Danielle123 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Ik heb 2 konijnen en ze zitten binnen.Ik zag vorige week dat mijn konijn een rondje wondje heeft aan zijn onderpootje ZOals je ziet zijn de haartjes op de wond weg en ik zie dat er wel langzaam weer nieuwe haartjes beginnen te groeien. De randen van het wondje ziet eruit als witte korstvorming.Weet iemand misschien wat dit is?
Danielle123 Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 Ik heb 2 konijnen en ze zitten binnen.Ik zag vorige week dat mijn konijn een rondje wondje heeft aan zijn onderpootje ZOals je ziet zijn de haartjes op de wond weg en ik zie dat er wel langzaam weer nieuwe haartjes beginnen te groeien. De randen van het wondje ziet eruit als witte korstvorming.Weet iemand misschien wat dit is? net aan het wondje gevoeld, Er zit een korst over heen dus het voelt wat harder aan.
mystique Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Is dat geen sore hocks? Met de zoekfunctie van de site kan je andere topics hierover vinden.
Amatjuh Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Voor de zekerheid zou ik toch even de DA er naar laten kijken. Ik dacht ook al aan sore hocks, maar heb je dan geen grotere rode plek?
Dollie Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Sore hocks zijn natuurlijk niet van de één op de andere dag zo groot, dus dit zou zeker een (beginnende) sore hock kunnen zijn. Mijn konijntje heeft hier ook gauw last van, het zijn dan kleine plekjes, vergelijkbaar met deze. Bij haar komt het vaak opzetten als ze van ondergrond veranderd, of dat nu van zacht naar hard, hard naar zacht of gewoon "anders" is. Ik smeer het dan een tijdje dagelijks in met Calendulanzalf en dat helpt wel.
Danielle123 Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 Ja we zijn een week op vakantie geweest dus ze stonden bij mijn moeder en daar zaten ze de hele dag in hun kooi. DUs waarschijnlijk heeft hij het daarvan gekregen.Maar voel me echt behoorlijk slecht. Gaat het echt weer over als ik naar de dierenarts ga. Wil mijn bunny nog niet kwijt :(
Amatjuh Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Door te weinig beweging en een harde ondergrond kan het dus ontstaan. Het is niet heeel ernstig hoor, geen zorgen het is te verhelpen.Belangrijk is dat het geen echt wondje wordt. Er zit een korstje op dus dat lijkt me wel een goed teken, maar ik zou voor de zekerheid toch even langs de DA gaan.Wat je verder zelf kunt doen is zorgen voor een zachte bodem en een schoon hok. Dus zorgen dan ze niet in de urine gaat staan met dat pootje.
Bianca Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Hey Danielle, dit is een probleem wat heel goed te verhelpen is door een dierenarts hoor! Dus je hoeft niet bang te zijn om naar de dierenarts te gaan. Maar je moet er ook niet heel lang mee wachten, want dan is het misschien wel heel erg en heeft je konijntje ondertussen veel pijn. Maar als je maandag meteen gaat dan krijg je een zalfje of zo mee en wordt je konijntje waarschijnlijk snel weer beter! Laat je ons even weten wat de dierenarts gezegd heeft als je geweest bent?
Aanbevolen berichten