Mvrcarlaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Reusje heeft sinds 2 dagen geleden een kaal plekje achter bij der rug, het ziet erna uit dat ze het zelf heeft gedaan maar het is geen wondje.Alleen de haren zijn op dat plekje weg... Waardoor kan ze dat doen ??
Tao_Gini Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 misschien had ze heel veel jeuk en is ze gaan krabben? of misschien heeft ze iets gedaan waar het andre nijntje niet blij mee was en is hij de dader. Als ze er veel aan krabt ga je beter naar de dierenarts.
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Reusje zit niet met de anderen 2 samen, ze loopt los in huis maar haar plekje is naast de hok & ren van Snuifje en Kenji.Mijn vriend zelf dacht dat ze gewoon jeuk heeft gehad maar ik hou het liever nog in de gaten en als ze het weer goed dan bel ik de DA even
Tao_Gini Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 als er korstjes ofzo komen of roos dan zal het mijt zijn denk ik... kunnen je andere konijnen niet uithalen naar reusje?
Joseeke Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 (aangepast) Zitten er witte huidschilfertjes op de kale plekken & krabt je konijnn hier veel aan?Zoja, dan KAN het vachtmijt zijn & als het dit is zou ik haar voorlopig even uit de buurt houden van jouw andeere 2 konijnen als ik jou was.Vachtmijt kan besmettelijk zijn. 30 augustus 2010 aangepast door Joseeke
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Nee der zitten geen huidschifertjes op de kale plek, de anderen 2 konijnen kunnen niet uithalen naar Reusje.Ik zal het zoiezo in de gaten houden
Margot Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Misschien is ze wel ergens langs geschuurd?
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Ergens langs geschuurd waardoor het er allemaal af is, Lijkt me sterk en ik heb geen idee waaraan.Niks is scherp of gevaarlijk voor Reusje... Als ik erover heen wrijf voel ik wel haartjes..
Joseeke Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Is je konijn anders niet extreem aan het verharen en zijn de haartjes, die je voelt, de nieuwe haartjes?
Mvrcarlaa Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Ja het zijn volgens mij wel de nieuwe haartjes, ze verliest de laatste tijd veel haar.De anderen 2 ook maar dat is duidelijk verharen. Maar dat der 1 plek is twijfelde ik of het wel verharen is bij Reusje, maar het kan inderdaad zo zijn
Stéphanie87 Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Het kan ook zijn dat het ene huidschimmel is. Dat was bij mijn Vlekkie ook zonder schilfers. Gewoon kale plekken.
Solfide Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Is het niet gewoon weg gelikt, misschien zelf of door de ander een obsessieve liksessie op die locatie.
Mvrcarlaa Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Het blijft bij 1 plek wat kaal is, meer ook niet en ze is enorm aan het verharen..Verder heeft ze der geen jeuk aan of is het geirriteerd, Der komen wel nieuwe haartjes op
Mvrcarlaa Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Ik heb nog eens gekeken, der groeit duidelijk een nieuwe bos haar...En ze is gewoon aan het verharen
Aanbevolen berichten