Bri Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 Nu de zomer weer naar zijn eindje toe gaat, ligt onze stoep regelmatig weer vol met esdoornblaadjes van de boom die bij de achterbuurman in zijn tuin staat...Nu heb ik op het internet gelezen dat konijntjes niet mogen knabbelen op esdoorntakken, dat dit niet goed is voor ze...Maar nu is mijn vraag; is het ook slecht voor ze als ze die blaadjes te pakken hebben??Het is mij al een aantal keren opgevallen dat wanneer ik ze los laat in de ren, ze meteen op die blaadjes afstormen en er aan beginnen te knabbelen. Tot nu toe haal ik steeds die blaadjes weg, maar ik vroeg het mezelf af of de blaadjes ook slecht zijn voor ze??
tamara29 Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 http://www.everyoneweb.com/vlaamsereus/op deze site heb je een lijst in konijnen info wat ze wel mogen hebben en wat niet.misschien heb je er wat aan.
pechkonijn Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Zorg er maar voor dat ze geen enkel esdoornblad te pakken kunnen krijgen. Esdoorns kunnen een schimmel bij zich dragen die bij paarden hoogstwaarschijnlijk Atypische Myopathie veroorzaakt. Paarden gaan er heel snel dood aan. Het is ook geconstateerd bij een varken en het zou me niet verbazen als konijnen er ook vatbaar voor zijn. Hoewel er dus nog weinig over bekend is, en het alleen gevaarlijk is als de esdoorn ook daadwerkelijk besmet is met die schimmel (google op atypische myopathie esdoorn voor de naam van de schimmel), zou ik er alert op zijn.
Aanbevolen berichten