus dan maar even in een handdoek wikellen, met moeite blijft ze toch zitten en de nageltjes zijn geknipt. Alleen de nageltjes van haar achterpoten waren helemaal niet lang. hu ?? Pluisje der nageltjes zijn nog kort genoeg... Ja en dan hebben we Reusje nog onze ''duitse'' reus. Ze is nog niet aan de beurt geweest daarvoor wacht ik even op mijn vriend. Ze is groot en weegt nogal wat en ze heeft enorme donkere nagels de vorige keer bij de DA is der ook in het leven geknipt. Der nagels zijn gelukkig niet lang maar wil wel even kijken voor alle zekerheid... Ze houdt der ook absoluut niet van om opgepakt te worden.. heeft iemand tips of ervaring met een konijn met hele donkere nagels ????
Snowy&Witje Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Mijn konijn Snowy heeft ook donker bruine nagels, ben ook van plan om binnenkort haar nagels te knippen want die zijn ook behoorlijk lang.Kun je dat gewoon doen met een nagelschaartje?
roomie Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 in de dierenwinkel zelf zeiden ze dat het ook kan met een gewoon schaartje jawou er zelf ook een afschaffen maarja als dat niet nodig is, scheelt toch weer 4 euro
Amatjuh Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Je moet er echt wel een speciaal schaartje voor hebben, anders kan de nagel afbreken of splijten.Het is zo'n schaartje
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Geplaatst: 20 september 2010 Je moet er echt wel een speciaal schaartje voor hebben, anders kan de nagel afbreken of splijten.Het is zo'n schaartjeJa dat schaartje heb ik vandaag ook gekocht,Het was maar 6,- en knipt behoorlijk fijn !
Ginger Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Je moet idd wel een echt nagelschaartje hebben, dus ik zal er toch maar 1 aanschaffen als k jou was
Lies86 Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Ik heb geleerd van de DA dat je alleen mag en hoeft te knippen als de nagels voorbij de haren komen als ze op hun pootjes staan.Dus tot de haren afknippen en verder niet!
desiree&diva Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 ik heb bij diva ook v het weekend voor het eerst geknipt. voorpoten ging prima in een handdoek gewikkeld ik heb het met een nagelschaartje gedaan die ik ook voor mezelf gebruikt,ging goed hoormaar ook haar achterpoten waren niet nodig, hoe kan dat?
Lies86 Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Nageltjes slijten door het lopen op tegels enzo. omdat ze zich met hun achterpoten afzetten slijten die eerder.Zou overigens toch eens gaan kijken voor een speciale knipschaar hoor.Dat voorkomt scheuren en splijten zoals eerder al werd gezegd.
desiree&diva Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 ok gaan we doen ! dankjewel voor je reactie
Bianca Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ik heb geleerd van de DA dat je alleen mag en hoeft te knippen als de nagels voorbij de haren komen als ze op hun pootjes staan.Dus tot de haren afknippen en verder niet! Precies bij konijnen met donkere nagels hou je gewoon de haargrens aan, dan moet je misschien wat vaker knippen, maar zit je zeker niet in 'het leven'.
Rian Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ik laat bij Pooke de nageltjes standaard knippen als hij ingeent wordt. Dat is 2x per jaar. Vind het zelf een fijner idee als de DA het doet.
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 ik doe dierverzorging dus doe ze zelf altijd. wel veel makkelijker kan je ze altijd doen als je wil
YvonneH Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ik had het hier al wel eens gelezen: Als je met een zaklamp tegen de nagel schijnt kun jezien waar het leven zit.Vroeger deed ik het altijd op gevoel maar bij Fuz (nogal wild) gebruik ik tegenwoordig ook even de zaklamp, duurt wat langer maar je knipt iig goed.
Rian Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 ik doe dierverzorging dus doe ze zelf altijd. wel veel makkelijker kan je ze altijd doen als je wil Helemaal waar! Alleen is het niet zo makkelijk als je een nijn hebt die zich niet laat pakken en enorm spartelt. Ik wil het risico gewoon niet lopen.
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Helemaal waar! Alleen is het niet zo makkelijk als je een nijn hebt die zich niet laat pakken en enorm spartelt. Ik wil het risico gewoon niet lopen.Utopia is ook een spartellaar dus spreek uit ervaring dat het dan echt super lastig is. en de konijnen op stage 11 stuks zijn vrij wild en dan heb je nog een ram die in het wild geboren is. vindt het altijd best spannend om te doen.
Mvrcarlaa Geplaatst: 21 september 2010 Auteur Geplaatst: 21 september 2010 De DA heeft reusje 1x in het leven geknipt bij het 1e keer knippen hier, ze heeft enorme donkere nageltjes.Ze dee niet voorzichtig en knipte maar even wat, sindsdien heb ik ook besloten om het zelf te doen elke keer een beetje.. Omdat het in de periode was dat het enorm buiten was konden we niet naar onze eigen DA, wegens de reistijd en het enorme warme weer.Dus waren we voor 1x bij de DA geweest hier vlakbij, en ga der ook nooit meer heen achteraf was der op tv dat der een operatie is uitgevoerd door iemand die het helemaal niet mag doen !!!
Gast meloen Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Vergeet de 5e teennagel op de voorpoten niet, die wordt wel eens over het hoofd gezien.
Snowy&Witje Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Ik woon in Tunesie en hier hebben ze vast niet zulke dingen als 'speciale schaartjes voor de nagels van konijnen'Wat kan er gebeuren als de nagel door de helft gaat? en kun je het niet gewoon met een tang doen ? aar lijkt dat ding op O.o
Bianca Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Als je geen speciale tang hebt dan geldt denk ik hoe scherper hoe minder kans op splijten. Maar pas dan wel op dat je niet per ongeluk je konijn verwondt. Voor spartelaars: de achterpoten zijn het makkelijkst te knippen als je het konijn op iets hogers zet (de bank bijv en dan er zelf naast knielen en de kop en bovenlijf van je konijn klem zijn in je oksel. Dan blijven ze gek genoeg ook vaak rustig.
Aanbevolen berichten