Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Nee.. dacht op dat moment niet dat het relevant was.. nam aan dat er dan wel iets in het urine onderzoek naar boven kwam..ging gewoon van een blaasontsteking uit. De castratie was al van 2 juni.. dacht dat als er problemen mee zouden zijn dat het dan al wel naar boven was gekomen. Ze voelde ook gewoon dr buikje..en drukte overal enz.. blijkbaar ziet dat er indrukwekkender uit dan dat het is.. zal het de volgende keer wel zeggen.

Geplaatst:

Ik heb trouwens maar even zelf bestudeerd bij dr tussen dr beentjes..want volgens mij had die da dat niet gedaan..stom eigenlijk.. het leek wel of er wat haartjes uitstaken bij dr vagina.. ik kon het niet zo goed zien want ze spartelde.. het leek erop alsof ze uit haar gaatje staken..maar dat lijkt me zo sterk..had t geprobeerd voorzichtig uit te trekken..maar het leek niet los te zitten.. dus maar ermee gekapt.. toen ze weer op de grond zat toen likte ze er gelijk. Logisch. Arme poppie.. Nou wilde proberen en afspraak voor woensdag te maken omdat ik dan vrij ben..maar ik ga toch proberen om maandag.. ben pas om half 7 vrij..maarja.. kijken of t daarna mogelijk is.

Geplaatst:

Weet je wat ik nu denk?..

Gewoon een gezond konijn..

Witje kan ook soms luieren op de bak maar dat is voor hun gewoon een soort ontspanning..

Witje gaat dan ook wel eens tussen de benen likken en ik dacht altijd dat hij dan zo'n keuteltje ging opeten maar ik kijk er vanaf 3meter naar dus zou best kunnen zijn dat er niks is..

Ik denk dat ze zichzelf gewoon schoonlikken na een plasje.

Of misschien een tik, dat ze automatisch kijken of er keutels liggen die ze kunnen opeten.

Bunny springt ook vaak in het toilet om te vluchten voor Witje.. Maar als ze gaat plassen gaat ze eerst de hele bak naar haar zin verbouwen door te graven e.d.

Bugs zit dan gewoon heel kort erop.. Maar denk dat hij zo snel mogelijk weer terug wil naar het plekje waar hij graag zit (waar hij Bunny en Witje kan zien)..

Het zal wel per konijn verschillen maar op de film vind ik het niets verontrustends.

Boefje doet gewoon haar plasje of legt haar keuteltjes neer.. Draait zich om, net zoals andere dieren soms doen, om te kijken of het er echt ligt en of haar geur eraan zit (territorium maken)..

En daarna zit ze gewoon te relaxen, dat is wat ik kan zien van het filmpje maar dat ze anders is gaan zitten in de bak kan ik niet zien..

Bunny gaat soms languit liggen in de toilet en dan heb ik ook zo iets van, is dit normaal of is er iets aan de hand?

Maar uiteindelijk weet je zelf het beste of ze ineens anders doet en of ze zich normaal of abnormaal gedraagt.

Geplaatst:

Oh.. op je laatste ontdekking.. Maak je geen zorgen.. Bunny heeft ook gewoon haar tot bijna bij haar opening, lijkt net alsof ze erin zitten. (heb net even gecheckt)

Dit is gewoon net als bij ons ;)

Geplaatst:

hoezo bij ons:pikkuh niet hoor jij wel?? hahaha nee grapje. Mjah dat zal het dus ook niet zijn die haartjes.. maar ik vind dat ze er nu wel vaak op zit hoor..maar misschien wordt ik ook wel gewoon paranoia en let ik er teveel op.. wat moet ik nu doen... ene moment denk ik och valt wel mee..andere moment denk ik..neee dit is raar en heb ik het gevoel dat ik liever vandaag dan morgen naar de da ga... het enige wat ik weet is.. dat ik er helemaal gestoooooord van word.. ik voel me altijd zo rustig en kalm als ik zie dat mijn boelies helemaal gezond en tevreden rondhuppelen.. maar als ik vermoed dat er wat mankeerd dan flip ik helemaal..ik rust niet eerder dan dat ik zeker iets weet.. echt obsessie voor mij hoor.. beetje weird i know..maar goed zo ben ik nu eenmaal.. dus ik was al van plan om maandag een afspraak te maken voor een echo.. of ben ik nou debiel om dat beestje weer zoiets aan te doen? Ik voel me gewoon helemaal ziek worden van de zorgen. Bah.. en ik lees nog wel ergere dingen op deze forum en dan doe ik al zo terwijl er misschien wel niks loos is..:$

Geplaatst:

Trouwens had je beide filmpjes gezien of alleen die laatste? Want die was om te laten zien hoe levendig ze is. Op dat eerste filmpje vind ik het wel raar hoor..ze draait een paar rondjes..en dan drukt ze haar kont helemaal tegen de wand aan en likt dan af en toe tussen de beetjes..en blijft dan nog even een tijdje zitten.

Geplaatst: (aangepast)

Had beide filmpjes gezien maar hier zijn zitten ze veel te luieren en af en toe racen ze achter elkaar aan.. Soms heeft Bunny een tik en rent als een gek rondjes door de tunnel heen.. Een ziek konijn, zeker als het problemen heeft met nieren, zullen ze niet snel ergens op of af springen omdat dit pijn doet. Dit is bij nierfalen vaak het geval.. Ook de blaas zou pijn kunnen doen aangezien het allemaal onderin (in de bekken) ligt..

Op het filmpje zie ik wel dat ze helemaal in de hoek zit maar niet dat ze echt aan het drukken is ofzo.

Dat schoonmaken vind ik 'normaal'.. Doen ze hier ook soms maar ik weet dus niet of ze hier ook 'lucht' lopen te eten of echt een keuteltje..

Maar als je perse een bloedonderzoek wil, dan moet je dat doen.

Dan weet je zeker of je je terecht zorgen maakt of niet..

Je kan beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig naar de da gaan.

Het is niet mijn konijn en weet ook niet hoe ze normaal zou doen en hoe ze zich voelt als ze plast of gewoon op de pot zit..

Misschien Wilhelminapark mailen?

Evert Jan is nu ook bezig voor mij over een bepaald soort oordruppel voor honden, of dat geschikt is voor konijnen zoals Bugs.. Misschien dat dat zou kunnen helpen tegen de ontsteking..

aangepast door Bunny06
Geplaatst:

Ik vind het nog een beetje te vroeg om wp te mailen..tis niet mijn officiƫle da en ik was al bezig met een 'behandeling' bij mijn eigen da. Kijk als mijn eigen da niks kan vinden dan kan ik altijd nog wp raadplegen. Wel fijn om te horen dat evert jan goed bezig is om jou te helpen. Gaat dat honing goedje nog door dan? Mijn vraag is of ik eerst een bloedonderzoek moet gaan doen en als daar niks uit komt een echo..of gelijk een echo doen..ik weet het niet.. het moet in elk geval iets zijn wat 'dwars' zit.. normaal zou je denken dat het door de pijn komt..maar zoals ik zei ze heeft nu tijdelijk pijnstilling.. dit eigenlijk om dingen uit te sluiten..om te kijken of ze het alsnog zou doen met pijnstilling..en omdat het ontstekingremmend werkt eventueel kleine ontstekingen weg neemt.. mocht ze die hebben.. aangezien het toch bijna een week later is voor ik weer naar de da kan dacht ik dat het geen kwaad kon er even mee verder te gaan. Ik kan wel zelf gaan dokteren..maar daar sluit je niks mee uit natuurlijk.. Ik zal maandag ochtend even bellen naar de da en even overleggen wat mijn mogelijkheden zijn. Ik lag al op bed..maar kon niet slapen..dus ik ben maar weer even achter mijn pc geschoten om toch nog even stiekem te checken..alsof dat Boef beter maakt..zucht.. hier zie ik haar tenminste.. keb het hele weekend lekker ongezellig gedaan door achter mijn pc te zitten, achja ben ik t een keer die niet achter de pc weg te slaan is..:P Denk dat ik morgen maar een lekkere wandeling ga maken in t bos.. Boef is lekker aan het hooi eten en dat spekkie heeft geen flauw benul dat dr 'mama' zich zo druk maakt. Ik moet dan ook maar gewoon lekker gaan slapen. Ja en dat op een zaterdag. Oud wijf ben ik ook aant worden.. :he:

Geplaatst:

Ik hoop niet dat ik nu roet in het eten gooi en je ongerust maak, maar het lijkt een beetje op hoe Zoƫ deed als ze last had van haar stenen... Maar dan zag je af en toe ook echt het staartje heel erg naar boven gaan, alsof ze druk zette maar er kwam niks. Maar inderdaad veel met het kopje ernaar toe. En dan weer proberen, en dan anders gaan zitten, etc.

Ze heeft er nooit ook maar een brokje of hooitje minder om gegeten. Alleen toen het erger werd had ze af en toe pijnaanvallen (zoals bij een niersteen bv, maar dat waren dus de blaasstenen). Maar dat was pas toen ze meer blaassteen in haar blaas had dan haar blaas groot was. Toen ben ik er mee naar de DA gegaan en ze is toen meteen met spoed geopereerd. En zo heb ik door schade en schande in 1995 pas geleerd dat de tekenen van ziekte bij een konijn dus heel erg subtiel zijn...

Dus..misschien is er niks bij je nijn, misschien is er iets ernstigs, dat is gewoon zo lastig. Ik twijfel daarom niet meer en als ik denk dat er iets niet goed is ga ik naar de DA. Maar dan moet je wel minstens ergens een nood-reserve hebben of zo om het te kunnen betalen.

Ik zou zelf voor een echo gaan, omdat ze dan meteen blaas, nieren, baarmoeder, eierstokken en de hele reutemeteut kunnen checken. Maar zoek anders eerst eens uit wat dat zou kosten, of je DA dat ook een goed idee vind en op wat voor momenten dat zou kunnen. Mijn vorige DA kon het namelijk niet zelf, maar daar kwam een keer in de twee weken op dinsdagmorgen een speciale veterinaire radioloog langs om echo's te doen.

Maar mochten het blaasstenen zijn, dan zijn ze nog niet zo groot dat je DA ze zo kon voelen (zoals bij mijn nijn toen wel was), plus dat er geen bloed in de urine zat (of was die van voor het voelen aan de buik? Toen bij mijn nijn de stenen weer terug waren kon de DA ze voelen en begon ze ook meteen bloed te plassen als reactie op het voelen.)

Maar goed, dan zou je ook wat tijd hebben om het even aan te kijken. Misschien kun je dan elke week wat geld opzij zetten om te sparen voor een echo?

Geplaatst:

Als het goed is is mijn loon aankomende week binnen..en het boeit me niet niet om daar al mijn loon aan uit te geven hoor.. maarja..dan gaat t wel even wat krapper worden de aankomende maand.. moet maar dan. Een echo zal toch wel niet zo overdreven duur zijn? Als ik zeg maar 200 ervoor apart hou (voor de echo) dan is dat toch ruim voldoende? Ja als er een operatie aan te pas moet komen dan ben je wel meer kwijt denk ik.. maar dat zien we dan wel weer.. als het dan kleine steentjes zijn ..zou die chinese kruiden dan niet helpen? Ik denk namelijk ook wel dat het zoiets is..want ze lijkt wel moeite te hebben met plassen..en ze doet niet zo vanwege pijn..zoals ik al vertelde..

Geplaatst:

Najah.. uiteraard was ik vandaag ook weer aan het observeren en besloot ik Boefje toch maar weer even apart te zetten en ditmaal een wctje te geven die helemaal leeg was..dus geen bodembedekking erin.. De eerste keer dat ze op de wc ging had ik niet gezien..maar er lagen 4 redelijk kleine keutels in de bak... tijdje later ging ze een plasje doen.. ze sprong erin..ging weer zoeken waar ze dr plas kon doen en ze drukte dr kontje weer tegen de wand en ditmaal zag ik ook dat dr kontje omhoog ging..ze deed dr plas en sprong er meteen weer uit.. Het verschil is dus..dat nu zonder bodembedekking ze niet blijft zitten en ook niet eerst tussen dr beetjes likt. En het blijkt nu dus dat ze dr plas in 1x doet..en niet telkens een beetje en dat t daarom zo lang duurt.. 5,5 ml plas had ik nog gemeten ook.. dus dat is ook wel een redelijk plasje toch. Ze is nog niet weer op de wc geweest..en ik had haar vanaf half 1 ongeveer apart gezet. Misschien dat t dan toch bij het poepen is?? Ik ga het verder observeren. En ja.. wispelturig dat ik ben had ik toch maar besloten om geen pijnstilling meer te geven. Ik merkte dat ze kort na het plassen toch wel een tijdje snel ademhaalde..maar dat kon ook wezen omdat ik met mijn grote lijf bij dr in haar ren stapte om dat plasje op te vangen en de poepbak weer droog te deppen. Die is al weer getraumatiseerd omdat ik dr aldoor beetpakte voor dr pijnstiller en uiteraard naar de da.. Ik hou dat ook nog even in de gaten. Want ze doet het niet constant.

Geplaatst:

Hey dat vind ik een hele goeie actie Boefje, zo kun je beter onderzoeken wat het precies is dat ze doet (of niet doet) in de bak. Kleine keutels zijn niet zo goed, of zijn ze nog wel binnen de 'normaal' standaard?

Hou even goed haar keutels in de gaten zou ik zeggen. En zoek dan op wat een eventuele afwijking kan betekenen (misschien hoeft ze dan alleen ontwormt te worden bijvoorbeeld).

Mocht ze in de toekomst inderdaad blaasstenen of gruis blijken te hebben, dan kun je inderdaad beter eerst de Chinese kruiden proberen! Veel DA's zullen er nog nooit van gehoord hebben en niet geloven dat ze gruis en stenen kunnen 'oplossen' maar dat is precies wat ze bij mijn nijn wel gedaan hebben. maar dat is dus alleen 'als'.. ik zou niet gaan geven als je niet weet of ze dat heeft inderdaad.

Het klinkt nu even meer als een darmprobleem.

Geplaatst: (aangepast)

Hmm ze heeft nog steeds niet weer gepoept of geplast.. ik had dr al wel groenvoer gegeven ondertussen en ook hooi.. daar heeft ze ook van gegeten.. ze had nog niet echt gedronken..maar dat kan door de groenvoer komen..dus ik wacht nog steeds met smart op een volgend wc bezoekje. Ze eet nu lekker hooi. Ik denk dat ik sowieso maar even wat meer ga dimmen met de biks en weer wat meer groenvoer geef..en prozyme.. kijken hoe dat werkt. Want het is wel opvallend dat het kort gebeurde nadat ze zo gek draaide en niet meer wilde eten.. toen ik dr buikje masseerde ging het weer helemaal goed...maar de afgelopen tijd telkens als ik dr pijnstilling gaf masseerde ik dr buikje ook nog even kort ervoor..is het nog zo.. yep we houden nu ook de grote boodschappen in de gaten. Gek dan wel.. want Bailey gedraagd zich totaal anders als hij last van zijn buikje heeft..maar nu moet ik eerlijk toegeven dat Boef nooit echt last van dr buikje heeft gehad. Pas sinds kort dat ze heftig was gaan ontharen een paar maanden geleden.. wie weet..eigenlijk hoop ik stiekem dat dat het is..want daar weet ik wel raad mee..

aangepast door Boefje
Geplaatst:

Nu je het zegt.. een collega van mij had het ook over wormen..misschien dat ze jeuk aan dr billen heeft daardoor en dr draai niet kan vinden.. weet eigenlijk niet de symptomen van wormen. Ga eens even rondstruinen voor info.

Geplaatst:

Ugh!! Jakkes..vieze foto's zeg van wormen op keutels.. nou hier nog niet gezien.. ze is ook juist aangekomen in plaats van afgevallen.. ze heeft een mooi glanzend glad vachtje..ehm wat waren nog meer symptomen..ja vieze wormen op keutels maar die zie ik ook niet.. nou in elk geval..alles wat ik gelezen had aan symptomen zie ik niet bij dr.. ik ga nu maar eerst even uit van dat moeilijk keutelen aangezien ik er niks meer van snap hoe dat zit met die blaas nier en plas gebeuren.. aangezien blijkbaar geen enkele dingen klopten..

Geplaatst:

1 keer plassen denk ik wel, ik hou het eigenlijk nooit zo bij. Maar 4 keutels is wel weinig. Als ik mn konijn een kwartiertje bij me heb liggen er vaak al rond de 5-10 keutels. En je schreef iets eerder dat het ook kleine keutels waren? Dat kan duiden op een verstopping. Pico heeft kleine keutels juist als symptoom als hij haakjes heeft.

Geplaatst:

Ok. Ze zat net weer op de wc. Ze heeft een klein hoopje gekeuteld..ze zijn niet echt klein klein ofzo.. Bailey heeft soms zelfs zulke kleine als kruimeltjes gehad. Hij ademt dan meestal snel als hij last heeft en eet weinig.. Boef eet nog steeds erg goed. Wat me wel opviel was dat ze alsnog tussen dr beentjes likte.. de eerste keer at ze een blindedarmkeutel..daarna niet maar deed het toch nog 2 of 3x. Ze bleef lang zitten en ze wiegde een beetje heen en weer alsof ze heftig ademde ofzo. Ik denk dat het dan toch bij het keutelen is.. waarschijnlijk heeft ze die andere keren zowel geplast als gepoept ofzo.. ze doet natuurlijk ook alleen pas dr kont omhoog bij het plassen. Hmm.. we gaan het zien! Ik ga maatregelen nemen en dan zien we of ze zich snel weer wat beter voelt. Pff.. wat een ingeving..wie weet is dat het gewoon en had ik dr straks een echo aangedaan met alle stress enz.. voor niks.. Maar goed we houden dr weer in de gaten..ik denk dat ik ze nu wel weer bijelkaar kan laten. Zielig anders.

Geplaatst:

Ja had net even gekeken.. ik zie dat die nieuwe keutels een stuk groter zijn en eigenlijk normaal formaat.. binnenin zit gelig vezel en 1 dikke haar wat uitsteekt..en voor de rest van die hele kleine vage pluishaartjes.. maar niet overheersend ofzo.. meer alsof je een snoepje op de grond laat vallen en daar pluisjes op zit. Zoiets.. Ze ging net weer op de wc maar ik zag uiteraard niet wat ze deed, want die bak was niet leeg.. morgen maar weer. Ze moet nu gewoon lekker spelen en plezier maken met Bailey.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .