Ga naar inhoud

fysiologisch zout wel of niet goed voor konijnenneus en lichaam ( ivb zout )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik zit op dag 7 betreft Tygers stille darm ; maar voordat hij daar last van had had hij al een natte neus. Ik heb dit meerdere keren tegen de da gezegd maar op het moment van had ie in de dierenartspraktijk natuurlijk weer geen natte neus. Toch blijft het me opvallen. Aangezien ik eerder een konijn heb gehad met een natte neus waar ook niet op gereageerd werd ondanks mijn melding en dat uiteindelijk in middenofbinnenoorontsteking leidde ( incl omvallen op de rug en evenwichtsorgaan aangetast ) wil ik natuurlijk dat het voor tyger niet zo ver komt. dus heb ik nu het advies gekregen om ;r/xylomethozalinr 0,05 fna neusdruppels 2 keer daags 7 dagen toe te passen ( 1 druppel ) maar ik word bang van de bijwerkingen die erbij staan. dus dacht ik aan fysiologisch zout. zijn oren zijn schoon en deze zijn bekeken maar dat hoeft niets te zeggen. Ik ben vandaag bv gestopt met metacam omdat hij weer goed at, maar hij is meteen weer minder aktief dus dat er meer aan de hand is is mij duidelijk.

Wat doen jullie bij een konijn met een natte neus ( vochtuitvloeiing ) niet overmatig maar wel voldoende dat het opvalt. geen vieze pootjes en kan ik fysiologisch zoutoplossing toedienen of toch dat andere of iets anders.

dank

Geplaatst:

Fysiologisch zout is eigenlijk een zoutoplossing in water, hetzelfde "vocht" dat ook in je lichaam aanwezig is. Dit kun je prima gebruiken, het wordt ook gebruikt in operatiekamers om per infuus toe te dienen of om tijdens operaties wonden mee te spoelen, mits het verwarmd is tot lichaamstemperatuur en, heel belangrijk, steriel is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .