Miesss Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 (aangepast) Hallo allemaal! Ik heb jullie raad weer eens nodig Na de mislukte koppeling van Rocky en Lola, zijn we nu naar het asiel gegaan met Rocky om een leuk vrouwtje te vinden voor hem.Daar zagen we Joy, een dwerg hangoortje.Dominante dame, en Rocky is over het algemeen een goed sul maar wil des on danks toch nog regelmatig laten blijken dat hij hier toch echt de man is in huis. Even to the point.Joy kreeg in het asiel biks, ik gaf Rocky altijd al Selective en heb ook gevraagd in het asiel of dit geen probleem was voor Joy.Nee, wij konden van biks zo over stappen op Selective omdat dat kwalitatief veel beter voer was dan biks. Rocky kreeg ook altijd al andijvie en witlof, peentjes, spruitjes, stukje apel,peer etc ..Ik heb Joy dus ook kennis laten maken met de andijvie en witlof. reageerde daar goed op.Dit eet ze heel graag!Na een week durfde ik het aan om ze samen in een hok te zetten, nu valt mij op dat ik regelmatig plakkeutel vind in de hok (van joy) Ik geef ze nu al een week minimaal droogvoer, veel hooi, 9zelfs hooithee tussendoor) en water, echter blijk ik plakkeutels vinden. Ze zijn ook behoorlijk in de rui, zou dit ermee te maken kunnen maken,of toch door de verandering naar selective voer of door het koppelen (de stress)? Help ... Oh ja erg belangrijk, ze eet goed, drinkt goed en is heel levendig! 6 september 2010 aangepast door Miesss
Miesss Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Geplaatst: 6 september 2010 Ik vergeet erbij te zeggen dat ze ook ten alle tijde onbeperkt hooi hebben!
Bianca Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Wat bedoel je met plakkeutels? Bedoel je dat ze plakpoep heeft (een lichte vorm van diarree) of dat ze haar BDK's niet opeet?
Tatjana Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 En heb je Joy rustig aan laten wennen aan het groenvoerHet zou kunnen dat Joy gevoelig is voor bijvoorbeeld witlof... of een andere groente en als je ze een voor een had gegeven had je dat kunnen merken aan de keutels... weet niet of je dit gedaan heb maar misschien een tip voor nu..
Miesss Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 ja, ik heb haar elke dag een klein beetje andijvie gegeven en maar 2 blaadjes witlof. Indien dit de reden is voor de plakkeutels, dan zou ze daar nu toch geen last meer van moeten hebben?Ze zitten nu al een week op minimaal droogvoer, zonder groenten
Miesss Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 Nee, geen diaree. Het zijn hele kleine donkere keuteltjes die aan elkaar zitten. Ik ben er bijna zeker van dat dit haar bd keutels zijn, want ze heeft ook gewone harde keuteltjes. kan het kwaad als ze dan niet al haar bd keutels eet?Kan dit zijn omdat ik haar nu selective voer geeft, wat ze nooit gewent is?
Bianca Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 (aangepast) EDIT: lees nu je laatste bericht pas, dus dan gaat mijn eerder geschreven bericht niet op. 7 september 2010 aangepast door Bianca
Bianca Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Kleine donkere keutels die aan elkaar zitten zijn inderdaad BDK's. Die laten ze soms liggen als ze teveel voer krijgen. Hoeveel SS geef je haar?
Miesss Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 ja daar zat ik dus ook al aan te denken, maar is het dan verstandig om haar weer apart in een hok te zetten?Want Rocky mag gewoon normaal eten, dus ik zou ze moeten scheiden dan.
Puppynijn Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Wat bedoel je met Rocky mag normaal eten? Hoeveel krijgt Rocky dan? En hoeveel SS geef je?Heb je wel een overgang gedaan met voer? Dus steeds een beetje meer SS en minder bix? of ben je in een keer overgegaan? Op zich duidt een onopgegeten bdk erop dat ze teveel bix krijgen. Hooi en groen is onbeperkt (groen voor zover gewend, natuurlijk).
Miesss Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 Ze krijgen voor beide een handje sochtends en savonds. Naar mijn idee is dat helemaal niet veel, maar omdat ze voorheen alleen maar op biks zat.kan het toch zijn dat ze haar voedingsstoffen uit de bd keutels veel harder nodig had dan nu met het selective voer of niet?Zoals ik haar mee maak is ze heel levendig en toont ze geen ander gedrag, door stil in een hoekje te zitten, of heel veel slapen...
Miesss Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 In me eerste berichtje schreef ik al dat ze bij de opvang tegen mij zeiden dat de overgang van biks, dat ze daar kreeg naar selective in een keer mocht. dat heb ik dus gedaan. ze krijgt dus nu geen biks meer maar selective.een handje sochtends voor allebei en savonds.
tamara29 Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 dan kan het best zijn dat je toch te veel selective geeft.ik geloof dat ze van de selective 15 a 20 gram per kilo lichaamsgewicht perdag mogen hebben en van de gewone biks 25 gram per kilo lichaamsgewicht perdag mogen hebben.dus bvb Joy weegt 2 kilo dan mag ze maar 30 a 40 gram selective perdag hebben.ik weeg het eten hier elke ochten af en daar krijgen mijn nijnen dan smorgens de helft van en savonds de andere helf.
tamara29 Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 In me eerste berichtje schreef ik al dat ze bij de opvang tegen mij zeiden dat de overgang van biks, dat ze daar kreeg naar selective in een keer mocht. dat heb ik dus gedaan. ze krijgt dus nu geen biks meer maar selective.een handje sochtends voor allebei en savonds. het ene handje is de andere niet ik wil daar mee zeggen dat de ene keer het handje dat je geeft meer is en de andere keer kan het weer minder zijn.
Puppynijn Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Je hoeft maar één keer te wegen, dan zoek je een bakje/kopje/blikje waar dat precies in past en dan pik je dat bakje in om voortaan je nijnen mee te voeren Ook handig als iemand anders een keer je beestjes moet voeren, want een ander heeft andere handen dan jij.Dat wegen is echt belangrijk hoor! En je hebt goede kans dat ze teveel eet, omdat ze dit zo lekker vind. Dat ze gewoon de brokjes van Rocky pikt. Dan krijgt ze dus alsnog teveel bix binnen en eet ze haar bdk niet.
Margot Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 dan kan het best zijn dat je toch te veel selective geeft.ik geloof dat ze van de selective 15 a 20 gram per kilo lichaamsgewicht perdag mogen hebben en van de gewone biks 25 gram per kilo lichaamsgewicht perdag mogen hebben.dus bvb Joy weegt 2 kilo dan mag ze maar 30 a 40 gram selective perdag hebben.ik weeg het eten hier elke ochten af en daar krijgen mijn nijnen dan smorgens de helft van en savonds de andere helf. van SS mogen ze 10 tot 15 gram per kilo. En je mag inderdaad ineens overstappen van gewone biks naar SS is mij ook verteld. Voor de rest zou ik je konijnen toch even wegen en het voer hier op afstemmen. Hoe oud is je nieuwe nijn?
Aanbevolen berichten