Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Hee, Ik heb een vraagje aan alle bunniers.Mijn konijntje Knabbel Had vorige jaar een enorm abces onder haar kaak.Dat is ondertussen naa 12x operern toch overgegaan, Gelukkig!:mdr:Nu zit ik het het probleem dat ze zich DE HELEDAG zit te wassen en daardoor van aan haar hele onderkant heel nat is.Ben laatste terug geweest naar de DA (dierenkliniek Stratum te Eindhoven) Toen zei lissy dat alles er goed uitzag en goed was genezen. En we hadden daar gelijk haar tandjes laten slijpen. Nu mijn vraag:Heeft iemand het meegemaakt dat het konijn zich de heletijd wast en daardoor zeiknat is?:duivel:Wat was bij jullie het probleem??
tamara29 Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 het lijkt mij hoe meer je konijn zich wast hoe natter hij wordt.een konijn wast wel met een natte tong.onze boedha likt wel een aan mijn broek als ik hem zit te knuffelen en dan is mijn broek ook helemaal nat.heeft ze daar nog een wond zitten waar ze zich veel wast?anders zou dat het verklaren als een wond geneest gaat het jeuken en daardoor wast een dier zich dan meer op die plek om de jeuk te stillen maar daar moet je dan wel op letten omdat ze het dan open kunnen wassen.verder weet ik het niet zul je op meer reacties moeten wachten. groetjes tamara.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Nee, niks. Wel was het laatst een beetje vies. Toen had ik haar ff gewassen met beetje babyshampoo toen heel goed uitgespoelt en afgedrooig en nog ff in het warme zonnetje gezet,Maar dit had gen enkel effect dus want ze is nog steeds nat.Ik zal proberen om een foto te maken.
tamara29 Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 en je bent er zeker van dat het door het wassen komt?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Dat ze zo nat is? of wat bedoel je?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ja, hoe kan het anders komen? Ze wast zich echt DE HELE DAG~!!Ik zal nu ff een foto proberen te maken.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 (aangepast) Let niet op mij! ik zit nog in paardrij kleding xDOp de foto's zie je het eigenlijk niet zo erg als ik het echt. Hoop dat je het een beetje kunt zien 2 september 2010 aangepast door Lolahethangoorkoijn
pechkonijn Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Het zou kunnen komen door een of andere huidirritatie. Kijk eens goed met een vlooienkammetje of ze misschien een parasiet heeft. Het kan ook een klein wondje zijn, of een insectenbeet. Hoe ziet de huid er uit? Donkerder dan normaal, droger dan normaal, schilferig? Ik heb ooit een kat gehad die haar buik kaal likte terwijl er niets aan de hand was. Die kat had een traumatisch verleden en had dat likken als een tik overgehouden. Het werd minder naarmate poes langer bij ons was, maar het is nooit helemaal overgegaan en bij iedere stressvolle situatie nam het likken weer toe. Jouw konijn heeft met dat abces natuurlijk veel meegemaakt, dus.........Maar ik zou daar niet van uitgaan en eerst uitzoeken of er iets met haar buik is, waardoor ze zich likt.Is ze verder gezond? Eet ze goed? Geen enkel teken van pijn verder? Ieder dier reageert weer net iets anders bij pijn, dus likken zou ook nog kunnen betekenen dat ze pijn heeft.
Joseeke Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Het kan ook mss een gebitsprobleem zijn, waardoor haar kinnetje constant nat is.Bijv. door haakjes op de kiesjes.Heeft de dierenarts haar gebit nagekeken?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ja de heeft schilfers, beetje droge huid. Maar lizzy zei dat ze geen mijt had.Ik heb geen vlooienkammetje, Kan ik eht ook met iets anders doen?
pechkonijn Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Nee, ik weet geen alternatief voor een vlooienkammetje. Ik had laatst een parasiet op mijn konijnen die ik zonder vlooienkammetje echt niet gevonden had: de beestjes waren heeeeel klein. Heeft de dierenarts onder de microscoop gekeken of ze geen mijt of ander parasieten had?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ja. Het gebit was ook nagekeken (de kiezen ook en de snijtanden heeft ze nog alleen boven)
pechkonijn Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Het zou ook nog verveling kunnen zijn, hoewel het niet het eerste is waar ik aan denk. Even voor de zekerheid: Hoe is ze gehuisvest? Heeft ze genoeg te doen en heeft ze een vriendje?
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ja, ze heeft een franshangoor vriendinnetje waar ze vaak samen mee los loopt. we hebben zelf een hok gemaakt. waar ze boven kan zitten (dan ziet ze lola niet(de FH)) en onder zit en groot gaas en kunnen ze elkaar zien en snuffel etc. Nu moet ik trouwens wel zeggen, dat ze vandaag minder nat als andere dagen is gelukkig.
Joseeke Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Ja. Het gebit was ook nagekeken (de kiezen ook en de snijtanden heeft ze nog alleen boven)Heeft ze haar boventandjes dus wel nog?Laat je deze iedere keer weer bijknippen/slijpen, aangezien deze constant door zullen groeien nu ze geen ondertandjes meer heeft?
Aanbevolen berichten