Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Mijn konijntje heeft een ab kuur voor de verkoudheid, nu zitten de andere 2 in een andere ren maar ze kunnen wel contact maken met elkaar via het gaas. Is het verstandig haar om dr verkoudheid even apart te zetten zodat ze geen contact kunnen maken?

Iris

Geplaatst:

Aan de ene kant, als ze toch niet bij elkaar zitten kun je ze misschien net zo goed uit elkaar halen, aan de andere kant, als ze alleen zit vind ik dat ook wel erg sneu, het is al sneu en dan ook nog niet eens náást andere konijntjes..

Toen mijn voedster snot had, hoefde ik met mijn ram niks te doen. DA zei wel dat ik contact met logeerkonijntjes het beste kon vermijden, maar dat het zelfs dan waarschijnlijk niet erg was omdat het andere konijn ook een mindere weerstand moet hebben voor het ook snot krijgt. Mijn rammetje heeft geen snot gekregen (ondanks dat hij ook ziek was) en de logeerkonijntjes (waar ze geen (rechtstreeks) contact mee heeft gehad verder) ook niet.

Dus wat dat aangaat kun je haar misschien best laten zitten..

Geplaatst:

(hihi, Iris antwoordt Iris.. :he:)

Zit ze normaal ook alleen? Dan kan je beter even zorgen dat ze de rest niet kan besmetten, maar als ze allemaal samen zitten dan kan je beter doen wat Dollie zegt denk ik..

Geplaatst:

Om even te reageren op Dollie: Heel sneu dat ze alleen zit... Tsja mischien eerst even weten waarom.. Ze is sinds 1,5 week bij mij nadat ze ruim 10 jaar alleen in een kooitje heeft gezeten. En nu heeft ze een groot nachthok met ren en kan contact maken met mijn andere konijnen want ik durf het niet aan om haar er zo bij te zetten.

Aangezien ze (omdat ik vandaag bij de DA ben geweest) ook een haakje heeft aan haar kiesje en ze niet onder narcose kan ivm gezondheid is het maar even beter dat ze alleen zit omdat ik dan precies weet wat ze eet en drinkt.

Bedankt voor jullie reactie! Ik denk dat ik haar wel kan laten zitten. De andere 2 zijn in goede gezondheid en ik houdt ze goed in de gaten.

Geplaatst:

Dacht al dat het om dat konijntje ging.. En juist daarom zou ik wel willen dat ze contact met andere konijntjes had. Snap dat je ze niet samen wil zetten (nog) maar dat contact door het gaas kan ook heel waardevol zijn..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .