bunny ranch chanty Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 ja Miep heeft geen witte schilfers... dat herken ik nog wel van de schurftmijt die mijn allereerste nijn had...haar huid is ipv licht zwart als ik haar vacht aan de kant doe (zie foto)... wat is het dan wel volgens jou? ben erg benieuwd.... ze heeft het al meegekregen uit het nest...toen ze 16 weken was ben ik al in de weer geweest met wassen enzo...er is toen een schraapsel van haar huid gemaakt en weet niet meer precies wat eruit kwam maar die shampoo was voorgeschreven toen!Als je bij de shampoo op het konijn maar wel de juiste dosering gebruikt....Weet je wat dat zwarte is dat zijn de nieuwe haren die nu omhoog groeien.
Margot Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Ach arme miep Leuk is dat he zo´n knuffel momentje:love:
Boseetje Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Geplaatst: 1 september 2010 Ik ben vanmiddag voor inentingen geweest bij de DA en meteen voor controle van Miep haar vacht... Het is onduidelijk wat ze nu precies heeft... het lijkt inderdaad alsof er nieuwe haren groeien... het zwarte wat je ziet... het is alleen een raadsel waarom die haren zo snel loslaten en weer groeien... verschillende dingen wel uitgesloten:-schurft, vlooien en schimmel is het in ieder geval niet.Vachtmijt gaat altijd gepaard met een soort ROOS en dat heeft ze niet... toch reageerde Miep in het verleden erg goed op defencare shampoo en stronghold. Daarom advies gekregen dit te continueren.Miep heeft geen extra jeuk want ze krabt amper en ze verzorgd zichzelf op dit moment niet meer dan Gijs dit doet... (een week geleden verzorgde ze zich vaker)....Over een maand evalueren!Bedankt voor jullie reacties hier... ik was veel mondiger in de spreekkamer vanmiddag omdat ik wat meer informatie had....
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 (aangepast) Op zich is het geen raadsel hoor wat betreft het los laten en nieuwe haren die groeien....zeg maar eerder veloren haren door de verharing, die haren groeien eerder dan de andere haren die nog moeten verharen.De verharing duurd daarom ook vaak een week of 6.De haren gaan geleidelijk van het konijn af.....zodat een konijn niet helemaal naakt is in een keer....zou een beetje koud zijn he.Bij de verharing zien we wel eens huid schilvers vrij komen. 1 september 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Boseetje Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 ja het enige raadsel is eigenlijk waarom heeft Miep dit veeeeeel vaker dan een ander konijn...? ze heeft alleen in de winter een mooie vacht eigenlijk... hartje winter... andere tijden is ze constant aan het verharen terwijl Gijs dit een aantal keren per jaar heeft... en dan nog op een andere manier...Maar als Miep nergens last van heeft dan vind ik het prima!
Joseeke Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 ja het enige raadsel is eigenlijk waarom heeft Miep dit veeeeeel vaker dan een ander konijn...? ze heeft alleen in de winter een mooie vacht eigenlijk... hartje winter... andere tijden is ze constant aan het verharen terwijl Gijs dit een aantal keren per jaar heeft... en dan nog op een andere manier...Maar als Miep nergens last van heeft dan vind ik het prima! Mss heeft het met de weerstand van het konijn te maken?Ieder konijn kan anders reageren op temperatuurswisselingen.In juli was het zowat 38 graden, terwijl het in augustus grotendeels rond de 18 graden was.Bijna 20 graden verschil, dat is veel!Hierdoor kan de biologische klok van de ruiperiodes compleet van de wap zijn, denk ik.
Aanbevolen berichten