Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik de wc eens weg halen, kijken wat er dan gebeurt.

Je konijnen eet , plast en keuteld.....je wil niet niet weten wat mijn konijnen met de wc's doen.....

De hangjongeren gebruiken hem als bobslee en slapen er in.

Ze voelen zich veilig in die bak.....

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ja vervelend hoor zoveel kosten.. heb wel eens zitten kijken bij die ziektekostenverzekering voor konijnen..maar volgens mij ben je dan niet goedkoper uit.. het dekt ook niet eens zoveel.. krijg je straks ook eigen risico's enz en kom je in een jaar er nooit overheen..haha.. erger me al dood aan mijn eigen ziektekostenverzekering.. betaal me blauw. Triest genoeg let ik teveel op mijn konijnen en raak dan ook menig maal gestresst om iets wat zo weer weg is.. in elk geval keuteld ze wel.. ze heeft net een klein hoopje gelegd..nog geen plasje.. dus daar zit ik nu ook op te wachten.. als ze wel gewoon plast.. dan denk ik dat ik wel eerst die kruiden kan proberen..maar dan ga ik wel stoppen met die pijnstilling..want dat heeft denk ik nog weinig nut..het heeft niks met pijn te maken waarom ze zo doet..en die kleine mogelijkheid dat het een ontstekinkje is wat door die pijnstilling weggenomen kan worden wordt steeds kleiner..vooral omdat ze reeds al zei dat er geen onsteking was.. ik zal vandaag of morgen nog even overleggen met dierenarts.. deze week zal ik denk ik toch niet voor die echo gaan... ik wil het nog een beetje aankijken..tenzij ik echt iets extreems zie.. we wachten maar even af..

Geplaatst:

Nou misschien bedoeld ze dat ze er te lang in blijft zitten..maar erin liggen of erin zitten enz vind ik niet erg..maar wel als ze haar behoefte doet en dan zo stil blijft zitten enz..normaal gaat ze zich wassen of gaat ze gewoon lekker liggen erin ofzo.. gelukkig de laatste tijden niet meer zo vaak..maar dat ken ik wel bij mijn nijnen hoor..daar maakte ik me ook nooit zorgen om..tis hoe ze doet tijdens haar behoefte waar ik me zorgen om maak...

Geplaatst:

Hoezo ga je dan toch met de kruiden beginnen als in het plasje niks is aangetoond en je zelf beredeneerd dat er waarschijnlijk niks met de blaas/nieren aan de hand is?

Geplaatst:

Maar waarom zou je die kruiden gaan gebruiken? Er is immers ook geen indicatie dat ze blaasstenen oid heeft. Ik zou daar toch mee wachten. Sowieso, als er iets is ben je er echt op tijd bij, dat kan haast niet anders. Je houdt haar nu goed in de gaten, meer kun je niet doen.. Misschien dat ik er anders over zou denken als het mijn konijn was, ik weet het niet, lastig uit te leggen, maar dan wƩƩt ik wanneer het mis is en wanneer niet en dat zul jij misschien ook hebben, maar op dit moment denk ik dat je het gewoon even moet laten rusten. Ze eet goed, ze keutelt goed, ze plast.. Je geeft zelf al aan dat ze waarschijnlijk echt geen pijn heeft, ze heeft geen blaasontsteking, er zijn geen kristallen in haar urine gevonden.. Er is zo niks raars in haar buik te voelen.. Ik ga niet zeggen "kijk het nog maar even aan", immers, wie ben ik om je zoiets te adviseren.. maar ik denk dat ik dat zelf wel zou doen.

Geplaatst:

En over de verzekering, ik heb van Indy uitgerekend hoeveel hij me gekost had als ik hem verzekerd had en hoeveel hij me aan DA kosten gekost heeft. Verzekeren had echt niet uit gekunt en Indy was niet het gezondste konijn.

Heb laatst ook uitgerekend wat het me zou kosten om al mijn dieren (hond, 2 katten, 2 konijnen) te verzekeren en dat was helemƔƔƔl een fortuin..

Geplaatst:

Nou ja..die kruiden kunnen zoals ik het op die site lees absoluut geen kwaad..ookal zou ze niks hebben..dus ik dacht.. het kan geen kwaad het te proberen toch in die tussentijd..verder kan ik het aanzien en als er geen veranderingen zijn alsnog die echo laten maken.. maar ik heb haar nu al een tijdje apart..en ze heeft nu drie keer wat gekeuteld..maar nog geen plasje gedaan..dus ik wacht nog even tot ze een goede plas doet.. ze drinkt nu uit dr bakje dus dan kan het niet uitblijven denk ik.. misschien dat ik ze even zo apart laat of dat ik ze weer bijelkaar doe als ik vanmiddag naar het werk ga.. in elk geval wel als ze nog niet geplast heeft.. mijn vriend is twee uurtjes later toch weer thuis dan..dus dat kan wel even. Stel ze zou wel kleine blaassteentjes hebben ofzo..weet ik ut..dan zou dat misschien opgelost kunnen worden door die kruiden en is ze daardoor al weer beter.. gek genoeg sloot de dierenarts het niet uit..ondanks dat er geen bloed enz in de urine was en ze niks kon voelen.. maar ja..dat zou dan op zijn minst wel pijn doen toch? Ik wacht op dat plasje van dr.. doet ze dat niet als ik thuis kom van werk nog steeds niet dan neem ik contact op met de dierenarts en ga ik er morgen heen.. plast ze wel gewoon dan bel ik de dierenarts gewoon om te overleggen en ga ik het nog even aankijken.

Geplaatst:

Er zijn bij mensen ook homeopatische middelen die geen kwaad kunnen, die geef je toch ook niet zomaar aan je baby bijvoorbeeld zonder dat je weet of er iets aan de hand is ja of nee. Waarom onnodig geven? Eerst zien te achter halen of er echt iets aan de hand is.

En ze zeggen wel dat het geen kwaad kan, maar misschien reageert het toch wel op een bepaalde afwijking heftig of zo of op de pijnstillers. En dan weet je niet meer wat nu waar door komt.

Ik zou het even zo laten, zeker omdat er niet een duidelijke aanwijzing is dat er ook iets mis is.

Maar goed het is jouw konijn en jij kun het beste inschatten en invoelen wat nodig is. Als jij denkt dat het helpt, ben ik niet degene die je tegen houd. Maar als het mijn konijn was zou ik het niet zomaar geven.

Geplaatst: (aangepast)

mjah vind een baby wel een raar voorbeeld..als ik een baby had en ik niet wist of er wat loos was dan had ik gelijk die echo laten doen.. tis toch niet hetzelfde. Ik hou ontzettend veel van mijn konijn, maar tis toch wel anders.. bovendien als ik alles al getest had en er was niks uitgekomen, maar ik vond nog steeds dat er wat loos was met mijn kind dan had ik echt wel homeopathische middelen gebruikt hoor als het geen kwaad kan. Het enige verschil hier is dat Boef een konijntje is en ik te weinig bij dr merk om gelijk een dure echo te laten doen. Dan wacht ik wel even. Maar als ik ondertussen het kan verhelpen met een middel wat natuurlijk is en geen kwaad kan en zelfs preventief gebruikt mag worden..waarom zou je dat niet proberen.. snap niet waarom mensen hierover vallen.. ik drink ook kruidenthee als geneesmiddel.. enz.. ik ben ook een voorstander van voor zo natuurlijk mogelijk genezen. Maar ik wijs goede raad van een goede arts niet in de wind. Zo'n domme gans ben ik niet hoor.. Bovendien als ik met die kruiden zou beginnen dan zorg ik dat ze die pijnstilling niet meer krijgt .. Ik was voor mezelf gewoon op een rijtje aan het zetten wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb nu eerst besloten om in elk geval dit weekend af te wachten en op te letten dat ze blijft plassen, dus ook gewoon dat weekje door te zetten met de pijnstilling ivm die ontstekingremmende werking.. en daarna zie ik wel verder hoe het met haar gaat.

aangepast door Boefje
Geplaatst:

Trouwens als ik me niet vergis geven veel mensen hun baby kruiden voor genezing.. denk maar eens aan venkelthee voor het buikje..enz. Ik vind dat helemaal niet raar of gek ofzo..vaag dat sommige mensen nog zo negatief of sceptisch over geneeskrachtige kruiden zijn..

Geplaatst:

Als mijn konijn met blaaszand/stenen nog geleefd had, had ik die kruiden allang in huis gehad. Over de kruiden an sich ben ik helemaal niet sceptisch of negatief. Maar wĆ©l om ze te geven terwijl je niet weet wat en OF er Ć¼berhaupt iets aan de hand is. En dan ben ik niet zo zeer negatief of sceptisch, maar wel voorzichtig.

Geplaatst:

Ik ben helemaal niet sceptisch tegenover kruiden hoor echt niet. Maar ik zou het gewoon niet geven als je niet weet of er uberhaupt iets aan de hand is. Waarom ik de baby als voorbeeld pakte is omdat die ook niet kan praten en niet kan zeggen of er iets is. Ja precies venkelthee voor het buikje, maar dat is het ook zichtbaar dat het kind daar last van heeft. En bij jouw konijn is dat niet.

Ik ben er echt niet op tegen, ik heb toch gereageerd op het topic over Bach bloesem, vind het juist interessant zoiets.

Nogmaals, jij kent jouw konijn het beste en als jij het gevoel hebt dat je het moet doen moet je dat ook zeker doen.

Geplaatst:

dan maar even zo.. normaal is mijn hyves afgeschermd maar ik zal het even wijzigen.. anders kan denk ik niemand het filmpje zien..tis trouwens een beetje wazig beeld..

Geplaatst:

Ik kan wel op je Hyves komen en dan zou ik het filmpje kunnen zien, maar je Hyves is afgeschermd. Ik kan je ook wel even toevoegen, maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt.. ;)

Geplaatst:

Jups, hij doet het! En als mijn konijnen dit zouden doen zou ik ook een beetje ongerust zijn.. Ze zit er wel erg lang, beetje onrustig.. Maar als dit Ć©cht het enige is zou ik het voorlopig even aan kijken.

Geplaatst:

Ja dat is echt het enige.. verder merk ik niks aan dr echt niet..gewoon normaal eten, spelen, Bailey aflebberen, lekker liggen, drinken en ga zo maar door.. Ze rolt zelfs lekker op dr zij met dr pootjes half zwevend in de lucht. Ik snap er werkelijk niks van.. als ik dat vergelijk met Bailey..nou die gaat in de wc.. hup kont omhoog..even wachten en springt er meteen weer uit.. Dit deed ze normaal ook niet eerder zo gek.. ze heeft wel eens vaker lang op de wc gezeten..maar dan ging ze blindedarmkeutels eten of zich uitgebreid wassen of graven in de wc..maar zoals dit..nee gekke miep is t ook...zucht. Ik ga volgende week denk ik een bloedonderzoek laten doen..en als daar niks uit komt denk ik een echo.. of zal een bloedonderzoek niks uitmaken in dit geval en is een echo beter? Ik wil niet gelijk zo drastisch doen enz.. maar t maakt me niet meer uit om geld uit te geven..ik kan er niet tegen weet je om met die onzekerheid te zitten..ik slaap slecht, ik let de hele tijd op haar.. alles draait alleen nog maar om haar..ik word letterlijk sjacherijnig ervan.. ik wil niet nog een maand zo zitten hoor..bleh..

Geplaatst:

zou het dan toch iets met de nieren zijn of blaas... ze doet het niet van de pijn, want ze heeft pijnstilling dus ze doet t echt omdat ze moeite heeft met het uitplassen denk ik... tja dan is het inderdaad beter om een echo te laten maken.. arm beestje wordt dr buikje weer geschoren.. ze heeft pas geleden weer al dr haartjes terug. En het mooie is..mijn eigen da weet niet eens dat ze gecastreerd is..tja keb wat uit te leggen waarom ik hun daar niet mee vertrouw.. maar boeiend..zolang Boef maar weer gezond wordt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .