Melissa88 Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik heb een konijn van 12weken oud in de woonkamer staan. Nu leek me het lekker fris om een luchtverfrisser boven het hok te plaatsen.Is dit schadelijk voor het konijn?
Sanne&Bunbun Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Als het van die dingetjes zijn voor in het stopcontact ofzo zijn ze volgens mij niet al niet eens erg goed voor mensen
Solfide Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Lekker fris is hok schoon houden of konijn naar buiten lijkt me dan.
docentje Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 (aangepast) Gebruik kattenbak vulling of speciale konijnbakvulling in zijn toilet hoek. Die absorbeert geurtjes. Verder uiteraard zijn wc regelmatig verschonen. Dan is een luchtverfrisser niet nodig. Mijn nijn staat ook binnen, maar je ruikt hem amper. Alleen de geur van stro en hooi. Iedere dag ook lekker de kamer luchten. Ikzelf vind de geur van hond en kat in huis veel overheersender dan die van mijn nijn. Maar nijn zijn dan ook zeer schone beestjes. 17 september 2010 aangepast door docentje
Dollie Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Pas wel op met kattenbakvulling, het mag niet klontvormend zijn!
Melissa88 Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 Bedankt voor de reacties! Ik vond het nog niet stinken maar het was meer uit voor zorg Ik heb zo'n ambi pur voor in het stopcontact in een hele andere hoek van de kamer gedaan!Dat kan niet zo erg zijn neem ik aan..
Solfide Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Als jij het maar lekker vind ruiken, ik ben niet zo kaport van die lucht die daar af komt in ieder geval Maar is ver genoeg om de hoogste concentratie bij je konijn te voorkomen.
Amatjuh Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Gebruik kattenbak vulling of speciale konijnbakvulling in zijn toilet hoek. Die absorbeert geurtjes. Verder uiteraard zijn wc regelmatig verschonen. Dan is een luchtverfrisser niet nodig. Mijn nijn staat ook binnen, maar je ruikt hem amper. Alleen de geur van stro en hooi. Iedere dag ook lekker de kamer luchten. Ikzelf vind de geur van hond en kat in huis veel overheersender dan die van mijn nijn. Maar nijn zijn dan ook zeer schone beestjes. Let wel op dat je konijnen dan niet in de tocht staan.
Sascha Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 (aangepast) Ik gebruik het ja! Konijnen gaan best snel stinken, en ik heb gewoon geen tijd om elke dag 4 hokken te verschonen. Ik heb een luchtverfrisser van Oust. Best lekker ruikt het!Oja.. Bij mij kan het raam niet open omdat de konijnenkamer aan de galerij is en er dan mensen naar binnen kunnen als er niemand in de nijnenkamer is. 17 september 2010 aangepast door Sascha
Bianca Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Misschien dat het konijn gaat stinken als je een ram hebt die al gelachtsrijp is maar nog niet gecastreerd. Maar als je het hok gewoon normaal schoon houdt dan stinkt een konijn binnen niet hoor. Het ruikt hooguit een beetje naar hooi en dat ruikt juist wel lekker. Ik vind die Oust dingen meer stinken dan een konijn tenminste. En als het een excuus wordt om het hok niet goed bij te houden vind ik het alleen maar slecht voor het konijn dat zo'n ding er hangt. Sasha, kun je niet af en toe het raam even openzetten terwijl je bij de konijnen blijft? Konijnen hebben ook af en toe wat frisse lucht nodig hĆØ.. hoeft niet eens zo lang te zijn hoor, maar wel elke dag even.
Boefje Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Of zo'n spijlen ding voor je raam bevestigen.. wat ze in amerika ook wel hebben voor die ramen en deuren.. ja hangt er ook vanaf hoe dat raam opengaat natuurlijk... @ bianca.. nou mijn ram is gecastreerd maar hij kan soms ook nog wel stinken hoor.. af en toe.. keutels of plas.. wat ik me nu altijd af vroeg..sproeien konijnen die gecastreerd zijn nog steeds? Tenminste mijn konijnen doen dat nog wel.. zou kunnen dat die van mij bijzonder zijn:p
Bianca Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Het schijnt wel eens voor te komen. Maar ik hoop niet dat ik zo'n ram tref...
Boefje Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 Mijn ram doet het ook niet echt meer, alleen zijn plas of poep kan nog wel eens ontzettend goed stinken soms.. Boefje deed het een paar weken na dr castratie nog..toen liep ze over mijn rug en het werd ineens warm. Ik dacht eerst..goh wat heeft ze warme pootjes..maar dat waren dus gewoon lekkere druppels warme plas..die stinkerd!
Boefje Geplaatst: 23 september 2010 Geplaatst: 23 september 2010 oh en wacht.. laatst had 1 van die twee over mijn hand heen gesproeid.. mjah af en toe doen ze het nog wel eens ja.. zucht
Melissa88 Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Geplaatst: 8 november 2010 (aangepast) .. 8 november 2010 aangepast door Melissa88
Melissa88 Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Geplaatst: 8 november 2010 @SaschaEn zet je dat dan boven het hok? Of zou dat erg schadelijk zijn voor het konijn?ik heb nl de neiging om m 1,5meter boven het hok te plaatsen..Het hok stinkt niet maar soms met die blindedarmkeutels.. pfffoee!
Aanbevolen berichten