blabla Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Ik heb een konijn die last heeft van buikpijn. Hij mag al een half jaar geen groen/groente-voer (zoals sla, brocelli, andijvie) meer, maar ook fruit zoals appels en peren. Nu heeft mijn vader hem gisteravond een redelijk groot andijvieblad gegeven (ga ik vanuit, in ieder geval andijvie) en sinds vanochtend heeft mijn konijn hele erge buikpijn.Hij trilt, zijn buik rommelt, hij zit met zijn hoofd verstopt in een hoekje etc.Hij heeft dit al eens vaker gehad (0,5-1 jaar geleden) en het enige dat we gedaan hadden was zijn buik een paar keer per dag masseren en het had toen 3 a 4 dagen geduurt voordat het weer weg was.Nu wil ik simpelweg weer z'n buik masseren, maar ik vroeg me af of er ook nog andere mogelijkheden zijn om hem sneller van zijn buikpijn en krampen af te helpen.
pechkonijn Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Je zal zo snel mogelijk met je konijn naar de dierenarts moeten gaan. Je konijn heeft namelijk medicijnen nodig. De dierenarts kan beoordelen watvoor activiteit de darmen op dit moment vertonen en of er eventueel darmmedicatie nodig is. Het is sowieso heel erg belangrijk dat het konijn met pijnstillers zo snel mogelijk van de pijn af is. Een konijn met pijn eet namelijk niet, en hierdoor komt het snel in levensgevaar. Bel dus de spoeddienst van je dierenarts op. Het is belangrijk dat je naar een dierenarts gaat die "konijnkundig" is; kijk hiervoor eventueel op de KKDA-lijst.
tamara29 Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Je zal zo snel mogelijk met je konijn naar de dierenarts moeten gaan. Je konijn heeft namelijk medicijnen nodig. De dierenarts kan beoordelen watvoor activiteit de darmen op dit moment vertonen en of er eventueel darmmedicatie nodig is. Het is sowieso heel erg belangrijk dat het konijn met pijnstillers zo snel mogelijk van de pijn af is. Een konijn met pijn eet namelijk niet, en hierdoor komt het snel in levensgevaar. Bel dus de spoeddienst van je dierenarts op. Het is belangrijk dat je naar een dierenarts gaat die "konijnkundig" is; kijk hiervoor eventueel op de KKDA-lijst. ik heb hier niks aan toetevoegen alles is gezegt hier boven.ik wil alleen even zeggen beterschap met je konijntje en succes bij de dierenarts.
Amatjuh Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Ben je al naar de dierenarts geweest?
tamara29 Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 hoe is het met je konijntje?ben je al met je konijntje bij de dierenarts geweest?
Aanbevolen berichten