Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Het valt me op dat Mr. De Wit vaak gaat liggen, op z'n zij. Dan lijkt het ook meteen alsof hij in slaap valt, zo met zijn ogen half dicht... Toen ik net aan z'n buik voelde, was die ook vrij hard. Ik heb twee konijnen dus ik kan niet goed zien of hij gekeuteld heeft of niet, maar als ik hem aanhaal komt hij wel gewoon en is ie ook zat levendig. Moet ik nu iets doen of niet?

Geplaatst:

Hmmm, dat zou best eens kunnen... Zag hem net ook uitgebreid gras en wortel eten, dus dat zit wel goed...

Bedankt voor je reactie, ik ben wat konijnen betreft denk ik gewoon wat overbezorgd.

Geplaatst:

Geeft niks, hoor. Ik schrok me de eerste keer ook rot toen mijn konijn ze neerplofte. Ik dacht dat ze een hartaanval kreeg! ;)

We krijgen hier ook berichten van mensen die zeggen: mijn konijn is een beetje stil en eet niks, moet ik me zorgen maken? En dan zeggen we: NU NAAR DE DIERENARTS! want dan is het dus wel heel erg mis, terwijl die mensen denken dat het wel meevalt.

Oftewel: als je het niet weet, kun je het beter vragen, want voor hetzelfde geld is het wel iets heel ergs. Maar waarschijnlijk is dit gewoon lekker neerploffen. Maak anders eens een foto of filmpje als je het zeker wilt weten, dan kijken we hier even.

Maar mijn ervaring is dat als een konijn zo ligt met halfdichte oogjes en vaak ook een beetje aan zijn voorppootjes likt dat ie gewoon lekker is neergeploft. Als je hem dan aanraakt of aan hem schudt en komt hij doorgaans meteen overeind. Als je hem niet overeind krijgt dan is het heel erg mis. Maar de meeste konijnen liggen bij pijn in een andere houding.

Geplaatst:

Haha, dan denk ik dat in dit geval alles in orde is! Hij eet en huppelt gewoon door zijn hok en net zag ik hem even een binkie maken... Hij komt ook meteen overeind als ik eraan kom met iets eetbaars, dus volgens mij is het wel goed met hem^^

En off-topic: Hij kwam ook heel lief even snuffelen toen ik het nestje controleerde...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .