IngridxBabbel Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Aangezien ik zeer van plan ben om mijn konijn te laten castreren en een leuk vriendinnetje te gaan halen, ben ik me aan het inlezen. Nu kwam ik bij castreren het volgende tegen:Buitenkonijnen moeten na de castratie een paar dagen naar binnen worden gehaald.Maar, dat zou betekenen dat mijn konijn voorlopig nog niet gecastreerd kan worden, hij woont namelijk buiten en om nu twee keer te verhuizen van buiten naar binnen, daar is het zelfs bijna te laat voor. Om maar niet te spreken over het ontbreken van een binnenkooi.Nu was dus mijn vraag waarom een konijn dan perse naar binnen moet, en of het ook niet voldoende is om het konijn in de schuur te zetten?Vind het namelijk wel erg zielig om hem nog langer te moeten laten wachten haha. Alvast bedankt.
Amatjuh Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Omdat een konijn de eerste dagen na de ingreep moeite heeft om zelf zijn temperatuur goed te houden. Het is nu nog niet heel koud buiten dus ik denk dat je hem nu nog best wel kunt laten castreren en dan dan een paar dagen binnen. Ook kun je dan goed in de gaten houden hoe de wond geneest, of hij goed eet/drinkt en voldoende keutelt. Hij moet ook op handdoekken, omdat bodembedekking in de wond gaat prikken en voor ontsteking kan zorgen.Je hoeft ook geen dure kooi aan te schaffen. Ik heb destijds een kooi van 1.20m bij zooplus besteld voor 40 euro.
Dollie Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ik heb mijn rammetje m idden in de winter laten castreren, heeft één nachtje binnen gezeten, één nachtje in de garage en toen weer naar buiten, dat is prima gegaan. Al zou ik bij voorkeur hem nu nog laten castreren.
IngridxBabbel Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Geplaatst: 16 september 2010 Ik snap het, het probleem is alleen dat ik net een nieuw hok met ren heb gekocht, dus dan zit een castratie + nog een keer een hok kopen er financieel even niet in.. (Bij dierenartskosten (echte noodzakelijke) steunen mijn ouders me, dit vinden ze meer vallen onder niet noodzakelijk)
Amatjuh Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Misschien is er iemand op BB waar je een binnenhok van kunt lenen?Of is de ren die je gekocht hebt ook te gebruiken voor binnen tijdelijk? Dan zet je er een vervoersbox in en klaar binnenkooi
IngridxBabbel Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Geplaatst: 16 september 2010 Geniaal!Misschien dom, maar daar had ik echt nog niet aan gedacht.
Aanbevolen berichten