Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft sinds kort op zijn rug een kalende plek. hij is niet helemaal kaal maar zijn roze huid schijnt er lichtelijk door heen. Mijn konijn heeft een witte vacht en grijze oren. Op een van zijn oortjes zit ook een kaal donker plekje. Hij haart ook heel erg op dit moment.

Verder eet en drinkt hij normaal, en ik kan ook niet zeggen dat zijn gedrag anders is. Hij had wel last van een sliert achtige poep. Maar ik begreep van het forum hier dat dat kan komen door verharen. Omdat hij verder niet anders was dan normaal heb ik het even aangekeken, maar nu zag ik vanavond dat een van zijn oogjes een beetje geiriteerd is.

Weet iemand wat er met hem aan de hand kan zijn?

Geplaatst:

De slierachtige ontlasting kan wijzen op een beginnende verstopping door de verharen.

Het beste kun je je konijn even dagelijks plukken & borstelen, zodat deze overtollige haartjes niet meer in de darmen terrecht kunnen komen.

Geirriteerde oogjes kunnen komen door stoffig bodembedekking, maar kan mss ook wijzen op een oogontsteking.

Het beste kun je toch even met je konijn naar een goede dierenarts gaan, die verstand heeft van konijnen.

Met de juiste medicijnen zal jouw konijn goed geholpen kunnen worden.

Tijdens extreme ruiperiodes kun je je konijn Prozyme geven, onderstaande info heb ik effe gekopieerd:

Prozyme is een extract van ananasstelen. Het bestaat uit enzymen, die voedsel afbreken. Het breekt geen haar af, maar wel het voedsel wat om het haar geklonterd zit. Op deze manier wordt een blokkade kleiner, en is de kans dat het voedsel weer goed doorgevoerd gaat worden groot. Met nat dwangvoeren (kleine hoeveelheden elk uur, ook ‘s nachts een paar keer) en veel vocht toedienen, eventueel een kattenlaxeermiddel gebruiken één of tweemaal daags, is de kans groot dat een haarobstakel verdwijnt. Prozyme kan altijd gegeven worden, ook als andere medicijnen toegediend worden.

- Te doseren hoeveelheid 1 mespuntje tot 1/4 theelepel 1-3x per dag. Ook preventief te gebruiken.

Prozyme is verder o.a. heilzaam bij

*spijsverteringsproblemen

*allergieën

*droge vacht of schilfers

*huidproblemen

*gewrichtsproblemen

*verminderde weerstand

*extreme rui

*gewichtsproblemen

Deze kun je online lopen op: http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .