Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Milo heeft sinds gisteren een onstoken oog en het word alleem maar erger

er zit nu een hele waas voor zijn oog en hij heeft hem ook veel dicht.

Volgens mij is hij sobiso niet helemaal lekker te pas want hij eet ook niet super veel en poept ook niet veel.

Het ene moment is die heel actief en het andere moment zit hij alleen maar stil in een hoekje.

Heb wel zalf en vitamine druppels gehaald voor hem

Geplaatst:

Ik zou niet zo maar met iets gaan smeren zonder een DA hem gezien heeft. En hou dat eten/keutelen héél goed in de gaten, kan zo maar de verkeerde kant op gaan.. Zorg echt dat hij blijft eten en masseer zijn buikje misschien eens.

Geplaatst:

Oei dat klinkt niet goed. Konijnen hebben vaak en snel last vanm ontstoken ogen, maar je moet er dan ook snel bij zijn want anders kunnen ze blind worden, hun oog kwijtraken of de onsteking kan zelfs naar binnen slaan. Terwijl het meestal heel makkelijk te verhelpen is als je er maar op tijd bij bent. Dat van die waas klinkt niet goed, dus ik hoop dat dat niet betekent dat het oog al beschadigd is.

Ik zou zelf toch de spaarrekening hebben aangesproken voor een weekendbezoekje bij dit soort symptomen.. :s

Geplaatst:

Oy, die waas is raar zeg, maar het is in ieder geval niet de pupil. Is dat natte allemaal traanvocht van hemzelf of ben je al met zalfjes bezig geweest? De randen zijn goed rood, maar ik zie gelukkig geen etter of pus. Maar als hij heel stilletjes is en het veel dicht houdt dan heeft hij er toch behoorlijk wat pijn aan.

Hou inderdaad goed in de gaten of hij blijft eten en keutelen, want daar stoppen konijnen vaak mee als de pijn erger wordt, en dan gaan ze uiteindelijk dood aan stille darm, dus dat moet je zien te voorkomen.

Heb je nou een kammetje in zijn haar zitten? Hangt dat misschien normaliter in zijn oogjes? Dan heeft dat misschien inde oogjes geprikt en is dat misschien de boosdoener?

Geplaatst:

ik zou zo nog een foto toevoegen van de andere kant.. ik heb hem na die tijd weer even gezalft..

ik hou hem ook zeker goed in de gaten.

Vannacht ben ik er ook een paar keer wezen kijken.

Het rare is van de week schrok ik ook al zo van hem ik kwam thuis en dan loop ik altijd even naar de toe..

en milo lag heel stil in het hok en normaal komt hij als een gek naar je toe rennen.

ik gaf nog een paar tikjes tegen de kooi maar hij deed helemaal niks geen enkele beweging.

ik was helemaal van slag want dacht dat die dood was.

paar min later kwam er pas weer beweging in.

Dat knipje heb ik hem even in gedaan voor de foto dan zat het niet in de weg.

dus dat kan niet de boosdonder wezen.

Geplaatst:

Nee ik beodel niet dat het klipje de boosdoener is, maar dat het haar wat normaliter voor zijn ogen hangt misschien in de ogen geprikt heeft en daarom de boosdoener is. Ik heb al gehoord van konijnen bij wie de eigen wimpers in de ogen prikten en daardoor de hele tijd traanoogjes en infecties veroorzaakten en daarom steeds bijgeknipt moesten worden.

Hou hem maar heel goed in de gaten, want de combi van die waas en dat hele stille dat bevalt me helemaal niet...

Geplaatst:

Volgens mij bedoelt Bianca juist of het háár niet de boosdoener is? Dat het in zijn oog hangt, waardoor zijn ogen geirriteerd raken?

Oo.. Ik ben traag.. Maar sluit me bij Bianca aan..

Geplaatst: (aangepast)

Wat een mooi konijn zeg!

Ziet er wel raar uit, dat oog. Ik heb zelf vroeger een konijn gehad, dat allergisch was voor stof en een chronische traanbuisontsteking had. Als hij daar last van had, was het ook zo nat rond zijn oog. Alleen bij hem zat er niet zo'n waas over zijn oog en hij had vooral veel pus/etter in zijn oog en dat zie ik niet bij Milo op de foto's.

Zou best misschien eens zo kunnen zijn, wat Bianca schrijft, dat zijn haar misschien lange tijd in zijn oog heeft zitten prikken en dat er daardoor irritatie of schade is ontstaan.

Hopen, dat er niks ernstigs aan de hand is met hem. Dat het allemaal simpel op te lossen is met een zalfje (kreeg ik ook toen met mijn konijn).

Sterkte!

aangepast door Beestenbende
Geplaatst:

Oke nu snap ik het ik las het verkeerd.

wie weet mischien komt het door het haar maar kan me het haast niet voorstellen.

het haar zit heletijd naar achteren alleen als ze loop of rent dan komt het soms wel een voor haar oog te zitten.

Ik ga morgen sobiso naar de DA want het bevalt me echt niet en heb der vandaag ook nog niet zien poepen en vanmorgen heeft ze een schone kooi gehad.

Eten doet hij nog wel een beetje.

Geplaatst:

@beestbende dankje wel het is ook een super mooi en lief konijn.

ben ook erg gek met hem.

ik hoop ook dat het met een zalfje op te lossen is maar we zullen het wel horen morgen.

Geplaatst:

We zijn vanmorgen vroeg gelijk naar de DA geweest.. en hij heeft hem even goed nagekeken

hij heeft een vlink ontstoken oog maar gelukkig niet van binnen uit.

wat hij wel raar vond dat er witte puntjes op het oog zat maar we moeten binnen 3 dagen verbetering zien.

Zijn poep was erg klein en hij voelde ook aan zijn maagje en die was bijna leeg.

We moeten hem goed in de gaten houden we hebben in ieder geval zalf voor zijn oog gekregen

Geplaatst:

Wit puntje in het oog is toch meestal een beschadiging?? Heeft hij niet zo'n test gedaan met een beetje fluor-zalf in het oog? Is je DA wel KK?

Hoe heet de zalf die je hebt gehad, want als het AB-zalf is helpt dat ook bij een beschadiging dacht ik.

Ik heb geen idee of dat blauwe glaucoom is. Ik weet alleen dat een witte waas meestal staar is, maar dat zit dan in de pupil en deze waas lijkt juist in de rest van het oog te zitten...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .