Nella Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Dat weet ik . Wilde het alleen even aankaarten dat je er in ieder geval wel alert op bent. Het belangrijkste is inderdaad dat er wat naar binnen komt. 4ml per keer lijkt me wel erg weinig, want dan kun je inderdaad vrijwel elk uur aan de slag gaan om wat naar binnen te krijgen? Mijn DA gaf ook aan dat eigenlijk een heel zakje CC er op een dag in zou moeten, maar dat is echt enorm veel. Zelf geef ik 3 a 4x op een dag ca. 10ml. Hierbij wissel ik wel af tussen CC (wat altijd lastiger erin gaat) en SS. Vooral omdat SS vol met vezels zit en een normale portie 10-15gr per kg is, is dat relatief makkelijk erin te krijgen. Mijn dame vond het echt heerlijk! Wat water in schaaltje, SS erin en even laten trekken. Daarna met lepel platkrijgen en echt helemaal in mini stukjes (geen harde stukjes meer erin laten) en dan in pipetje. Water druk je er met pipetje bijna volledig uit, dus het is echt goed en zinvol voedsel wat ze binnenkrijgen.
Puppynijn Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Ik heb hope farms supertrio, denk je dat het daar ook mee lukt? Boel goedkoper dan die CC, die ze toch niet lust. Hoe dik maak jij je CC? Bij mij moet het bijna waterig zijn, zo'n beetje als tomatencremesoep, anders wil het het spuitje niet uit. Een heel zakje CC? t is geen paard :meuh: :mdr: Ow, verhip, ik zie dat nu idd erop staan. Waarom kreeg ik dan maar 1 zakje mee? Raar. Maar, wat jij ook zegt, dat gaat echt niet. Dan moet je zo ongeveer ieder uur een spuit naar binnenwerken bij je nijn, zeker als je het verdunnen moet omdat ze zelf t niet eet. Nee, dat wordt m niet. Ik zat nog te denken om mijn wekker te zetten om vannacht nog een spuit te geven, maar ben bang dat ik haar overvoer (want mss is het toch wel een maagverstopping). Ben wel heel blij dat ze morgen naar de DA gaat!
Puppynijn Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 De wondere wereld van een konijn.. Nijn is vandaag stukken vrolijker en levendiger. En ze heeft pas één keer gebeten :he: (Normaal vind ik bijten niet goed, maar ze doet t nu duidelijk uit angst en pijn. ) Dat wortelhapje heeft wel werk gedaan! Ze heeft nu ook alweer al 20 ml op! Het tweede spuitje kwam ze bijna zelf voor zitten :bounce:. Ik heb haar nu ook een tweede kleed erbij gegeven, zodat ze nu zo'n zes vierkante meter speelruimte heeft. Vooral uit oogpunt van gas en om de darmen te stimuleren. Ik breng haar straks evengoed naar de dierenarts, want ik wil wel weten wat er mis is. Maar voorlopig ben ik wel blij! (hoewel ik dat van t weekend ook een keer was.. en daarna stortte ze in. Nou ja, een optimistische blik is altijd beter, denk ik dan. Zorgen maken kan later!)
Margot Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Wat fijn dat het toch iets beter lijkt te gaan! Ik hoop voor je dat de DA kan vertellen wat er aan de hand was en dat ze niet meer terug valt!
Puppynijn Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Nou, Puppynijn is weer thuis. Voeren ging bij de DA wel aardig, hoewel ze niet zelf eet nog. Ze hadden nog wat uitgebreider onderzoek gedaan naar haar tanden (aangezien ze in maag en darmen niets voelden) en madammeke bleek haakjes aan haar kiezen te hebben.(ze hadden nu wat beter achterin gekeken, met een ander apparaatje).Die zijn verwijderd en nu zou ze dus weer moeten gaan eten. Er zit in ieder geval ieder uur van daar een spuit CC in, dus voorlopig kan ze er weer een beetje tegenaan. Ik heb nog wat zakjes CC meegenomen en blijf kijken hoe het gaat (ze knaagt nu op een wilgetak! ) en als ze naar mijn mening nog niet genoeg eet vanavond mik ik er nog een paar spuiten van de House-Special in :yes:. Voorlopig houd ik ook bij hoeveel biks ze krijgt en hoeveel ze eet daarvan. Vind het toch wel raar dat die kiezen wel gecontroleerd waren, maar dat de haken vorige keer niet gezien waren :bad: Maar goed, ze zijn nu weg, als ze weer gaat eten, over twee maanden terug voor een tandarts beurt. Voorlopig blijf ik doorgaan met metacam en ciseral, maar de metacam ga ik afbouwen. De ciseral pas als ze een week goed gegeten heeft, om de kans op gas zo klein mogelijk te houden. Ben wel blij dat ze weer thuis is
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Normaal gaat een konijn gelijk eten als de haken verwijderd zijn.
Dollie Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Normaal gaat een konijn gelijk eten als de haken verwijderd zijn. Dat hoeft echt niet, bij Fred zijn de haken op donderdag verwijderd en op zondag at hij pas echt weer. En bij Fred waren zonder narcose ook nauwelijks haken te zien, soms is dat gewoon moeilijk. Maar als ze het nu zonder narcose wel gewoon konden zien gaat dat niet op natuurlijk.
Puppynijn Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Ik weet ook niet waarom ie t nu wel zag, hij had (volgens Eric) wel vrijdagochtend meteen al gekeken met een ehm.. konijnenbekkieskijkert.. misschien dat ie de haakjes die hij zag niet boeiend genoeg vond en dat nijn vond van wel? Ze ging niet echt meteen eten. Wel wat blaadjes aardbeienplant, zevenblad en thijm, maar tot vanavond niet aan haar hooi en bix. Misschien zat ze een beetje vol van al het gevoer, misschien is er nog meer aan de hand? Geen idee.. Maar het dwangvoeren gaat een stuk makkelijker nu (heb lesje gehad ) en ze likt het bijna van de spuit af. Ze voelt zich duidelijk een stuk frisser. En aan de achterkant komt er ook vanalles uit. Wel niet zo vast als ideaal zou zijn, maar soit, er komt uit en het lijkt op zich wel op keutels. Dan maar af en toe even onder de warme kraan afgespoeld (vind ze lekker!). Ik ben allang blij dat het weer een beetje op gang komt. En mocht er nog meer loos zijn dat we door dat niet-ge-eet gemist hebben, dan kan ze zo donderdag weer terug (of morgenavond).
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Een heel lullig haakje kan al voldoende zijn....terwijl er ook konijnen zijn met ingegroeide voortanden die stug blijven door eten!Je staat er soms met verbazing naar te kijken...
Puppynijn Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Geplaatst: 1 september 2010 :he:Ik heb gewoon een drama-queen konijn :he:Hmm..Puppypoes is ook een drama-queen.. hmm.. ik denk dat ik weet waar ze het van heeft! :whistle2:
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Hm. Ik denk dat er toch meer aan de hand is. Polleke eet nog stééds niet zelf. Wel hier en daar een blaadje, maar daarover hoef je niks naar huis te schrijven. Ze heeft wel honger. Ik geef haar vrij veel "dwang" voer (cc puur en cc met olvarit wortel, afgewisseld om gewenning te voorkomen), een spuit of zes per dag. Dat eet ze dus graag en ze gaat er nu ook lief voor zitten. Hoeveel voer heeft een konijn eigenlijk minimaal nodig? Weet iemand dat? Ze is ook weer zo mak :( . Wel is ze lekker warm, dus da's beter dan de vorige keer.Iemand enig idee? Verstopping lijkt dus wel echt uitgesloten, want er is doorstroming. Toch maar nog een keer naar de kiesjes laten kijken?
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Net DA gebeld, we moeten gewoon maar doorgaan met voeren, nog even tot dinsdag aanzien, schijnt dat een nijn een week nodig kan hebben om bij te komen? (Volgens mij zijn de haakjes van haar kiezen zonder verdoving verwijderd, als mens kun je een week tandpijn hebben na de tandarts, blijkbaar een nijn ook?)We moeten wel doorgaan met de metacam en ciseral ook. Arme nijn :(
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Heb ik nog niet meegemaakt dat het zo lang duurt voor ze gaan eten als het een tand/ kies probleem is....Zelfs met voor tanden verwijderen eten ze de zelfde dag nog.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Maar je dacht zelf aan een haren verstopping in het begin van dit verhaal?Normaal zou een konijn geholpen aan haar tande/kiezen met pijnstilling gelijk moeten eten.Bij een mogelijke haren verstopping is laxatract aan te bevelen.
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ik weet het gewoon niet.. De DA zegt dat er geen verstopping is (hij voelt niets) en het feit dat er dus doorstroming is (voer erin, poepjes eruit) geeft dat ook aan. Er zitten kettingpoepjes tussen, maar ook gewone (wel wat vochtiger dan normaal) keutels. Ze heeft altijd wel kettingpoepjes, want ze heeft vrij lange haren (ze is een rasloos pluisvosje). Ik had al met de DA afgesproken dat we haar haar maar kort moesten houden. Ze keutelt nu amper, maar ze heeft drie dagen geleden ook amper gegeten. Niets erin = niets eruit? Enige dat ik nu wel weet is hoeveel voer ze per dag moet hebben. Ik weet t gewoon niet. Het is zo zielig voor haar :( Kon ze maar praten en zeggen wat er was.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Ze eet wel groen voer? zelf
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ja, hoewel niet op oude niveau en hoeveelheden, maar ze eet wel groen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Zitten er dan nu nog steeds haren in de keutels?
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Soms wel, soms niet. Qua harige keutels is het ongeveer gelijk met wat ze hiervoor had. Ze verhaart gewoon nogal veel.
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Ze heeft nu trouwens echt maar 10-20 keutels per dag nu.
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 De DA weet daarvan trouwens, van die weinige keutels en de kettinkjes. Die zei ook dat ze vrij makkelijk haart en vandaar ook dat knippen van lange haren afgesproken is.En dat van die keutels, tja, ze krijgt ciseral en heeft zo weinig gegeten, dat ze dat ook logisch vinden bij de DA. En daar zit natuurlijk ook wel logica in, denk ik.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Mijn konijn had ook een tijdje dat ze niets at.Toen had ik bij de DA gevraagd of ze niets voor haar hadden, dat was dus ook critical care.Dit had ik har gegeven via een spuitje zonder naald in haar mond en dan zachtjes kleine beetjes spuiten.je moet het wel meer verdunnen wil je het in het spuitje krijgen
Puppynijn Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Weer zo'n 50 ml gedwangvoerd. Ze vind dat helemaal niet erg meer, komt al heel voorzichtig met haar bekkie buiten haar huisje om te zien of ik niet wat te eten breng. Of een aai, want die vind ze ook fijn. Ze zat net wel heel erg op haar wc-tje moeilijk te doen. Alsof ze wel wilde, maar het niet lukte. Ik hoop dat het nu (de katten en ik zijn boven) rustiger is voor haar en het beter gaat. Ze heeft wel al zo'n 15 poepjes gemaakt vanavond. Jippie! Wel vrij dikke kettingen, maar ook een stuk of wat losse. De DA had vanmiddag bij het voer/meds ophalen weer gezegd dat ze vanzelf in ene zou omslaan. Ik hoop het.
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 (aangepast) De haren moeten de maag verlaten vandaar dat je dan normaal laxatract gebruikt en als dwangvoer wortel hapje.20 keutels is in iedergeval iets de darmen lopen nog. Al knip je een konijn....haren en verharing is natuurlijk nog steeds aan de orde. 2 september 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Puppynijn Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Geplaatst: 6 september 2010 Nou, we zijn een (druk) weekend verder. Ze eet nog steeds alleen dwangvoer en hier en daar een hapje zevenblad en ik zag dat ze aan een wortel heeft lopen knagen.Ze weegt nog maar 1709 gram (was 1998 vlak voor ze stopte met eten). Ze drinkt ook niet echt meer, dus dat spuit ik ook maar in haar bekje.Als ze net gevoerd is, is ze wel heel vrolijk en gezellig aan het knuffelen. En aan de achterkant komt er inmiddels ook weer vanalles uit. Soms wat natter dan gewenst, dat wel. Ga zo maar weer eens de DA bellen. En anders vanavond toch maar met nutrilon soya erbij proberen. Ik hoor haar nu kauwen op het voer, dus ik weet dat ze nu onder narcose moet voor haar tandjes. Mja, dan moet ze wel aansterken, anders trekt ze de narcose niet.:( Weet iemand hoe ik de titel kan wijzigen? Dwangvoeren gaat nl inmiddels prima. t is nu meer tobben met puppynijn geworden..
Aanbevolen berichten