anitaaa Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 hallo allemaal mijn konijn doet de laatste tijd veel niezen niet de hele dag door maar wel meer dan anders zat even wat te lezen op internet daar over dat het ook door de rui kan komen?ze zit nu ook behoorlijk in de rui.is het verstandig om dan even naar de dierenarts te gaan of moet dit vanzelf weer overgaan? gr anita
Laura1984 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Het zou evt. kunnen komen door bijv. stoffig hooi of stoffige bodembedekking. Maar het kan ook snot zijn.Heeft je konijn een schoon neusje?
spaky Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 heey anitaaamijn konijntjes hebben dat ook het noemt snot(pasteurella)het is zeer besmettelijk je konijn kan erg vermageren het is te behandelen ik heb van dierenarts gekregen baytril groetjes
anitaaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 het neusje is schoon de pootjes zijn ook schoon of ook niet nat.verder eet ze gewoon goed en is ze gewoon actief.
Laura1984 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Als het neusje schoon is en de pootjes ook, is de kans groot dat ze niest door een prikkeling in de neus. Wat voor bodembedekking gebruikt je? En hoe geef je haar hooi? Zijn er bepaalde momenten, dat je merkt dat ze niest (bijv. als ze in haar hooi aan het snuffelen is?)
Renee19 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Mijn nijn nieste ook veel ze had ook een snot neusje waarvoor ze ab heeft gehad en nu nog steeds druppels..Heb ook andere bodembedekker gekocht en ander hooi merkte als ik haar kooi had schoongemaakt of hooi had geven en ze ging er van eten ze gelijk begon met niezen Heb nu russel bedding en meadow hay allebei van supreme en moet zeggen dat ik hier echt wel verschil mee merk het is beide helemaal ontstoft en dat merk je ook gelijk wel als je het uit de verpakking haalt
anitaaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 ik gebruikte vroeger altijd zaagsel maar daar ben ik mee gestopt omdat ze toch zindelijk is ze doet alles op haar wc.dus heb er altijd een best dikke laag hooi in zitten.als ik thuis ben is ze eigenlijk altijd uit haar hok dan ligt ze op een fleece plaid dus ik zie haar over het algemeen als ze uit haar hok is en dan niest ze wat vaker dan normaal.ze moet ook wel regelmatig niezen als ik haar wat drinken geef uit de drinkens fles.dat doe ik omdat ze veel uit haar hok is gaat ze niet in haar hok om te drinken dus doe ik dat zo.
Laura1984 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Dan lijkt er niet echt een directe aanleiding te zijn voor het niezen... Staat ze ook niet op de tocht of iets dergelijks? Misschien toch voor de zekerheid een bezoekje aan je DA brengen. Mocht het toch snot zijn, dan is dat (zoals anderen al zeggen) hardnekkig en is het beter te behandelen als je er snel bij bent. Begrijp ik goed dat je haar laat drinken aan een drinkfles? Hoe doe je dat als ik vragen mag?Opzich drinken konijnen niet super veel, zeker niet als ze ook veel groenten krijgen waar ook vocht in zit. Naar mijn mening zou je haar beter de keuze kunnen geven om iets te drinken als ze dat zelf wil door bijvoorbeeld een flesje ergens aan te bevestigen waar ze los loopt, of door een bakje neer te zetten. Ik weet niet precies hoe je het haar aanbied, of kan ze zelf kiezen of ze wil drinken op het moment dat jij het haar geeft?
anitaaa Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 ze staat niet op de tocht.had vanochtend de da even gebeld ze zei kijk het nog even aan even goed in de gaten houden. als ik haar drinken geef dan houd ik de fles bij haar bekje laat dan een druppel water op haar bekje komen dan kan ze zelf kiezen of ze wil drinken ja of nee als ze niet wil loopt ze gewoon weg en als ze wel wilt drinken dan drinkt ze zelf ik doe het niet onder dwang.
Laura1984 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Ok, duidelijk. Ik dacht dat als je het haar echt zou geven, dat ze zich misschien zou kunnen verslikken ofzo, dat ze daardoor zou niezen. (dat heeft Nijn hier wel eens als hij heel gulzig drinkt) Maar dat is dan niet het geval. Goed dat je de DA alvast gebeld hebt.
anitaaa Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 ik ben vanochtend toch even naar de dierenarts geweest voor de zekerheid.het is gelukkig geen snot maar waarscheinlijk een verkoudheidje ze heeft een prik gehad anitbioticaen vrij moet ik nog een prik.hopen dat het snel over gaat.
Aanbevolen berichten