Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik kom net thuis en zie dit bij mijn vlaam Rambo.Moet ik direct naar een dierenarts de rest van de konijnen hebben het niet in ieder geval... Ik denk maak maar een foto krijg dit nooit uitgelegt.. sorry voor de wazige foto...
Esjes Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik heb er geen verstand van, maar zijn korstjes rond de ogen geen teken van syfilis? Zijn de geslachtsdelen schoon?
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 hij wil zich nu niet op laten pakken ga het zo nog is proberen... moet ik hiermee direct naar een dierenarts? en hoe kunnen ze dit krijgen?
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 het geslacht ziet er niet raar uit... verder nergens geen korstjes bij dat oog is het ook beetje pussig...
Amatjuh Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Is het maar aan 1 oog?Zijn je konijnen wel ingeent?
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 Ja ze zijn ingeeent nog geen maand geleden heb ik ze weer laten doen... omdat de dames erbij kwamen heb ik alles tegelijk gedaan...en het is maar aan 1 oog jahet enigste wat ik nu in huis heb is meloxidyl maar dat is alleen pijnstillend toch? dat heb ik nog van de castratie
Amatjuh Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Lijkt het konijn er last van te hebben?Misschien is het maar een ontsteking, dan kun je ook wel morgen naar de DA gaan. Ik weet niet of avondtarief en weekendtarief veel uitmaken anders kun je net zo goed nu gaan.Meloxidyl ken ik zelf niet, ff gegoogled en daar staat inderdaad pijnstillend en ontstekingsremmend. Als je het idee hebt dat je konijn er last van heeft kun je het denk ik gerust geven.
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft hij doet gewoon lekker binkies maken en ziet er verder goed uit eet goed drinkt goed! Ik heb net de DA gebeld en die denkt eerder dat het een klein wondje is geweest ofzo... aangezien er verder geen tekens van zijn...en voor myx had het aan beide ogen moeten zijn.Ze zegt dat ik de medicijnen kan geven en mocht het erger worden het weekend naar de arts komen... Net zag ik wel dat de kleine fransoos eraan likt.....
mystique Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Mijn eerste idee was ook dat hij zijn oog bezeerd had of dat hij er misschien stof had in gekregen of zo, vandaar die roodheid en die tranen. Ik zou niet meteen van het slechtste uitgaan. We weten allemaal hoe ons oog voelt en er uit ziet als er stof of een wimper in zit.
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 kan het dat hij dit van aubiose krijgt? ik ben een goede week geleden overgestopt van korrels in de toiletten naar aubiose... misschien is het te stoffig ofzo?
Sascha Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Dat is het binnenste ooglid (volgens mij) dat uitsteekt.. Veel grotere rassen hebben daar last van.
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 ja maar dan hoort er toch geen pus bij te zitten sascha ?
Sascha Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Pus lijkt me niet nee.. Maar volgens mij zorgt dat binnenste ooglid wel vaker voor irritaties hoor.. Bij alle grotere rassen die ik ben tegen gekomen (vooral fransjes) hadden ook zulke oogjes. Het kan natuurlijk ook een beetje afscheiding zijn, of weet je echt zeker dat het pus is?
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 ja tis gelig ik kan het er afdeppen met een wc papiertje en dan ist gelig
mystique Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik denk niet dat het, als het stof is, van de aubiose afkomstig is. Meer iets zoals zand door de wind opgewaaid bv.
Sascha Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Okey.. Ik zou persoonlijk even gewoon het oogje goed schoonhouden dan met afgekoeld gekookt water met e.v.t wat kamille, en als het maandag dan nog niet over is voor de zekerheid even naar de dierenarts.
Joseeke Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Jouw konijnen zitten momenteel in de koppelfase hĆØ?Mss heeft iemand hem perongeluk verwond?Pus in de oogjes kan wijzen op een ontsteking of pasteurella.Hou het even goed in de gaten en anders laat er voor de zekerheid even de dierenarts naar kijken.
Tatjana Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 ja maar het zit er niet in... het zit ernaast...ff kijken of ik nog een betere foto kan maken mocht het verergeren ik hebhet nr van een dienstdoende kk arts al bij de hand
tamara29 Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 ik weet niet wat het is wel het advies is hou het goed in de gaten want bij mijn vlaam vorig jaar begon het ook zo en ze is een paar weken later overleden aan myx.ik wil je niet bang maken of zo en ik zeg ook niet dat jou konijn myx heeft maar hou het goed in de gaten.
Shifra Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 (aangepast) mijn vlaam heeft dit ook gehad, ik heb de dierenarts gebeld en die heeft me speciale druppels voorgeschreven. Binnen 2 dagen was het weg, het meest rode dan. Ik vind die plek op zn vacht net naast zn oog echter niet lijken op wat mijn vlaam had, dus zou toch even naar de da gaan voor de zekerheid 17 september 2010 aangepast door Shifra
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik zou zijn nagels nu eens nakijken en of knippen, vochtig ook kan ook door de nagels met wassen komen en of tocht.Gaat ie er bij niezen moet je eerder aan snot denken...
Bianca Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Het lijkt wel of er een hele lap vlees in zijn binnenste ooghoek weg is. Klopt dat? Dat die donkere rand de rand van de wond is, en het gele helemaal rauwe wond? Als dat zo is dan zou ik niet wachten tot maandag hoor... Want dat rooie in zijn oog kan al wel een ontsteking zijn.
Aanbevolen berichten