Hannnneeee_ Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 hallo allemaal! Gistere merkte ik plots dat er in Pipa haar hok overal hoopjes gelige smurrie lagen. Tziet er echt heel vies uit, en niet echt gezond!!:( Weet iemand wat dit kan zijn? Groetjes!
Dollie Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Hmm, plasjes met erg veel calcium er in misschien? Ik zou er morgen sowieso even mee heen gaan denk ik! Is Pipa gecastreerd?
Tao_Gini Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 hoopjes gelige afscheiding?liggen er ook keutels anders is het miss diarree?
Joseeke Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Konijnen-urine kan iedere keer verschillende zijn door de voeding die ze krijgen.Maar om blaasproblemen uit te sluiten kun je het beste even een urine-onderzoek laten doen bij de dierenarts.
Bianca Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Bewaar de 'hoopjes' zodat ze mee naar de DA kunnen en hij het kan onderzoeken. Het klinkt een beetje als hele dikke urine door blaasgruis. Misschien dat het daarom steeds maar kleine beetjes zijn omdat het er niet goed uit kan. Maar misschien heeft je konijn ook een blaasontsteking erbij. In beide gevallen kun je het beste naar je DA gaan. Wordt ze ineens heel slecht (stil liggen, ophouden met eten, trillen) dan moet je onmiddellijk naar een DA. Als het dat is dan zijn daar zover ik weet geen normale medicijnen tegen maar wel hele goede alternatieve medicijnen. En je zal haar dieet moeten gaan aanpassen op een lager calcium-gehalte.
Hannnneeee_ Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 nee ze is niet gecastreerd. ik heb ondertussen geen hoopjes meer gevonden. ze heeft zich ondertussen ook gewoon normaal gedragen, goed gegeten en gedronken en heel vrolijk aant spelen geweest. dus volgens mij is het niet zo erg. maar als het nog eens terug komt ga ik er wel mee naar de DA hoor.
Joseeke Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Aan konijnen met bijv. teveel calcium in de urine, merk je verder ook niets.Ze ogen helemaal gezond. Om blaas- & urineproblemen uit te sluiten, zou ik mss toch even een urineonderzoek laten doen als ik jou was.Zo had Zazou ook wittige troebelige urine. Uit urineonderzoek is gebleken dat hij teveel calcium binnenkreeg.Door alleen zijn voedingspatroon te veranderen, heb ik dit probleem kunnen verhelpen, omdat ik er optijd bij was.Blaasproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn bij konijnen.
Bianca Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Ja dat zou ik toch ook wel aanraden. Is vrij goedkoop maar kan wel een hoop ellende in de toekomst voorkomen. Want tegen de tijd dat je konijn er merkbaar ziek van wordt, is vaak een operatie nog de enige oplossing.
Aanbevolen berichten