Lies86 Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Hoi hoi. Net was het weer tijd voor Gerrit zijn wekelijkse kam en borstelbeurt wat hij altijd erg fijn vind.Ik borstel op advies van hier ook altijd zijn pootjes even mee omdat ik had begrepen dat ze sore sock (open hielen) kunnen krijgen als er strootjes en vuiltjes in de vacht blijft hangen.Nu had ik van de week al gezien dat hij af en toe moeilijk liep, dus tijd voor een wat uitgebreidere checkup.Nu zag ik dat er achterop zijn hiel een kaal plekje zit, de huid hieronder is rood en er zit een heel klein kloofje in.Op zijn andere hiel heeft hij het ook maar kleiner.Het grootste plekje heeft een doorsnee van ongeveer een halve cm. Ik kon nog even geen foto's maken want ben alleen en een lobbus van 6 kilo in bedwang houden, foto's maken en het plekje tonen lukt niet.Maar is dit het begin van sore socks??? Of kan het wat anders zijn?Volgende week moet hij toch al naar de dierenarts voor entingen enzo, maar was benieuwd wat jullie ervan vinden en wat je eraan zou doen.Insmeren of laten begaan? En waarmee insmeren?Uiteraard hou ik het in de gaten! Annelies
Dollie Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Het klinkt wel als beginnende sore hocks ja! Feline heeft ook af en toe een kaal hakje (alleen kaal, de huid is altijd nog rustig geweest als ik het ontdekte) en dan smeer ik het in met Calendulan, maar aangezien je schrijft dat hij wat moeilijk loopt af en toe, zou ik niet zo snel zelf gaan prutsen. Maar wellicht dat je de tijd tot aan de entingen wel even kunt overbruggen zo? Volgende week is immers al bijna.
Blacky Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Hoi Annelies. Even een ervaringsverhaal.Mijn Kiki had/heeft ook sore hocks.ook ik dacht dat stel ik nog wel even uit tot de enting.Dat heb ik ook gedaan maar daarna spijt dat ik niet eerder was gegaan.Want ook al had ze van de DA een pijnstiller gehad en AB ze stopte op een gegeven moment met lopen en bleef liggen ook al deed ze haar behoefte met alle gevolgen van dien.(zie Kiki was er bijna niet meer)Nu zit ze in de huiskamer en krijgt ze nog steeds wat pijnstilling en zit ze op een handdoek.Sore hocks is zeer lastig te genezen als het al te ver het pootje heeft aangetast.Sterkte!ik smeer de pootjes in met vetadermzalf.
Lies86 Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Geplaatst: 20 september 2010 Gerrit loopt bijna pijnloos inmiddels. Het wondje is weg, er zitten nog wel wat schilfertjes.Aankomende donderdag moet ik naar het konijnenspreekuur, omdat het rustiger is stel ik het even uit. Verder is en blijft hij levendig, eet goed, stampt en springt, maakt binkeys op zijn tijd en komt op schoot zitten.Ik hou jullie op de hoogte! Annelies
Aanbevolen berichten