Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)
Als ze maar wel genoeg BDK eet. Ik heb pas kort geleden begrepen hoe de stofwisseling van een konijn gaat en waarom de BDK's zo belangrijk zijn. Dat gaat nl zo (verbeter mij als ik het verkeerd onthouden heb)

Een konijn eet het voedsel; eenmaal in het lichaam wordt het gescheiden in voedzame stoffen en stoffen waar het lijf niks mee kan. Die laatste komen er vrij snel weer uit als gewone keutels. Maar de voedzame stoffen komen eruit als BDK. Pas als een konijn die opnieuw opeet kunnen die voedingstoffen opgenomen worden in het lichaam.

tot dus ver klopt het....

Dus als een konijn die niet opeet, dan krijgt het dus eigenlijk geen voeding binnen terwijl het wel eet! Dus de darmen blijven zo wel aan de gang, maar een konijn kan toch verhongeren.

Lizzie eet ook af en toe haar BDK niet op, en dan ga ik biks minderen, want dan krijgt ze waarschijnlijk teveel te eten.

Dit klopt niet

Maar als je een konijn moet dwangvoeren zal het niet snel te veel eten binnenkrijgen, toch?

Toen Lizzie zelf steeds minder ging eten toen ze ziek was en ik haar uiteindelijk moest dwangvoeren heb ik ook ruim 2 weken niet één BDK zien liggen.

Dus als ze er af en toe eentje laat liggen is dat niet erg, maar als ze nu zo weinig zelf eet, is het niet zo goed als ze haar BDK's laat liggen lijkt mij..

En dat apparaat, dat is dus waar de assistente van DA Cornelissen van DK Broerdijk het blijkbaar over had. Je kan dus ook kijken of je die DK kan bellen als je er meer over wilt weten, Cindy.

Blinde darm keutels moet een gezond konijn inderdaad opeten.( konijn kan niet verhongeren als ie ze niet eet)

Met de reden dat de goede stoffen pas bij een 2 e iname los komen om opgenomen te worden door de darmen.

Een konijn die te dik is (voorbeeld) krijgt te veel en voldoende goede stoffen en heeft dus geen behoefte aan zijn blinde darm keutels.

Die laat ze liggen en of blijven plakken aan zijn kont door een te veel aan blinde darm keutels.

Feitje in de blinde darm keutels zitten dus danig goede stoffen dat we die ook wel gebruiken van een gezond konijn naar een ziek konijn in zijn dwang voeding.

Om zo het zieke konijn te voorzien van de juiste stoffen om de darmflora weer goed terug op gang te krijgen.

aangepast door bunny ranch chanty
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .