Liaan Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ik ben aan het orienteren naar een goede en beetje goedkopen dierenarts voor iemand anders. Voor de castrartie van 2 cavia's en 1 Konijn.DUs ik zag ik een dierenarts in Duiven, 37,50 per castratie klinkt goed toch! http://www.dierenartspraktijkhvandermast.nl Nu is mijn vraag iemand ervaring met deze dierenarts?
Amatjuh Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 De prijs kan wel goed klinken maar dat zegt nog niks over de dierenarts. En een dierenarts die veel van cavia's weet, wil nog niet zeggen dat die ook veel van konijnen weet. Bel eens op en vraag hoe hij het een en ander aan gaat pakken (welke verdoving/narcose wordt er gebruikt, mag een konijn vasten?, nazorg? enz). Hoe het voor cavia's zit weet ik dus niet, maar voor konijnen wel.
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 37,50 zegt mij plaatselijke verdoving.....daar zit het prijs verschil in.
Amatjuh Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Hier is trouwens een lijst met konijnkundige dierenartsen http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
JoBoris76 Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 In Ermelo zit ook een hele goede dierenarts (Dierenkliniek Ermelo) en ik hoor ook goede verhalen over Dierenkliniek Mheenpark hier in Apeldoorn maar daar ben ik zelf nog nooit geweest met Binky.
Dollie Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 37,50 zegt mij plaatselijke verdoving.....daar zit het prijs verschil in.Da's onzin, ik heb maar een beetje meer betaald voor algehele narcose. En ik weet dat een andere dierenarts hier €35,- vraagt voor castratie onder algehele narcose. Dus de prijs hoeft daar echt niets over te zeggen. En plaatselijke verdoving is zeker niet perse een nadeel.
Bianca Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ja maar Duiven is toch meer in deze regio en daar zijn de prijzen veel hoger dan bij jullie in het Noorden. Dus ik vind het zelfs een beetje eng goedkoop klinken... maar ja, dat hoeft natuurlijk niks te zeggen..
Dollie Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ja maar Duiven is toch meer in deze regio en daar zijn de prijzen veel hoger dan bij jullie in het Noorden. Dus ik vind het zelfs een beetje eng goedkoop klinken... maar ja, dat hoeft natuurlijk niks te zeggen.. http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/37434-de-prijs-castratie-ram.html Een derde van de BBers heeft minder dan €50,- betaald voor de castratie van hun ram. Die wonen echt niet allemaal in het Noorden, "wij" zijn behoorlijk in de minderheid over het algemeen. Ik heb toevallig het e.e.a. uitgezocht gisteren en ik vraag me eigenlijk af in hoeverre er echt veel verschil in de prijzen zit als het gaat om regio's, ik denk dat het verschil nog vooral zit in of een DA midden in de stad zit of niet, als het al om plaats gaat. Zo weet ik dat Hilke volgens mij rond de €100,- betaald heeft voor de castratie van haar ram (in Groningen) en dat een castratie bij een DA in dezelfde plaats als die van mij, €64,- kost. Ook al €20,- duurder dan bij mijn DA. Bij de duurdere DA zou ik mijn konijn nóóit meer achterlaten......
Bianca Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Daarom zei ik al dat het niks hoeft te zeggen, want juist hele dure DA's maken soms juist de grootste fouten...
Liaan Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 heb er heen gebeld en gepraat! Ze doen het met gasnarcose en ze gaven goede informatie, Tis niet voor mezelf maar voor kennisen
iloon82 Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 de da in doetinchem/zeddam en emmerich rekent 50euro voor castratie van konijn. Zelf heb ik geen ervaring met die uit duiven, maar wat zegt je gevoel bij die da?
Aanbevolen berichten