Amatjuh Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Dat van die 41 graden had ik van mijn DA. Lizzie had toen 39,9. De tweede keer had ze 38,6. Fendi's temp klinkt wel wat laag, heb je de konijnen al binnen gehaald? Het kan zijn dat ze door haar ziekte of het beperkte voer dat ze binnenkrijgt haar temperatuur niet goed kan regelen. En wel raar dat je ineens een andere AB meekrijgt. Als je van de Baytril per kilo 0,4 moet geven, dan moet je met 1,6 kg dus 1,6 x 0,4 geven en dat is 0,64 2 x daags. Maar is volgens dat artikel waar ik de link van had meegegeven. Had je daar nog wat aan? Klopt de dosis Panacur wel? Hoeveel enroflox. moet je nu geven? En hoezo lijkt ze op een kameel??? Je bedoelt toch niet dat al het vocht nu als een bult onder haar huid zit? Dan heeft het infuus niet goed gezeten lijkt me... (al heb ik alleen ervaring met een infuus bij mezelf. Telkens als dat na een tijdje door de ader heen prikte dan zwol mijn arm op van het vocht en moest het infuus in de andere arm gezet worden omdat het zo niet in de bloedbaan terecht komt. Het is geen echt infuus. Ze spuiten gewoon met een 50cc spuit vocht onder de huid, dit wordt dan langzaam opgenomen. En dan heb je dus inderdaad tijdelijk een bult als een kameel. MAar je kunt het dus geen infuus noemen. Een infuus is echt in de bloedbaan, dit gaat bij de oorvene.
Amatjuh Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Een snuggle safe is inderdaad een soort kruik voor konijnen. Je kunt ook 1,5 ltr flessen vullen met warm water.Ik zou toch overwegen om je konijnen naar binnen te halen. Ziek zijn vergt erg veel energie, waardoor alle energie daarnaar toe gaat en ze de temperatuur niet meer goed kunnen reguleren. Als ze ondertemperatuur krijgt ben je nog verder van huis. Dan raak je in een vicieuze cirkel, want bij lage temp gaan de darmen minder werken en dan wil je nu net niet hebben. En als de temperatuur eenmaal te laat is, is het heel moeilijk om dit zelf weer omhoog te krijgen, een snuggle safe is vaak niet voldoende. Hoeveel CC geef je nu per dag? Om de hoeveel uur?
Melanie B Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Het ziet er wel uit als infuus omdat er een naald bij komt kijken en een fles met zoutoplossing/vocht die ondersteboven hangt enzo, maar het is idd een tijdelijke vochtophoping waar ze in ieder geval vandaag mee vooruit kan.Fendi rilt niet en ze voelt ook niet koud aan. Ik hou ze het liefst zo lang mogelijk buiten want je kan ze toch niet zomaar van buiten naar binnen halen en dan weer terug naar buiten. De DA gaf gisteren aan dat haar temp nog wel goed was en dat ze liever had dat ze toch nog even samen buiten bleven zolang haar temp goed is.Ze krijg in de ochtend voor ik naar mn werk ga wortelhapje met CC er doorheen lepel wortelhapje en lepel CC en wat water en rond 12 uur krijgen ze wat witlof en rucola sla van mn vader of moeder en dan als ik thuis ben weer hetzelfde als in de ochtend. En tussendoor eet ze nog wat hooi en stro. Hoeveel weet ik natuurlijk niet want dat zie ik niet.
Amatjuh Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Ah zo, bij mijn vorige DA spoten ze het gewoon met zo'n grote spuit onder de huid. (maarja die was dan ook niet KK)Als ze de rucola en witlof wel eet, zou ik die vaker geven dan 1 keer.
Melanie B Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Ze heeft haar wortelhapje met CC en water weer braaf op. Ook wat rucola en stro. En Idde moest haast maken met zn korstje brood want Fendi wist niet hoe gauw ze haar stukje op moest eten en wilde ook aan die van Idde beginnen. Goed teken lijkt me!
Bianca Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Gelukkig maar. Ik kan me ook voorstellen dat het veel stress geeft als je haar nu naar binnen haalt, maar hou wel haar temp goed in de gaten. Ze zal misschien niet automatisch naar binnen gaan als ze ondertemperatuur krijgt hoor. Je hoeft haar niet steeds te tempen, maar kan ook voelen of de temperatuur nog goed is door op het plekje meteen achter haar oren te voelen (dus wat je moeder bij jou deed door je voorhoofd te voelen doe je bij nijntjes door net achter de oren te voelen zeg maar), dan voel je hopelijk ook wel wanneer ze te veel afkoelt. Dat van dat 'infuus' wist ik niet, weer wat geleerd!
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Ze voelt daar gewoon warm aan. Maar vandaag voor de zekerheid toch maar een fles met warm water in de kooi gelegd. Ook een bakje water ipv fles en ik heb een snuggle safe besteld. Gelukkig is het bijna weekend en kan ik weer heel de dag naar het hok staren om te kijken wat ze allemaal uitspookt en of ze eet en drinkt!
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Zou het een optie zijn om Fendi boven te laten zitten en het trappetje af te sluiten en Idde beneden zodat ik kan zien wie wat opeet? Of krijgt ze dan alleen maar meer stress omdat ze niet bij haar vriendje kan?Ik heb vanmorgen het prutje wortelhap/CC/water wat nog over was in het hok gezet en een van de twee heeft het netjes opgegeten maar ik weet dus nu niet wie van de 2....miss vind Idde het ook wel erg lekker! Mn moeder is net langs geweest voor de dagelijkse portie groenvoer..ze wilde geen broccoli / witlof of brokje aanpakken. Ze zat een beetje in het hoekje stilletjes volgens mn moeder...ga dan denk ik toch maar weer de DA bellen of ik nog ff langs mag voor het weekend of moet ik het toch nog even aankijken als ik zelf thuis ben....how kon ze maar praten!
Dollie Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Toen mijn rammetje ziek was, haalde ik ze 's nachts uit elkaar (één in de bench, de ander in de ren die aan de bench vast zat, konden elkaar dus nog wel zien) en liet ik ze overdag samen, zodat ik toch wel redelijk zicht had op wat hij at. Vervelend dat ze zo stilletjes was en niks wilde aannemen.. Persoonlijk zou ik voor de zekerheid nog wel even langs de DA gaan denk ik..
Amatjuh Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 In een hoekje zitten en stilletjes is geen goed teken.. ik zou inderdaad even de DA bellen, zeker met het weekend voor de deur.En als je er heen gaat zou ik weer even laten temperaturen. Misschien toch beter dat ze even binnen zit (apart) zodat de temperatuur goed blijft en jij precies kunt zien wat ze eet en drinkt en of er keutels komen.
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Het lijkt mij idd ook geen goed teken..zeker niet omdat ze daar al zat toen ik vanmorgen naar mn werk ging! Kan toeval zijn maar dat denk ik niet....maar heb gebeld, mn moeder gaat over een uurtje weer met haar langs. Allemaal instructies meegegeven...temp opmeten en gewicht of ze niet teveel afvalt en haar darmpjes hoorde ik vanmorgen toen ik haar eten gaf...pffff....wou dat ik zelf kon gaan!
Amatjuh Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Weet het zo ff niet meer uit mn hoofd, maar darmstimulerende medicijnen en pijnstilling had je die al in huis?Anders zou ik die ook even laten mee brengen door je moeder.
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 nee heb geen ciseral of pijnstilling. Ik heb panacur en ab maar geen pijnstilling of Ciseral drops. Zal mn moeder ff een sms sturen of ze die mee wil nemen. Toen ik van de week naar de DA was geweest had ze een prikje pijnstilling gekregen omdat ze haar kiesjes hadden geveild en ik had het idee dat ze daar wel een beetje van opknapte, van die pijnstilling. Ze kreeg weer een beetje praatjes. Maar dat duurde maar 1 dag. Kan je Ciseral langer bewaren?
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Nou mn moeder is net terug van de DA. Haar temp is laag, 36.8 dus ze komt naar binnen. Ik neem haar vriendje dan ook maar mee naar binnnen want ik weet niet hoe lang dit gaat duren en of ik ze dan weer zomaar bij elkaar kan zetten. En of dat ze elkaar niet gaan missen..of kan dat niet bij nijnen?Heb Ciseral meegekregen en pijnstilling. Doorgaan met dwangvoederen want ze woog 1.5 waar ze een week geleden 1.634 woog. Toen de DA wilde temp zag ze wel een keuteltje zitten dus haar darmpjes werken wel maar er komt ook niet zoveel binnen dus ook niet zoveel uit. Ze heeft ook een prikje gehad voor darmstimulering en ik ga zo van mn werk er vandoor om haar naar binnen te halen. Eerst nog even ergens een binnen kooi regelen.
Dollie Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Hè bah, nu ook d'r darmpjes dus. Ciseral en pijnstilling is goed, en de boel op gang houden met dwangvoer inderdaad.. Succes met het vinden van een kooi.. Ik zou idd echt proberen ze bij elkaar te houden, ik denk niet dat je het missen kunt zien zoals wij iemand missen maar ze missen elkaar wel degelijk, elkaars aanwezigheid. Uitelkaar halen geeft ook stress.
Amatjuh Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 He jammer dat toch de temperatuur is gezakt, maar ik was er wel een beetje bang voor dat dat zou gaan gebeuren. Maar in ieder geval goed dat je de temperatuur hebt laten meten en dat je ciseral en pijnstilling hebt. Zeker met het weekend voor de deur.Heb je goede instructies meegekregen over hoe vaak je het moet geven? Ik zou ze ook bij elkaar laten, maar wel naar binnen halen dus en fles(sen) warm water erbij. Zorg ook dat je 's nacht de verwarming een beetje aan laat, dat het niet te veel afkoelt. Misschien kun je, als je ze eruit haalt voor de medicijnen en dwangvoeding even een half uurtje bij je houden of los laten lopen. Dan kun je even zien of er keutels komen en of je haar zo wat kunt laten eten. Dan krijg je toch een beetje een beeld ervan. Succes!
Melanie B Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Alle goede adviezen en raad ten spijt. Fendi is zojuist in mn armen overleden. Toen ik thuiskwam heb ik haar naar binnen gehaald en water en eten gegeven..ze likte het zelfs op van het spuitje, ik hoefde het nieteens in haar mondje te doen. Ging lekker met haar op de bank zitten om haar warm te houden en toen kreeg ze een spasm, haar hartslag daalde en ik als een malloot naar de DA geraced maar het was al te laat:(:(:(hoe ga ik dit nu aan Idde vertellen dat zn meissie er niet meer is? :(Iedereen bedankt voor alle hulp!
Dollie Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Jeetje, ik schrik me een ongeluk.. :frown: Bah! Weet niet wat ik moet zeggen.. Mijn "EC-konijntje" is op exact dezelfde manier overleden, ik weet hoe ontzettend naar het is.. Héél veel sterkte.
Bianca Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Oh nee! Wat verschrikkelijk naar.. arm konijntje. Ben even helemaal van mijn stuk.. dacht echt dat je konijntje een kans had omdat ze toch al een tijdje medicijnen kreeg en zo... Heel veel sterkte voor jou en je andere konijntje.. :arf:
Amatjuh Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Wat ontzettend vervelend dat het zo is gelopen.Heel veel sterkte!
Aanbevolen berichten