Ga naar inhoud

Geen staartje !?!


suzyzan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen ik heb mijn eerste nestje konijntjes Ook al wel vreemd zondag zijn er twee kleintjes geboren en maandagmiddag nog drie grotere ? Maar nu heeft één zo'n kleintje geen staartje maar een soort zwart gaatje maar of daar nu zijn/haar staart hoort of het ontlasting is ik weet het niet heeft iemand hier misschien weleens over gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een foto in het fotoalbum ?

Ik ben geen dierenbeul hoor maar vreselijk gek op allerlei beestjes en breng mijn konijntjes niet naar een asiel alleen kennissen of bekenden mogen er een meenemen en anders hebben we een grote tuin en blijven ze.En sorry dat ik niet goed alles heb gelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de plek van het afgebeten staartje.

Ik verwacht dat dit wel goed komt en er straks een korstje af valt.

Dus antwoord op je vraag.

Verder zijn er hier regels op het forum dat men niet bewust nestjes fokt.

Regels van het Hulp bij onverwachte nestjes forum

- dit forum is alleen bedoeld voor mensen met vragen over onverwachte nestjes, en mensen die bewust bezig zijn met het fokken van raskonijnen.

- Lees voor je een nestje neemt het volgende artikel goed door:

- Fokken hoort op een juiste, bewuste manier te gebeuren. Natuurlijk mag er een huisje gezocht worden voor jongen uit een onverwacht nestje dat buiten de schuld van de eigenaar om is ontstaan, maar bunnybunch staat niet achter het fokken met dierenwinkelkonijnen of andere rasloze konijnen. Als je bewust fokt met niet-raszuivere dieren ben je welkom op het forum om mee te lezen en andere mensen te helpen met je ervaringen, echter zal je je wel aan het standpunt van bunnybunch moeten houden en mensen niet aanzetten tot vermeerderen, of advies geven over vermeerderen.

- Dieren mogen niet te jong verkocht worden, konijnen moeten minimaal tot 8 weken bij de moeder blijven. Doe je jonge konijnen dan ook niet jonger weg

- Verkoop geen dieren aan mensen onder de 16 jaar, indien iemand die jonger is toch een dier wil kopen vraag dan altijd of de ouders/verzorgers mee komen bij het ophalen.

- Koop nooit impulsief een huisdier, hoe leuk de nestjes er ook uit zien, stel jezelf altijd eerst de volgende vragen:

# Waarom wil ik een huisdier?

# Heb ik genoeg tijd om het dier voldoende aandacht te geven?

# Heb ik genoeg tijd en geld om mijn huisdier goed te verzorgen?

# Past het dier bij mijn persoonlijkheid en woonsituatie?

# Wie zorgt voor mijn huisdier als ik op vakantie ga?

- Dump geen huisdieren! Mocht je van je jonge konijntjes afwillen en ze niet kwijtraken via verkoopsites, breng hem dan netjes naar een opvang, en zet hem niet zomaar op straat. Hier vind je een

- Tot slot wil ik mensen nog op hun hart drukken niet zomaar een nestje te nemen omdat het zo schattig is, voor elk konijntje dat jij fokt, sterft er een in een opvang een eenzame dood. Wees je bewust van de risico's van fokken en de gevolgen, en doe het niet omdat je het zomaar leuk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt ik was erg ongerust en inderdaad snap ik jullie standpunt er zijn heel veel mensen die zomaar een diertje kopen en ook die ze fokken het was voor ons eenmalig en zijn in ons gezin heel erg zorgzaam ook mijn kinderen we zijn dieren gewend en willen ook altijd dieren om ons heen houden en ik vind het heel fijn dat jullie hierop letten en dat deze site er is om mensen te helpen petje af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Suzyzan,

Jouw topic wordt gesloten omdat het mogelijk in strijd is met de regels van BunnyBunch. Wij staan namelijk niet achter het fokken met dierenwinkelkonijnen of andere rasloze konijnen .

Je bent uiteraard wel welkom op dit forum zolang je je aan ons standpunt kunt houden. Voor de volledigheid lees hier even de regels na (link).

Zoek je informatie over de verzorging van een nestje, lees dan eerst goed onze artikelen door (link), daar zal je veel informatie al kunnen vinden.

Mocht je na afloop nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,

Het moderator team van BunnyBunch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .