Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn konijntjes aan elkaar gekoppeld en ze zitten nu met z'n 5-en in een ren en ze hebben 2 hokken om ook een eigen plekje te kunnen hebben. Ik zie ze nooit vechten en ze likken zelfs nu haar wonden.

Nu is mijn ned. dwerg hangoor gebeten door 1 van de anderen...... en de vraag is nu door wie.

Nu heeft mijn Snoepie dus 2 enorme bijtwonden in haar nek en er komt pus uit.

Heeft iemand hier ervaring mee ivm genezing?????

Vanmiddag gaat ze mee naar de dierenarts en kijk ik wat die zegt, maar bij mijn vorige konijntje dat toen verkouden was, heeft echt niets geholpen.

Eerst medicijnen en toen zelfs dagelijks spuiten en toch is ze niet beter geworden.

Nu zijn konijnen zo gevoelig dat ik bang ben dat ze dit niet overleefd.

Graag jullie ervaringen!!

Geplaatst:

Wondjes kunnen bij konijnen snel tot abcessen leiden.

Dat er pus uit de wond komt is idd niet goed.

Heel goed dat je ermee naar de dierenarts gaat vandaag.

Met de juiste medicijnen en wondverzorging zou Snoepie er weer goed bovenop kunnen komen :)

Verkoudheid wordt bij een konijn veroorzaakt door de Pasteurella-bacterie.

Deze kan ontzettend hardnekkig worden, waardoor een konijn idd hieraan kan overlijden in het ergste geval.

Helaas ben ik door deze bacterie ook mijn *Pumbaa* verloren.

Als je naar een goede dierenarts gaat die verstand heeft van konijnen, kan het helemaal goedkomen met Snoepie :)

Geplaatst:

Gelukkig zag het er goed uit. Er zat een vochtbel op de wonden en die heeft ze doorgeknipt.

De ruimte onder de wond is schoongespoeld en de randen van de wond zijn erafgeknipt zodat het vel beter aan kan groeien.

Daarna heeft ze antibiotica in de wond gedaan en gehecht en nu moet ik het goed in de gaten houden of er geen pus uitkomt en over 10 dagen mogen de hechtingen eruit.

Ze vertelde inderdaad dat konijnen snel abcessen krijgen en dat het er bij Snoepie goed uitzag.

Gelukkig maar.

Nu zit ze in een apart hok in de ren bij de rest en ik heb een stukje ren afgezet zodat ze toch rond kan lopen buiten.

Nu moet ik nog wel even de boosdoener vinden en dat zal niet meevallen.

Heb nu iig mijn rammen en voedsters gescheiden en Snoepie zit apart, dus heb mijn ren in drieen gedeeld.

Wat een gedoe he.

Geplaatst:

Dat Snoepie apart zit is goed, maar waarom heb je de rest gescheiden? Het is toch juist zo dat rammen en voedsters ONDERLING sneller gaan vechten dan een ram-voedster koppeling? Kun je niet beter de twee overige koppeltjes van elkaar scheidden i.p.v. de rammen en de voedsters? Of gaat het niet om een groep van totaal 2 rammen en 3 voedsters?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de gecastreerde rammen al jaren samen zitten en dat ging altijd goed.

De voedsters (3) heb ik sinds deze zomer en zijn uit aparte nestjes.

Nu heb ik ze aan elkaar gekoppeld en dat leek heel goed te gaan.

Nu is Snuffie ineens gewond en weet ik niet meer wat ik moet doen, dus heb ik ze terug gezet zoals het begonnen is. Alleen Snuffie dan nu apart.

Zou het beter zijn een ram en voedster bij elkaar te zetten en dan Snuffie straks weer bij een van de twee stelletjes?

aangepast door konijnen liefhebber
Geplaatst:

Is Snoepies naam ineens veranderd in Snuffie? haha ;)

Zoals je hetzelf hierboven schrijft, zou ik het idd ook doen.

Door de aanwezigheid van de dames kunnen de ex-rammetjes ineens gaan vechten, omdat ze ze nog kunnen ruiken.

Het kan goedgaan, maar ik zou nu het risico niet nemen, aangezien je ook nog 2 voedsters hebt.

2 voedsters samen kunnen ook ineens uit het niets gaan vechten.

Met de combi ex-ram-voedster is dit risico een stuk kleiner.

Geplaatst:

HaHa, ja ik zie het ook.

Lekker slim. Nee het is Snoepie, ik haal de dames altijd door elkaar met hun namen. Snuffie is van mijn zoontje en noemde haar Snuffie en onze Snoepie is een blauwe Ned dwerghangoor en dat is ook echt een snoepie.

De heren heten Jazz en Joey en de dames Snoepie, Snuffie en Pluis.

Geplaatst:
HaHa, ja ik zie het ook.

Lekker slim. Nee het is Snoepie, ik haal de dames altijd door elkaar met hun namen. Snuffie is van mijn zoontje en noemde haar Snuffie en onze Snoepie is een blauwe Ned dwerghangoor en dat is ook echt een snoepie.

De heren heten Jazz en Joey en de dames Snoepie, Snuffie en Pluis.

Haha, okay!

Nu kan ik het weer volgen ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .