Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn hangoor is flink aan het verharen, en dat is op zich niets vreemds, maar een paar dingen vind ik wel apart ditmaal.

Het verharen is heel plaatselijk: ze verliest vooral op haar achterlijf flink haar. Verder is het opvallend dat ze juist nu, eind augustus, aan het verharen is. Normaal gesproken verliest ze twee keer per jaar haar haar, namelijk in het voorjaar (als het warmer wordt) en in oktober, wanneer bij mij de verwarming weer aangaat (ze woont bij mij in de huiskamer).

Ze vertoont geen kale plekken, en ik kan ook niet zeggen dat ik iets aan haar gedrag merk. Ze eet prima, huppelt rond zoals altijd, de ontlasting is goed.

Wie o wie kan me vertellen òf er iets aan de hand zou kunnen zijn, en zo ja, wat het zou kunnen zijn? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst:

Zazou & Ed zijn momenteel ook flink aan het verharen en hebben beide zo'n mooie rond onderin ;)

Nina & Ida zitten nog mooi in de vacht en lijken nog niet in de rui te zijn.

Door de wisselende/extreme temperaturen kan de ruiperiode iedere keer verschillend zijn in de seizoenen.

Ik zou me er idd niet zo druk om maken :)

Wel kun je je konijn regelmatig plukken & borstelen, zodat de overtollige haartjes verwijderd worden.

Deze kunnen dan niet meer in de darmpjes terrecht komen, die anders voor een verstopping zouden kunnen zorgen.

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .